.jpg)
28 de novembre de 2025. 13:00h. Sessió presencial i en línia (Sala M204, Facultat de Psicologia i Logopèdia). Idioma: anglés.
Monica Melby-Lervåg
University of Oslo
Els xiquets procedents d’entorns socioeconòmics baixos i aquells que viuen en situació de pobresa corren el risc de patir nombroses conseqüències no desitjades, com dificultats d’aprenentatge, problemes de salut mental i abandonament escolar, la qual cosa pot derivar, al seu torn, en exclusió social i laboral. Com poden les escoles contribuir a reduir aquests resultats adversos continua sent un repte a tot Europa. Aquesta qüestió és complexa, ja que implica diferenciar factors com la baixa comprensió lectora, el bilingüisme i el context socioeconòmic. En aquesta ponència es presentarà la investigació centrada en les trajectòries de desenvolupament que fan aquests xiquets especialment vulnerables, així com les maneres en què les escoles poden aprofitar i mitigar alguns d’aquests reptes.
Bio
La investigació de la professora Melby-Lervåg se centra principalment en el desenvolupament del llenguatge i la lectura en xiquets amb dislèxia, dificultats específiques del llenguatge i en aquells la llengua materna dels quals és una llengua minoritària. La seua àrea d’interés especial inclou l’orientació i l’avaluació psicopedagògica d’aquest grup, cosa que es reflecteix en la seua trajectòria investigadora. Així mateix, té un interés particular pels mètodes quantitatius, sent els metaanàlisis i els estudis experimentals els seus principals àmbits d’especialització.





