Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

digitread

Avaluació de les habilitats de lectura digital en diferents edats
Descripció

Enmig d'una pandèmia que està transformant radicalment les nostres societats, la competència lectora en entorns digitals s'ha tornat més rellevant que mai. En aquest context, descriure les habilitats de lectura digital dels estudiants joves i adolescents (objectiu principal d'aquest projecte), que inclou l'ús d'informació textual de documents únics i múltiples, és de major interés tant per als professionals com per als responsables polítics. Això està clarament alineat amb el desafiament 7 (Pla nacional d'investigació. Societat, economia i cultura digital), ja que s'ocupa específicament de l'objectiu d'avaluar com els estudiants de diferents edats (des dels estudiants de l'escola primària fins als adolescents joves) manegen els diferents tipus de documents (únics i múltiples) i tasques d'aprenentatge corresponents. En els últims mesos, la digitalització de la lectura i l'aprenentatge s'ha accelerat significativament a causa de la creixent necessitat d'ensenyar i aprendre des de casa. S'ha traslladat a alumnes de diferents nivells educatius (des de primària fins a secundària) a plataformes digitals on podien accedir als materials didàctics. Amb molta freqüència, inclou, almenys en els dominis d'alfabetització i aprenentatge d'àrees de contingut, la lectura de textos i la resolució de tasques d'aprenentatge basades en aqueixos documents. El desafiament de descriure les demandes d'aquests escenaris d'aprenentatge (utilitzant informació textual de diferents tipus de textos digitals), per a estudiants de diferents edats, és més rellevant que mai. Aquest és precisament l'objectiu principal d'aquest projecte. Meta del projecte: conéixer com els joves estudiants afronten les demandes dels contextos de lectura actuals. Específicament, plantegem tres sub-objectius específics i els seus corresponents estudis, que es realitzaran al llarg de tres anys: 1) conèixer les habilitats de lectura orientades a tasques amb textos únics digitals en xiquets de primària a secundària, 2) l'estudi de les habilitats de navegació i integració de múltiples textos en xiquets d'escola primària, i 3) l'estudi d'integració avançada i habilitats de navegació amb eines en línia en estudiants de secundària i grau.

Desenvolupa el projecte
Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura
Investigadors principals:
  • Cerdan Otero, Raquel
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Veure fitxa
Investigadors participants:
  • Vidal-abarca Gamez, Eduardo
  • PDI-Emerit/a Universitat
Veure fitxa
  • Martinez Gimenez, Tomas
  • PDI-Contractat/Da Doctor/A
Veure fitxa
  • Ferrer Manchon, Antonio M.
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
  • Dega/Degana / Director/a Ets
Veure fitxa
  • Serrano Mendizabal, Maria Angeles
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
  • Mañez Saez, Ignacio
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Veure fitxa
Investigadors participants no UV

Dr. Pilar Sellés. Universidad Católica de Valencia

Equip de treball UV
  • Skrobiszewska Klincewicz, Noemi
  • PI-Invest Formacio Predoc Ministeri
Veure fitxa
Equip de treball no UV

Dr. Mônica Macedo-Rouet. Université Paris 8. Francia.

Dr. Jason Braasch. Georgia State University, USA.

Contacte

Contacte: Raquel.Cerdan@uv.es

Data d'inici
2021 Juliol
Data de finalització
2024 Setembre
Entitat finançadores:

 

 

 

Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2017-2020

Referència: PID2020-117996RB-I00