Logo de la Universitat de València Logo Departament de Psicologia Bàsica Logo del portal

Tabla de personas
Foto Cognoms i nom Adreça + info Biografia
ALONSO PLA, FRANCISCO

ALONSO PLA, FRANCISCO

PDI-Catedratic/a d'UniversitatDirector/a d' Institut Universitari

INTRAS Calle Serpis, 29 Campus Tarongers 46022 Valencia

(9616) 25462

francisco.alonso@uv.es

BAÑULS EGEDA, ROSA

BAÑULS EGEDA, ROSA

PDI-Titular d'Universitat

Despacho M303

(9639) 83482

rosa.banuls@uv.es

CANTON CHIRIVELLA, ENRIQUE

CANTON CHIRIVELLA, ENRIQUE

PDI-Titular d'Universitat
CARBONELL VAYA, ENRIQUE

CARBONELL VAYA, ENRIQUE

PDI-Titular d'UniversitatSecretari/a d' Institut Universitari
CEREZO JIMENEZ, M.ANGELES

CEREZO JIMENEZ, M.ANGELES

PDI-Catedratic/a d'Universitat

Departamento de Psicología Básica Facultad de Psicología y Logopedia Avda. Blasco Ibañez, 21 46010 Valencia, España

(9638) 64475

angeles.cerezo@uv.es

Biografia
 

M. Ángeles Cerezo, Catedrática de Universidad adscrita al Departamento de Psicología Básica de la Universitat de València. Especialista en Psicología Clínica. Doctorat per la Universidad Complutense de Madrid, realitzat el seu Post-Doctorado com becaria Fulbright a EE.UU. en el Child Behavior Institute de la University of Tennessee amb el Dr. Robert Wahler sobre nens agressius en famílies desfavorecides. Creadora de la Unidad de Investigación “Agresión y Familia” (www.uv.es/agrefa). La seva àrea d'especialització: la interacció temprana i apego infantil; i en nens d'edat pre-escolar i escolar, conflicte familiar i desenvolupament de conducta antisocial. Usando metodología observacional ha dissenyat Sistemas de Codificación:  per a l'avaluació dels processos coercitivos familiares (Standardized Observation Codes III - SOC III) i per a l'àrea de la interacció temprana (Códigos d'Interacción Temprana Materno-Infantil CITMI-R).

La Dra.Cerezo ha desenvolupat programes de prevenció primària per a la promoció de les bones pràctiques amb la infància recolzant la paternitat. Destaca el Programa Apoyo Psicológico P/Materno-Infantil (PAPMI©, 1990) método para fortalecer el desarrollo socioemocional infantil incrementando el número de niños con apego seguro. El PAPMI© ha produït transferència de coneixement creant l'any 2007 la spin-off de la UV 'Instituto Psicológico de Infancia y Familia' https://www.ipinfa.com/papmi/

Professor visitant honorífic del University College Dublin (UCD) i del Trinity College (TCD), Research Scholar in Residence en el Centre for the study of Family Violence de la Northern University of Illinois, i el 2019 Visiting Scholar del Lamarsh Center for Child and Youth Research de la York University a Toronto, Canada.

La Dra. Cerezo, ha participat en projectes nord-americans, europeus (BIO-MED i DAPHNE)  i nacionals, amb institucions i governs de CC.AA., i en grups d'experts dins i fora del país en temes d'infància i paternitat. Investigadora Principal de seis proyectos del Plan Nacional. Senior Associate Editor en Child Abuse and Neglect, la prestigiosa revista de la Sociedad Internacional para la Prevención del Abuso y la Negligencia Infantil (ISPCAN), des de 2005 al 2010.

Las materias impartidas en Masters versan sobre maltrato infantil y sus consecuencias (Intervención Psicológica en Ámbitos Sociales), los procesos psicológicos en la violencia de género (Dret i Violència de Gènere), avaluació socio-emocional en la interacción temprana (Psicología General Sanitaria) y la interacción temprana en el desarrollo socioemocional (Postgrau de Pediatría, Obstetricia i Grau d'Atenció Temprana i Obstetricia Infantil Psicología, En el Grau de Psicologia: la optativa Psicología de la Delincuencia. La seva activitat docent compta amb set quinquenis avaluats positivament.

El programa d'investigació que el Prof. Cerezo desenvolupa conecta la teoria amb la pràctica de manera que es retroalimenten activament: generant més coneixement i millorant les intervencions. Autora de més de cien treballs en revistes nacionals i internacionals. Actualment, centra el seu treball en la investigació de predictors de qualitat de l'apego infantil a partir de l'anàlisi dinàmics i el desenvolupament de programes de promoció de salut mental infantil. La qualitat del seu treball investigador s'ha reconegut per l'Agencia Nacional d'Avaluació de la Calitat i Acreditació (ANECA) amb 6 sexenis de productivitat incloent el de Transferencia de Conocimiento. El 2020 va publicar per a pares i professionals: Si los bebés hablaran. Su assombroso mundo emocional (Pirámide) https://silosbebeshablaran.com/ i la versió inglesa If Babies could talk. A window into their amazing emotional life (Austin Macauley) https://youtu.be/G9sKYdQPO48

CHISVERT PERALES, MAURICIO JAVIER

CHISVERT PERALES, MAURICIO JAVIER

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
CHOLIZ MONTAÑES, MARIANO JESUS

CHOLIZ MONTAÑES, MARIANO JESUS

PDI-Catedratic/a d'Universitat
CORTES TOMAS, MARIA TERESA

CORTES TOMAS, MARIA TERESA

PDI-Titular d'Universitat

Departamento de Psicología Básica Avda, Blasco Ibáñez, 21, despacho F312 46010-València

(9639) 83224

maria.t.cortes@uv.es

Biografia
 

María Teresa Cortés Tomás es va incorporar a la Universitat de València en 1992 amb una beca d'investigació en el Departament de Psicologia Bàsica, on ha desenrotllat tota la seua trajectòria acadèmica i investigadora. És doctora per la Universitat de València des de 1996 i Professora Titular d'Universitat des de 2001 fins a l'actualitat.

En l'àmbit de la investigació, dirigix el grup APPrAd: Aspectes Psicosocials del Procés Addictiu (GIUV 2021-504). El grup compta amb més de quinze anys de trajectòria investigadora dedicada a l'estudi del fenomen addictiu, amb l'objectiu d'aprofundir en la seua comprensió, millorar la seua avaluació i detecció, i desenrotllar estratègies eficaces de prevenció i intervenció. La seua labor es va iniciar amb l'anàlisi psicosocial del botelló, que va derivar en una línia centrada en el Consum Intensiu d'Alcohol (Binge Drinking). Des de llavors, ha contribuït a la seua clarificació conceptual, al desenrotllament d'instruments d'avaluació i a l'estudi dels seus determinants psicosocials -personalitat, motius de consum, afrontament, context social, antecedents familiars o policonsum-, incorporant una perspectiva de gènere. També ha dissenyat ferramentes per a valorar les conseqüències psicosocials del consum i orientar la intervenció segons la seua gravetat.

El grup també ha desenrotllat i avaluat programes preventius programes preventius sobre el consum d'alcohol, vapers/tabac i cànnabis en població jove, en col·laboració amb diverses institucions públiques i privades. En els últims anys, ha incorporat una nova línia d'investigació sobre el Trastorn de l'Espectre Alcohòlic Fetal (TEAF), en resposta a l'augment del consum d'alcohol entre dones.

Al llarg de la seua trajectòria ha sigut investigadora principal en nombrosos projectes nacionals (entre ells, del Pla Nacional sobre Drogues) i autonòmics, a més de participar en convenis i contractes amb diversos organismes públics i privats. Estos projectes han afavorit la transferència de coneixement, mitjançant el desenrotllament de productes i recursos aplicats, així com la publicació de resultats en revistes científiques d'impacte. Així mateix, és editora executiva de la revista Addiccions, indexada en el Journal Citation Reports (JCR), i vicepresidenta de la Societat Científica per a l'Estudi de l'Alcohol i l'Alcoholisme (Socidrogalcohol).

En l'àmbit de la gestió universitària, ha sigut vicedegana de Pràctiques de la Facultat de Psicologia des de 2007 fins a 2021.

D'OCON GIMENEZ, ANA MARIA

D'OCON GIMENEZ, ANA MARIA

PDI-Titular d'UniversitatVicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
Biografia
 

Ana María D’Ocon Giménez és Llicenciada (1989) i Doctora (1994) en Psicologia per la Universitat de València. En l’actualitat és professora Titular d’Universitat i Vicedegana d’Estudis de la Facultat de Psicologia i Logopèdia. Imparteix docència tant en el grau de Psicologia com en el de Logopèdia, així com en el Màster Universitari en Intervenció Psicològica en Àmbits Socials de la UV. Els seus interessos d’investigació al llarg d’aquests anys s’han centrat en els processos de socialització en el context familiar, interacció primerenca cuidador-fill/a, sensibilitat parental, estils d’aferrament, desenvolupament de l’autoregulació infantil i comunicació primerenca.

DOLZ SERRA, LAURA

DOLZ SERRA, LAURA

PDI-Titular d'UniversitatSecretari/a de Departament

(9639) 83499

laura.dolz@uv.es

ESTEBAN MARTINEZ, CRISTINA

ESTEBAN MARTINEZ, CRISTINA

PDI-Titular d'UniversitatSecretari/a d' Institut Universitari
FAUS REAL, MIREIA

FAUS REAL, MIREIA

PDI-Ajudant Doctor/A

Facultad de Psicología - Despacho F326 / Instituto Universitario de Investigación en Tráfico y Seguridad Vial (INTRAS) - Grupo DATS

mireia.faus@uv.es

Biografia
 

Mireia Faus Real, graduada en Psicologia i Doctora en Investigació en Psicologia per la Universitat de València, adscrita al departament de Psicologia Bàsica de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València. Membre del Grup DATS (Desenvolupament i Assessorament en Trànsit i Seguretat viària) del INTRAS (Institut Universitari d'Investigació en Trànsit y Seguretat Viària). Les àrees d'investigació es centren en el factor humà al tránsit, seguretat viària, transport i mobilitat, i la comunicació social en la salut pública (Investigació disponible al Portal de Producció Científica UV).

FERNANDEZ LOPEZ, MARIA

FERNANDEZ LOPEZ, MARIA

PDI-Ajudant Doctor/A

Despatx F318 Departament de Psicologia Basica Laboratori E2 Neurociència cognitiva i Lectura. Facultat de Psicologia i Logopedia Av. Blasco Ibáñez, 21, 46010, València, Spain

83223

maria.fernandez@uv.es

Biografia
 

Professora del Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de València i investigadora en l’àrea de psicologia cognitiva. La seua recerca s’ha centrat principalment en el processament ortogràfic i el reconeixement visual de paraules, amb especial atenció als mecanismes invariància ortogràfica (posició, rotació i similitud de lletres). Paral·lelament, també ha desenvolupat línies d’investigació en l’àmbit del processament de la desinformació, estudiant els factors cognitius i emocionals que influeixen en la credibilitat i la difusió de notícies falses.

La seua activitat docent abasta assignatures del departament de Psicologia Bàsica, en les quals combina una aproximació teòrica amb activitats pràctiques orientades a desenvolupar el pensament crític, la creativitat i la reflexió sobre la cognició humana. A més, participa en projectes d’innovació educativa centrats en la comunicació científica i l’ús de formats creatius en l’ensenyament universitari.

 

GIMENEZ COSTA, JOSE ANTONIO

GIMENEZ COSTA, JOSE ANTONIO

PDI-Prof. Permanent Laboral PplResponsables de Gestio AcademicaCoordinador/a Titulacio de Grau
HIDALGO FUENTES, SERGIO

HIDALGO FUENTES, SERGIO

PDI-Ajudant Doctor/A

Facultad de Psicología - Despacho F326

83536

sergio.hidalgo@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

LUCAS ADELL, IGNACIO

LUCAS ADELL, IGNACIO

PDI-Ajudant Doctor/A
LLORCA MESTRE, ANNA

LLORCA MESTRE, ANNA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl

(9638) 64821

anna.llorca@uv.es

LOPEZ LATORRE, MARIA JESUS

LOPEZ LATORRE, MARIA JESUS

PDI-Titular d'UniversitatCoordinador/a Curs
MALONDA VIDAL, ELISABETH

MALONDA VIDAL, ELISABETH

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Biografia
 

Elisabeth Malonda Vidal, llicenciada i doctora en Psicologia per la Universitat de València (2014). Actualment és Professora Permanent Laboral (2022) al Departament de Psicologia Bàsica de la Facultat de Psicologia de la Universitat de València i membre del grup de recerca EVAIN. La seua trajectòria investigadora s’ha centrat en l’estudi dels factors de protecció i risc en l’adolescència, la competència socioemocional, els processos d’adopció, la família i el gènere, participant en projectes de recerca finançats en convocatòries autonòmiques, estatals i europees. Ha realitzat estades de recerca a la University of Missouri (EUA) (2016) i a la Universidad Complutense de Madrid (2017), i ha publicat diversos treballs científics i presentacions en congressos. En l’àmbit docent, des de 2014 imparteix classes en els graus de Psicologia, Logopèdia, Treball Social i Criminologia, així com en els màsters oficials de Psicologia General Sanitària i Intervenció Psicològica en Àmbits Socials. Ha dirigit TFG i TFM, ha participat en tribunals i en projectes d’innovació docent, i ha coordinat activitats de divulgació i transferència organitzades per la Universitat de València.

MARTI VILAR, MANUEL

MARTI VILAR, MANUEL

PDI-Titular d'Universitat

Departament de Psicologia Bàsica Facultat de Psicologia Universitat de València Avgda. Blasco Ibañez, 21 46010-València

(9638) 64523

manuel.marti-vilar@uv.es

Biografia
 

Professor Titular d'Universitat amb sòlida trajectòria de més de 30 anys en docència, investigació, transferència i innovació acadèmica. He dirigit i codirigit programes de doctorat i postgrau pioners en desenrotllament personal, educació i gestió del talent, fomentant la internacionalització, la interdisciplinarietat i l'adaptació a contextos multiculturals. La meua investigació se centra en psicologia moral, *prosocialidad, salut digital, addiccions tecnològiques i avaluació psicomètrica, amb més de 72 publicacions en revistes JCR, la majoria d'elles en Q1 i Q2, i quasi 700 citacions i H16.He investigat en projectes competitius nacionals i internacionals. He desenrotllat estudis aplicats amb alt impacte social sobre educació en valors, salut mental, intel·ligència emocional i benestar, alineats amb els *ODS 3, 4, 5 i 16.La meua labor de transferència inclou contractes amb administracions, assessorament a entitats socials i divulgació científica en mitjans, generant ferramentes d'intervenció i recursos docents de referència. He realitzat estades en centres d'excel·lència nacionals i internacionals, consolidant xarxes de col·laboració sostenibles amb el Perú, Mèxic i Itàlia. Reconegut per lideratge científic, innovació docent i projecció internacional, el meu perfil integra excel·lència investigadora, compromís social i capacitat de gestió acadèmica.

MESTRE ESCRIVA, M VICENTA

MESTRE ESCRIVA, M VICENTA

PDI-Catedratic/a d'UniversitatRector/a de la Universitat de Valencia
MONTAGUT ASUNCION, MAITE

MONTAGUT ASUNCION, MAITE

PDI-Ajudant Doctor/A
Biografia
 

 

Maite Montagut Asunción és professora ajudant doctora del Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de València, dins de l’àrea de coneixement de Psicologia Bàsica. És doctora en Psicologia (amb menció internacional) i màster en Psicologia i Psicopatologia Perinatal i Infantil. La seua activitat investigadora se centra en el desenvolupament primerenc, la comunicació social i la detecció precoç del trastorn de l’espectre autista (TEA), àmbit en què ha publicat diversos treballs en revistes especialitzades nacionals i internacionals. L’any 2019 va realitzar una estada d’investigació a la University of Missouri (Estats Units d’Amèrica), on va aprofundir en l’estudi de la interacció social i la detecció primerenca de marcadors de risc d’autisme. Imparteix docència en valencià i anglès, llengües de les quals posseeix el nivell C2.

MONTORO GONZALEZ, LUIS VALENTIN

MONTORO GONZALEZ, LUIS VALENTIN

PDI-Emerit/a Universitat

INTRAS (Instituto Universitario de Tráfico y Seguridad Vial). C/Serpis, 29. 46022 Valencia. CATEDRÁTICO DE SEGURIDAD VIAL

9633 93880 (D)

luis.montoro@uv.es

MOTOS SELLES, PATRICIA

MOTOS SELLES, PATRICIA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl

Despatx F324, tercera planta, departament de Psicologia Bàsica, Facultat de Psicologia i Logopèdia. Universitat de València Avd. Blasco Ibáñez, 21, 46010-Valencia

(9638) 64517

patricia.motos@uv.es

Biografia
 

Patricia Motos Sellés, licenciada (any 2007) i doctorada (2013) en Psicologia per la Universitat de València. Actualment treballa com a professora Permanent Laboral adscrita al departmant de Psicologia Bàsica de la Facultat de Psicologia i Logopèdia de la Universitat de València. És membre del grup d’investigació Aspectos psicosociales del proceso adictivo - APPrAd. Les seues àrees d’investigació se centren en conéixer amb major profunditat el procés addictiu, especialmente del patró de consum binge drinking, millorar la seua avaluació i detecció i proposar amb tot això actuacions a nivell de prevenció i intervenció. En aquest àmbit ha participat en projectes d’investigació nacionals (“Elaboració i validació d'un instrument per a avaluar el consum d'alcohol binge drinking realitzada pels jóvens”, “Disseny d'una intervenció psicosocial per a abordar el binge drinking que realitzen els jóvens en l'actualitat” o “Valoració del dany cerebral associat al consum intensiu d'alcohol (binge drinking) en jóvens: Avaluació comportamental, neuropsicològica i psicofisiològica”), on ha col.laborat amb diferents funcions: recol.lecció i introducció de dades, gestió de projectes, entrevistadora, elaboració d’informes i publicació de treballs científics. Ha publicat diversos treballs científics relacionats amb l’àrea temàtica en revistes d’impacte internacional (JCR) i participat en prestigiosos congresos internacionals i nacionals. Actualment està participant en el projecte “Determinants que subjauen el consum intensiu d'alcohol o binge drinking (BD) en jóvens majors d'edat” per obtindre un perfil específic de variables predictores dels diferents grups de consumidors d'alcohol, afavorint que les intervencions preventives puguen reajustar de manera molt més precisa el treball amb estos col·lectius. Paralelament, ha començat una nova línia d'interés centrada en el Trastorn de l'Espectre Alcohòlic Fetal (TEAF), centrat, d'una banda, en la valoració del nivell de formació dels futurs professionals en la influència que té sobre el fill el consum de qualsevol quantitat d'alcohol durant l'embaràs. D'altra banda, s’està valorant el nivell de coneixement que té la població general sobre este tema. Això permetrà en un futur recent poder dissenyar actuacions de conscienciació social basades en la realitat.

NACHER PONS, MARIA JOSE

NACHER PONS, MARIA JOSE

PDI-Titular d'Universitat
PALMERO JARA, LUCIA BEATRIZ

PALMERO JARA, LUCIA BEATRIZ

PDI-Ajudant Doctor/A

Despatx F-305. Departament de Psicologia Bàsica, Facultat de Psicologia i Logopèdia. Av. Blasco Ibáñez, 21, 46010, Valencia, Spain.

lucia.palmero@uv.es

Biografia
 

Lucía B. Palmero Jara és Professora Ajudant Doctora al Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de València. Graduada en Psicologia per la Universitat de València (2018), on va obtindre el Premi Extraordinari de Fi de Grau. Va completar el Màster en Neurociència Cognitiva i del Comportament a la Universitat de Granada (2019) i es va doctorar en Psicologia per la Universitat de Múrcia (2023) amb qualificació cum laude, Menció Internacional i Premi Extraordinari de Doctorat.

La seua investigació s’emmarca en l’àmbit de la neurociència cognitiva, amb un especial interés pels processos d’atenció i memòria, particularment per la memòria de treball, l’atenció sostinguda i els mecanismes de vigilància de tipus arousal i executiva. Combina mesures electrofisiològiques (EEG/ERP) amb tècniques d’estimulació cerebral no invasiva (TMS, tDCS, tACS). A més, participa en línies d’investigació centrades en l’impacte dels ritmes circadians sobre el rendiment cognitiu i en estudis aplicats en contextos de conducció simulada, juntament amb experiments orientats a la comprensió de processos cognitius bàsics. Col·labora amb grups internacionals de prestigi, com el Leibniz Research Centre for Working Environment and Human Factors (Dortmund, Alemanya) i la University of Michigan (EUA).

Des de 2019 fins a l’actualitat, ha impartit docència de Grau en l’àrea de Psicologia Bàsica en diverses universitats, com la Universitat de Múrcia, la Universitat de Castella-La Manxa i la Universitat de València. Ha gaudit d’un contracte predoctoral FPU del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, així com d’un contracte postdoctoral vinculat a un projecte competitiu del mateix ministeri. Ha realitzat estades internacionals a la University of Basel (Suïssa) i a la Paris Lodron University of Salzburg (Àustria), a més d’una estada nacional a la Universitat de Múrcia.

Ha publicat articles en revistes nacionals i internacionals indexades en JCR i capítols de llibre en l’àmbit de la neurociència cognitiva i la psicologia experimental. Ha participat en diversos projectes finançats pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i és membre de la Societat Espanyola de Psicologia Experimental (SEPEX).

Entre els seus reconeixements destaquen el Premi a la Millor Científica Jove atorgat per l’Agència de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia i la Fundació Séneca, així com un premi internacional en la categoria de joves investigadors en el congrés Neuromodulation Conference (City College of New York).

PASTOR CEREZUELA, GEMMA

PASTOR CEREZUELA, GEMMA

PDI-Titular d'UniversitatDirector/a de Servei General

(9638) 64447

gemma.pastor@uv.es

Biografia
 

[Biografia, versió en valencià]

PASTOR SORIANO, JUAN CARLOS

PASTOR SORIANO, JUAN CARLOS

PDI-Titular d'Universitat

Instituto Universitario de Investigación en Tráfico y Seguridad Vial Universidad de Valencia Calle del Serpis, 29 46022 Valencia Teléfono: 963393880 extensión 25322

(9638) 64415

juan.c.pastor@uv.es

PONS SALVADOR, GEMMA

PONS SALVADOR, GEMMA

PDI-Titular d'Universitat

Departamento de Psicología Básica. Facultad de Psicología. Universitat de València. Avda. Blasco Ibáñez, 21. 46010 Valencia (España).

(9638) 64443

gemma.pons@uv.es

Biografia
 

[ Traducció automàtica ]

 

PUIG HERREROS, CLARA

PUIG HERREROS, CLARA

PDI-Ajudant Doctor/A

Departament de Psicologia Bàsica Facultat de Psicologia i Logopèdia - Universitat de València Despatx F326

(9638) 64539

clara.puig-herreros@uv.es

Biografia
 

Logopeda experta en veu i motricitat orofacial amb Premi Extraordinari de Grau i Premi Extraordinari del Màster Universitari. Doctora amb Menció Cum Laude i Menció Internacional. Universitat de València (UV).

Experiència docent des del 2018 com a professora associada al Grau en Logopèdia.Tutora des del 2016 de pràctiques clíniques del Grau en Logopèdia i del Màster d'Especialització en Intervenció Logopèdica (UV). Docència per a professorat universitari a cura de la veu a l'aula.

Investigació orientada a la Logopèdia i la seva relació amb altres disciplines i al desenvolupament de tècniques docents que s'han plasmat en publicacions indexades al JCR, capítols de llibre i participació en congressos nacionals i internacionals en forma de comunicacions i ponències convidades.

Activitat laboral clínica, durant 8 anys, com a logopeda a la Clínica de Logopèdia de la Fundació Lluís Alcanyís de la UV.

RIBES GUARDIOLA, PABLO

RIBES GUARDIOLA, PABLO

PDI-Ajudant Doctor/A

DESPATX F-307 FACULTAT PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA. 01/09/2025 - 31/08/2026 MIÉRCOLES de 15:00 a 17:00 01/09/2025 - 31/08/2026 JUEVES de 15:00 a 16:00

pablo.ribes@uv.es

Biografia
 

Pablo Ribes Guardiola és professor ajudant doctor al Departament de Psicologia Bàsica de la Universitat de València. És llicenciat en Psicologia (2011) i doctor en Psicologia (2017) per la Universitat Jaume I de Castelló, dins del programa de Psicopatologia, Salut i Neuropsicologia.

Els seus principals interessos d’investigació se centren en l’àmbit de la neurociència clínica. El seu treball s’ha orientat a l’aplicació de protocols d’avaluació multidomini —que integren mesures d’autoinforme, d’execució en tasques cognitives i mesures psicofisiològiques perifèriques i centrals— a l’estudi de la psicopatia i d’altres problemes de l’espectre externalitzant de la psicopatologia, amb l’objectiu de comprendre’ls en termes de diferències individuals en la sensibilitat a l’amenaça, la capacitat afiliativa i el control inhibitori.

Ha gaudit de diversos contractes de formació predoctoral (FPI; Ministeri d’Economia i Competitivitat; 2012–2016) i postdoctoral (APOSTD; Generalitat Valenciana i Fons Social Europeu [2018–2020]; PICD-UJI; Universitat Jaume I [2021–2024]) destinats a la seua formació investigadora. Durant aquests períodes, ha realitzat també estades d’investigació en centres de reconegut prestigi internacional (Clinical Neuroscience Lab, Department of Psychology, Florida State University, Tallahassee, EUA; 2014 i 2019–2020) i nacional (Grup Cervell, Afecte i Cognició, Universidad Autónoma de Madrid, Espanya; 2024).

Ha publicat articles en revistes científiques internacionals d’impacte en els camps de la psicologia experimental, la psicofisiologia i la psicologia clínica, i compta amb un tram d’investigació avaluat positivament per la CNEAI. A més, ha participat en un total de cinc projectes d’investigació finançats en convocatòries competitives nacionals i locals, sent investigador principal en un d’ells: PSI2011-22559 (MICINN), PSI2015-66798-P (MINECO/FEDER), PID2019-104522GB-I00 (MICINN), P1·1B2013-12 (Universitat Jaume I) i UJI-2023-26 (Universitat Jaume I).

Complementàriament, ha presentat nombrosos treballs en congressos nacionals i internacionals, i és membre actiu de diverses societats científiques nacionals i internacionals en els àmbits de la psicofisiologia, la neurociència cognitiva i afectiva, i les diferències individuals: Society for Psychophysiological Research (SPR), Sociedad Española de Psicofisiología y Neurociencia Cognitiva y Afectiva (SEPNECA) i Asociación Iberoamericana para la Investigación de las Diferencias Individuales (AIIDI).

Durant la seua etapa de formació pre i postdoctoral, ha impartit docència en assignatures de l’àrea de Psicologia Bàsica al Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia de la Universitat Jaume I, així com al Departament de Psicologia de la Salut de la Universitat d’Alacant. La seua activitat docent ha rebut una valoració global positiva segons els procediments d’avaluació de la qualitat docent del professorat de la Universitat Jaume I (Programa DOCENTIA-UJI) i de la Universitat d’Alacant.

ROSA MARTINEZ, EVA MARIA

ROSA MARTINEZ, EVA MARIA

PDI-Titular d'Universitat

Departament de Psicologia Bàsica Universitat de València Av. Blasco Ibáñez, 21 Despacho M310 46010-Valencia (Spain) Teléfono: 963983535 email: evarosa@uv.es

83535

eva.rosa@uv.es

Biografia
 

Eva Mª Rosa Martínez és llicenciada i doctora en Psicologia per la Universitat de València. Des de 2019, és Professora Titular en el Departament de Psicologia Bàsica d’aquesta mateixa universitat. Anteriorment, va exercir com a docent durant tres anys a la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED) i durant catorze anys a la Universitat Catòlica de València, on va ser directora del Departament de Psicologia Bàsica i Metodologia. En aquestes institucions va impartir diverses assignatures relacionades amb la metodologia i els processos psicològics bàsics.

Actualment, imparteix docència en l’àmbit de la Psicologia Bàsica, principalment en el Grau en Psicologia, i des del curs 2022/2023 coordina l’assignatura Psicologia de la Percepció i l’Atenció.

En l’àmbit de la investigació, forma part de l’Estructura de Recerca Interdisciplinària sobre la Lectura (ERI-Lectura), que agrupa diferents línies de treball relacionades amb l’aprenentatge de la lectura, els trastorns de l’aprenentatge, la literatura i la neurociència de la lectura. La seua recerca s’ha centrat principalment en l’estudi dels processos cognitius implicats en el processament del llenguatge escrit, l’aprenentatge de vocabulari i el desenvolupament del llenguatge en poblacions amb trastorns del neurodesenvolupament.

Així mateix, ha desenvolupat nombrosos estudis sobre els processos emocionals i cognitius relacionats amb la qualitat i el sentit de la vida en diferents tipus de població. Ha participat en diversos projectes competitius de recerca, els resultats dels quals han sigut publicats en revistes científiques i de divulgació.

ROSELL CLARI, VICENTE JOSE

ROSELL CLARI, VICENTE JOSE

PDI-Titular d'UniversitatResponsables de Gestio AcademicaCoordinador/a Titulacio de Grau

Facultat de Psicologia i Logopèdia. Avgda. Blasco Ibáñez, 21 Departament de Psicologia Bàsica. Despatx M306. 46010 València

(9639) 83095

vicente.rosell@uv.es

Biografia
 

Vicent Rosell va finalitzar la llicenciatura en Psicologia en 1987 i des d’aquest moment, tant la formació acadèmica com la investigació han estat centrades en l'estudi del llenguatge i la parla, sobretot en persones amb patologies d'origen neurològic. Abans de defensar la seva tesi doctoral va realitzar diversos màsters i cursos d'especialització en els trastorns del llenguatge i ja havia publicat dos llibres: un sobre l'avaluació del llenguatge en edats primerenques (1991) i un altre sobre l'estimulació del llenguatge en educació infantil (1993), alguns articles de difusió en revistes i diaris, i va presentar nombrosos pòsters i comunicacions, la majoria de les aportacions centrades en l'estudi del llenguatge, la parla i la veu en adults i nens amb dèficits lingüístic-comunicatius. En 2005 va defensar la seva tesi doctoral "Ús del verb en pacients amb afàsia de predomini motor". La seva vinculació a la lingüística clínica es reflecteix en la participació com a membre de l'equip de recerca en projectes del Pla Nacional d'R+D+I del Ministeri d'Educació. En el marc d'aquests projectes s'han presentat nombrosos treballs a congressos i jornades de lingüística clínica, logopèdia, neurologia i psicologia, nacionals i internacionals, s'han publicat diversos llibres, capítols de llibre i articles científics dels quals destaquen els publicats en: Journal of Neurolinguistics, Aphasiology, Journal of Communication Disorders, Clinical Linguistics and Phonetics, entre d’altres. Ha codirigit diverses tesis doctorals totes elles centrades en l'estudi del llenguatge, parla i veu en persones amb dèficits lingüístics i des de 2015 fins a l'actualitat dirigeix ​​la Clínica de Logopèdia de la Fundació Lluís Alcanyís - Universitat de València.

SAMPER GARCIA, PAULA

SAMPER GARCIA, PAULA

PDI-Catedratic/a d'UniversitatDirector/a de Departament

Av. Blasco Ibáñez, 21 Despatx M305 (Edifici Menéndez Pelayo)

(9639) 83537

paula.samper@uv.es

Biografia
 

Paula Samper García és llicenciada (1993) i Doctora (1999) en Psicologia per la Universitat de València. Actualment, és professora Catedràtica d’Universitat i directora del Departament de Psicologia Bàsica. En quant a investigació, és directora del grup de recerca EVAIN: Avaluació i intervenció en infància i adolescència: Variables psicosocioeducatives i emocionals implicades en la conducta prosocial (GIUV2015-236). Les línies principals d'investigació del grup se centren en l'Avaluació i Intervenció en Infància i Adolescència: variables emocionals, familiars i psicoeducatives implicades en la conducta prosocial i la conducta agressiva. En concret, les variables relacionades amb la cohesió i el conflicte familiar, el benestar digital, el desenvolupament de conductes prosocials i conductes agressives en xiquets i adolescents i la seua integració en un context multicultural i divers. En aquest àmbit, ha participat en projectes autonòmics (PROMETEU, AICO) i nacionals (I+D+i) així com en convenis i contractes amb diferents organismes públics i privats. Resultat d’aquests projectes ha sigut tant la transferència de coneixement en forma de “productes” com la publicació en revistes científiques d’impacte.

SIMO TEUFEL, SANDRA

SIMO TEUFEL, SANDRA

PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl

(9638) 64446

sandra.simo@uv.es

TEJERO GIMENO, PILAR

TEJERO GIMENO, PILAR

PDI-Titular d'Universitat

(9638) 64670

pilar.tejero@uv.es

TORTOSA GIL, FRANCISCO

TORTOSA GIL, FRANCISCO

PDI-Emerit/a Universitat
TRENADO SANTAREN, ROSA MARIA

TRENADO SANTAREN, ROSA MARIA

PDI-Prof. Permanent Laboral PplDirector/a Titulacio Master Oficial
TUR PORCAR, ANA MARIA

TUR PORCAR, ANA MARIA

PDI-Emerit/a Universitat

(9638) 64562

ana.tur@uv.es

USECHE HERNANDEZ, SERGIO ALEJANDRO

USECHE HERNANDEZ, SERGIO ALEJANDRO

PDI-Ajudant Doctor/A

Dept. Basic Psychology, Office F-319 (M-W-F). INTRAS - C/ Serpis 29, 3rd Floor (T-T). Valencia, Spain.

sergio.useche@valencia.edu

Biografia
 

PhD. A/ Professor. Department of Basic Psychology, Faculty of Psychology, University of Valencia (Spain).

Key Topics: Psychology, Safety, and Sustainability in Transport

Scientific Production: https://go.uv.es/6zCpz4n

Scopus: https://www.scopus.com/authid/detail.uri?authorId=56373807300

Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=vjfjgH4AAAAJ&hl=ca