Ús i percepció d'Internet de les persones amb discapacitat intel·lectual i els seus familiars: canvis durant el confinament per COVID-19
Vicenta Ávila, Pablo Delgado, Laura Gil, Beatriz Lucas, Antonio Ferrer i Inmaculada Fajardo
Universitat de València
Internet representa una eina que amplia les oportunitats de les persones amb discapacitat intel·lectual (DI) per participar en la societat, però també es configura com una font de dificultats i riscos. Durant el confinament a causa de la pandèmia de COVID-19 a Espanya, l'ús d'aquesta eina va augmentar en la població. Presentem els resultats preliminars d'una enquesta online realitzada a 39 joves amb DI i els seus familiars directes sobre l'ús que fan d'internet i les seves percepcions sobre els riscos i beneficis que comporta. Entre els principals resultats, destaquem que els joves amb DI, a l'igual que la població general van augmentar la seva freqüència d'ús d'internet i d'algunes de les activitats que habitualment realitzen a internet. A més, es destaca la baixa percepció dels riscos que pot comportar la seva participació en aquest mitjà.
Bio
Vicenta Àvila és professora titular al Dep. De Psicologia Evolutiva i de l'Educaión de la Universitat de València i membre de la ERI Lectura
Pablo Delgado és investigador postdoctoral a la ERI Lectura de la Universitat de València.