Logo de la Universitat de València Logo Departament de Filologia Anglesa i Alemanya Logo del portal

Llistat de materials elaborats en el projecte

 

Assignatures

 

35333 Introducció a la literatura anglesa

 

35334 Crítica pràctica de la literatura anglesa

 

35336 Narrativa anglesa dels segles XX i XXI

 

35341 Literatura dels Estats Units I: dels orígens al segle XIX

 

35338 Literatura anglesa del segle XIX

 

35337 Poesia anglesa dels segles XX i XXI

 

35340 Literatura anglesa medieval i del segle XVI

 

 

 

35333 Introducció a la literatura anglesa

 

Activitat formativa: Pride and Prejudice : Theatrical adaptations

Enllaços: Anna Brígido’s blog -PDF

Descripció: Creació d'objectes d'aprenentatge digitals realitzats pels propis estudiants. Es combinen dues tasques tradicionals, el comentari crític d'un fragment i l'exposició a classe d'un tema, obra o conflicte, però actualitzant el format de presentació de les mateixes ja que els estudiants adapten, escenifiquen i graven en video un fragment literari utilitzant una aproximació o teoria crítica coherent amb la seua visió de l'obra escollida. En conjunt, l'activitat suposa a més una experiència de "micro-teaching" a través de la qual el grup aprèn a gestionar l'organització de la dinàmica d'aula.

Paraules clau: Jane Austen, Pride and Prejudice, literatura anglesa, segle XIX

 

 

Activitat de formació: The Tempest : Theatrical adaptations

Enllaços:  Anna Brígido’s blog PDF  

Descripció: Creació d'objectes d'aprenentatge digitals realitzats pels propis estudiants. Es combinen dues tasques tradicionals, el comentari crític d'un fragment i l'exposició a classe d'un tema, obra o conflicte, però actualitzant el format de presentació de les mateixes ja que els estudiants adapten, escenifiquen i graven en video un fragment literari utilitzant una aproximació o teoria crítica coherent amb la seua visió de l'obra escollida. En conjunt, l'activitat suposa a més una experiència de "micro-teaching" a través de la qual el grup aprèn a gestionar l'organització de la dinàmica d'aula.

 

Paraules clau: William Shakespeare, The Tempest, Commedia dell'Arte, literatura anglesa, Estudis Postcolonials

 

 

tornar a l’inici

 

35334 Crítica pràctica de la literatura anglesa

 

Activitat formativa: Zeffirelli’s film adaptation of Hamlet

Enllaços: PDF

Descripció: Qüestionari amb 8 preguntes que els alumnes han de respondre amb consició després de veure la versió cinematrogràfica de Hamlet dirigida per Zeffirelli, i haver llegit l’article “’Man and Wife Is One Flesh’: Hamlet and the Confrontation with the Maternal Body” (1992) de Janet Adelman (1992).

Paraules clau: Hamlet, crítica feminista, crítica psicoanalista, adaptació cinematogràfica, Zeffirelli,

 

 

Activitat formativa: Almereyda’s film adaptation of Hamlet

Enllaços: PDF

Descripció: Qüestionari amb 9 preguntes que els alumnes han de respondre breument després de veure la versió cinematrogràfica de Hamlet dirigida per Michael Almereyda, des d’una perspectiva postmodernista.

Paraules clau: Hamlet, Alemeryda, adaptació cinematrogràfica, postmodernisme,

 

 

Activitat d’avaluació: Midterm exam

Enllaços: PDF

Descripció: Examen a realitzar a meitat de semestre amb dos preguntes i fragment a comentar de l’obra de lectura obligatòra, Hamlet. Es proporcionen dos models.

Paraules clau: Comentari de text

 

 

Activitat d’avaluació: Final exam

Enllaços: PDF

Descripció: Examen a realitzar a final del curs amb dos preguntes i fragment a comentar de l’obra de lectura obligatòra, Hamlet. Es proporcionen dos models. En cada model l’estudiant pot triar entre opcions.

Paraules clau: Comentari de text

 

 

Activitat d’avaluació: Short paper on Mary Shelley’s Frankenstein

Enllaços: PDF

Descripció: Instruccions per a realitzar l’assaig, amb suggeriments de possibles temes.

Paraules clau: Frankenstein, Mary Shelley, redacció d’escrits acadèmics, assaig

 

 

Activitat d’avaluació: Mock test: Practical criticism

     Enllaços: TEST 1    TEST 2

     Descripció: Model d'examen amb passatges a identificar i comentar i cites de textos crítics a explicar.

     Paraules clau:

 

Activitat formativa: Almereyda’s film adaptation of Hamlet

     Enllaços: PDF

     Descripció: Respostes de Carme Llorca Bofí al qüestionari amb 9 preguntes que els alumnes han de respondre breument després de veure la versió cinematrogràfica de Hamlet dirigida per Michael Almereyda, des d’una perspectiva postmodernista (curs acadèmic 2015-16).

        Paraules clau: Hamlet, Almereyda, adaptació cinematogràfica, postmodernisme

 

Activitat d’avaluació: Short paper on Mary Shelley’s Frankenstein

     Enllaços: PDF

     Descripció: Model d'assaig, escrit per l'alumne Alejandro Betoret al curs acadèmic 2015-16.

        Paraules clau: Frankenstein, Mary Shelley, redacció d’escrits acadèmics, assaig.

 

 

 

tornar a l’inici

 

35336 Narrativa anglesa dels segles XX i XXI

 

Activitat formativa: Fitxa d’anàlisi d’obres de lectura

Enllaços: PDF Fitxa           PDF Descripció

Descripció: La fitxa és una eina per extraure i recollir informació d’una novel·la o una narració curta, per a després poder reflectir sobre temes importants relacionats amb el text. Ajuda a adquirir la capacitat de explicar textos literaris i identificar d’altres similars respecte al moviment literari, el període, el gènere, l’autor, etc; i aplicar diversos enfocaments de crítica literària.

Paraules clau: anàlisi, estructura, trama, caracterització, narració, focalització,

 

 

Activitat d’avaluació:

Enllaços: PDF

Descripció:

Paraules clau:

 

 

tornar a l’inici

 

35341 Literatura dels Estats Units I: dels orígens al segle XIX

 

Activitat formativa:

Enllaços: PDF

Descripció:

Paraules clau:

 

 

Activitat d’avaluació:

Enllaços: PDF

Descripció:

Paraules clau:

 

tornar a l’inici

 

35338 Literatura anglesa del segle XIX

 

Activitat formativa: Digitizing the Nineteenth Century 2.0 (2015-16)

Enllaços: PDF

Descripció: Compilació de recursos web per a la docència i l’aprenentatge de la literatura anglesa del segle XIX, útil a classe per a relacionar autors i obres. Complement a la publicació Nineteenth Century Literature: A Reader, de Laura Monrós i Miguel Teruel (València: Publicacions de la Universtitat de València, 2012).

Paraules clau:

 

Veure també activitat «Pride and Prejudice: Theatrical adaptations»

 

tornar a l’inici

 

35337 Poesia anglesa dels segles XX i XXI

 

Activitat d’avaluació: Four model essays: Owen, Eliot, Frater, Heaney, Armitage

Enllaços: Descripció , Owen essay, Eliot essay, Frater & Heaney essay, Armitage essay

Descripció:

Paraules clau:

 

tornar a l’inici

 

35340 Literatura anglesa medieval i del segle XVI

 

Activitat formativa: Grendel and Grendel’s mother in Gunnarsson’s 2005 film adaptation of Beowulf

Enllaços: PDF

Descripció: Preguntes que inciten a analitzar la construcció dels personatges de Grendel i la mare de Grendel, així com del protagonista, en el poema Beowulf i com es presenten en l’adaptació cinematogràfica dirigida per Stulra Gunnarsson en 2005. S’adjunten idees principals de resposta.

Paraules clau: Beowulf, Grendel, caracterització, adaptació, heroisme

 

Activitat formativa i d’avaluació: Beowulf’s funeral

Enllaços: PDF

Descripció: Fragment d’obra de lectura obligatòria a comentar pels estudiants en relació amb temes i qüestions tractades a classe. S’adjunten idees principals de respota model. Pràctica per a un dels exercicis que tenen en l’examen.

Paraules clau: Beowulf, funeral

 

 

Activitat d’avaluació: Mock exam: Medieval and Renaissance Literature

Enllaços: PDF

Descripció: Model d’examen amb fragment a comentar i pregunta a desenvolupar en forma d’assaig.

Paraules clau:

 

 

Activitat formativa : The texts of Everyman 

Enllaços: PDF

Descripció: Comparació de transcripción electrònica d’un fragment de l’edició STC 10606  de la "morality play" Everyman amb facsímil, i amb una edició crítica modernitzada. Expressió dels resultats de la comparació seguint el format d’una nota textual en un aparat crític.

Paraules clau: Everyman, crítica textual, variants, modernització grafia, aparat crític

 

 

 

tornar a l’inici