Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Resultat de la cerca

Eye-tracking and AI for Enhanced Teaching
Programa adaptatiu per a l'ensenyament de les habilitats de lectura digital en l'educació secundària
Mirar per a aprendre
La digitalització de l'educació és ja una realitat, però aquest procés s'ha realitzat sense donar temps a una anàlisi prèvia de la seua idoneïtat (Sidorkin, 2017). La psicologia educativa ha d'afrontar els desafiaments lligats a l'ensenyament i aprenentatge i a les noves competències, com la lectura i la competència digital. La competència lectora digital és l'habilitat per a localitzar, integrar i reflexionar sobre informació en format digital. La meta última del projecte OLEDIG és desenvolupar i optimitzar la competència en lectura digital dels adolescents (5é-6é de EP i 1r-4t ESO) utilitzant eines tecnològiques d'alta precisió en entorns naturals.
Avaluació de les habilitats de lectura digital en diferents edats
Aprèn, entrena, llegeix: Una aproximació multidimensional al processament ortogràfic
L'objectiu principal daquest projecte és analitzar les repercussions dels dispositius digitals per a l'aprenentatge de la lectura a les aules d'educació primària i secundària, a partir duna aproximació multimètode.
Efecte de factors atencionals i lingüístics en l'adquisició d'informació de senyals de circulació: dades comportamentals i fisiològiques en conductors amb i sense dislèxia.
El cànon literari no acadèmic: construcció, característiques, responsables, selecció i recepció en els epitextos públics virtuals
En aquest estudi ens preguntem com està afectant el confinament per la malaltia COVID-19 als nostres hàbits lectors. Llegim més o menys? Quant temps invertim en la lectura recreativa? I en la informativa? En quin format llegim: paper o digital?
Integració d’informació multimodal durant la conducció de vehicles: anàlisi experimental i avaluació de possibles aplicacions
HOW DO CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM CONDITION (ASC) READ STORIES? PURPOSE: To explore the time course of inference making during text reading in individuals with Autism Spectrum Condition (ASC) from 10-16 years of age. The information collected from the study will help to increase knowledge about the origin of reading comprehension difficulties which are estimated to be present at a 30%-50% in children with ASC vs a 5-10% in children with typical development. WHO ARE WE: Dr. Holly Joseph (University of Reading, UK) and Dr. Inmaculada Fajardo (University of Valencia, Spain) are leading this project which counts with the support of both Universities. ARE YOU WILLING TO PARTICIPATE? WHO DO WE NEED: Individuals 9-16 of age with a diagnosis of autism spectrum disorder AND individuals 10-16 years of age with no clinical diagnosis. PROCEDURE: Children and adolescents will be asked to read short texts of 3 sentences and answer comprehension questions afterwards while their eye movements are monitored with an eye tracking system. The eye tracker is a small camera which sits below the computer monitor and videos children’s patterns of eye-movements while they read. During an eye tracking session, children would be asked to sit at a desk and lean against a chin rest. A picture of a child seated at an eye tracker is shown here. In addition, Children and adolescents will be asked to complete some short reading and language tasks. This application has been reviewed by the University Research Ethics Committee and has been given a favorable ethical opinion for conduct. If you want to join and help us, please contact the Principal Researchers: Dr. Holly Joseph and Dr. Inmaculada Fajardo Please email i.fajardo@reading.ac.uk