UVocupacióFundació GeneralUniversitat de València Logo del portal

Artteràpia com a estratègia d´inclusió social i millora educativa en contextos educatius

  • 7 de juny de 2017

En aquest article, publicat en el número 25 de la revista Avances en supervisión educativa, es proposa l´ús del artteràpia per fer front als nous problemes i situacions als centres educatius

El contacte amb el medi artístic i creatiu, la intervenció amb les eines plàstiques i la seua diversitat de representació contribueixen al desenvolupament comunicatiu de l´ésser humà, cosa que fa de l´ús de les arts i, per tant, de l’artteràpia com una eina interessant en contextos educatius. La societat actual ha patit grans canvis en els últims anys i han aparegut nous problemes i situacions que els centres educatius han d´afrontar. Aquest article mostra una proposta metodològica de taller d’artteràpia dirigida a estudiants d´educació secundària d´un centre públic de Múrcia. L´estudi conclou que, tant durant el procés desenvolupat en el treball d’artteràpia, com al final de l’experiència, el 95% dels estudiants van manifestar sentir-se més motivats a l´hora d´enfrontar-se a les assignatures i el 98 % de la mostra va afirmar que la manipulació de materials plàstics amb què havien treballat els havia ajudar a ser més conscients de les seues possibilitats de comunicació.

Per a més informació: http://redined.mecd.gob.es/xmlui/bitstream/handle/11162/121562/arteterapia.pdf?sequence=1&isAllowed=y