Intras
Les dinàmiques de l'transport van canviant, amb cada vegada més països que decideixen optar per mitjans de transport alternatius i sostenibles, i innombrables usuaris estan reemplaçant sistemàticament l'ús de cotxes tradicionals amb el de vehicles no motoritzats. Entre aquests, les bicicletes destaquen especialment, sent sovint triades pels usuaris gràcies a alguns factors clau que les caracteritzen, com la seva eficiència i la seva sostenibilitat a nivell ambiental i de salut.
Per tant, cada vegada més persones estan utilitzant les bicicletes com una forma "barata", "saludable" i "convenient" de realitzar els seus desplaçaments urbans, per exemple, per anar i tornar de la feina / centre d'estudis, per a viatges puntuals, esport, o simplement com a afició.
No obstant això, els accidents de trànsit que involucren ciclistes han estat augmentant, especialment durant els darrers anys, convertint-se així en una preocupació creixent per a ens sanitaris, investigadors i professionals de la salut: xocs, lesions i morts (especialment en països on hi ha una menor tradició en termes de transport alternatiu) estan posant en perill l'equilibri entre costos i beneficis de l'ciclisme urbà.
L'objectiu d'aquest projecte és investigar els factors i fenòmens emergents que estan posant en risc la seguretat i el benestar dels ciclistes urbans.
Per aquesta raó, i tenint en compte la situació actual a causa de la pandèmia de COVID-19, estem aplicant un qüestionari en línia (traduït a l'idioma específic de cada país participant) en el qual qualsevol persona que utilitzi una bici amb certa freqüència pot participar.
Si estàs interessat en participar en aquest projecte, si us plau contacta'ns a la següent adreça de correu electrònic: sergio.useche@valencia.edu
Llista de col·laboradors (líders per país):
Alemanya
- Dr. Felix Siebert, Friedrich Schiller University Jena
Austràlia
- Dr. Steve O 'Hern, Monash University
- Dr. Amanda Stephens, Monash University
Bèlgica
- Dr. Linus Zeuwts, Universiteit Gent
Brasil
- Dra. Zuleide Feitosa, Universidade de Brasília
Camerun
- M.Sc. Sylvain Gautier Ngueuteu Fouaka, Université de Dschang
Colòmbia
- Dr. Boris Cendales-Ayala, Universidad El Bosque
- Dr. Mauricio Orozco-Fontalvo, Universidad Militar Nueva Granada
Dinamarca
- Dr. Kira Hyldekær Janstrup, Technical University of Denmark
- Dr. Mette Møller, Technical University of Denmark
Eslovàquia
- Prof. Jozef Gnap, University of Zilina
- Dr. Miroslava Mikusova, University of Zilina
Espanya
- Dr. Sergio A. Useche, INTRAS-Universitat de València
- Dr. Francisco Alonso, INTRAS-Universitat de València
Finlàndia
- PhD Elias Willberg, University of Hèlsinki
Malàisia
- M.Sc. Mohd Khairul Alhapiz Ibrahim, Malaysian Institute of Road Safety Research
Mèxic
- Dr. Arturo Cervantes-Trejo, Universidad Anahuac
- Dr. Isaac Castañeda, Universidad Anahuac
Pakistan
- M.Ph. Mirza Muhmmad Shahrukh, Indus Hospital
Polònia
- Prof. Ksenia Shubenkova, Politechnika Krakowska (Polònia) i Kazan Federal University (Rússia)
Regne Unit
- Dr. Rich C. McIlroy, University of Southampton
República Dominicana
- Eng. Arturo del Villar, Instituto Tecnológico de Santo Domingo-INTEC
- Prof. Víctor González. Instituto Tecnológico de Santo Domingo-INTEC
Rússia
- Prof. Irina Makarova, Kazan Federal University
Suècia
- Aliaksei Laureshyn, Lund University
- Anna Niska , Cykelcentrum (Swedish Cycling Research Centre)
Xile
- MA. José Soto, Universidad Católica de Chile
- Tomás Echiburú, Universidad Católica de Chile
Xina
- Dr. Yonggang Wang, Chang'an University
Actualitzacions:
Setembre, 2020: comencem oficialment la fase de recollida de dades en la majoria dels països. S'estima que aquesta fase haurà de concloure abans del 31 de gener de 2021.
Novembre, 2020: El Comitè d'Ètica de la Investigació en Ciències Socials en Salut de la Universitat de València va acordar una avaluació favorable de el projecte "Bike-Barometer 2020-2021: salvar vides sobre dues rodes" (IRB: HE0001290920)
Febrer, 2021: Donat el nivell d'afectació de l'COVID-19 en la majoria dels països que formen part de el Projecte, estem considerant canviar la data límit per a la recol·lecció de dades. Properament els informarem sobre això.
Març, 2021: La data límit per a la recol·lecció de dades es prorroga fins al juny, 2021.
Recerca