
S'avaluen les dificultats per llegir la informació mostrada en els senyals de trànsit. Hi participen persones, amb i sense permís de conduir, entre 18 i 55 anys i amb dificultats en la lectura.
L’ERI-Lectura de la Universitat de València està desenvolupant una línia d'investigació sobre l'impacte de la dislèxia en la vida adulta. Acaben de començar un nou estudi, finançat per la Dirección General de Tráfico, en el qual s'avaluen les dificultats que poden sorgir en llegir la informació mostrada en diferent tipus de senyals com, per exemple, en els panells de missatge variable. L'estudi permetrà avaluar les necessitats específiques dels conductors amb dislèxia i proposar mesures ergonòmiques per millorar la llegibilitat dels senyals per a tots els conductors.
La seguretat i la fluïdesa del trànsit exigeixen que els conductors puguin llegir els senyals de forma ràpida i en el moment precís. No obstant això, s'estima que entre 1 i 2 milions de conductors a Espanya podrien presentar dificultats en la lectura com la dislèxia. Si no es prenen mesures específiques (per exemple, un disseny adaptat, més accessible per a tothom), aquests conductors podrien trobar dificultats per accedir a la informació mostrada en els diferents tipus de senyals.
Més informació sobre l'estudi: atenlec@uv.es
Enllaç per participar en l'estudi: http://links.uv.es/atenlec
Llista d'enllaços: