Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Xarrada ERI - Monica Melby-Lervåg: "Children from low socio-economic backgrounds: Developmental trajectories of reading comprehension and preventing adverse outcomes"

  • 11 de novembre de 2025
Image de la noticia

28 de novembre de 2025. 13:00h. Sessió presencial i en línia (Sala M204, Facultat de Psicologia i Logopèdia). Idioma: anglés.

Children from low socio-economic backgrounds: Developmental trajectories of reading comprehension and preventing adverse outcomes

Monica Melby-Lervåg

University of Oslo

 

Els xiquets procedents d’entorns socioeconòmics baixos i aquells que viuen en situació de pobresa corren el risc de patir nombroses conseqüències no desitjades, com dificultats d’aprenentatge, problemes de salut mental i abandonament escolar, la qual cosa pot derivar, al seu torn, en exclusió social i laboral. Com poden les escoles contribuir a reduir aquests resultats adversos continua sent un repte a tot Europa. Aquesta qüestió és complexa, ja que implica diferenciar factors com la baixa comprensió lectora, el bilingüisme i el context socioeconòmic. En aquesta ponència es presentarà la investigació centrada en les trajectòries de desenvolupament que fan aquests xiquets especialment vulnerables, així com les maneres en què les escoles poden aprofitar i mitigar alguns d’aquests reptes.

Bio

La investigació de la professora Melby-Lervåg se centra principalment en el desenvolupament del llenguatge i la lectura en xiquets amb dislèxia, dificultats específiques del llenguatge i en aquells la llengua materna dels quals és una llengua minoritària. La seua àrea d’interés especial inclou l’orientació i l’avaluació psicopedagògica d’aquest grup, cosa que es reflecteix en la seua trajectòria investigadora. Així mateix, té un interés particular pels mètodes quantitatius, sent els metaanàlisis i els estudis experimentals els seus principals àmbits d’especialització.