Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Grup d'investigació DATS
La millora de la seguretat viària, transformació de valors i respecte de les normes de trànsit podrien canviar a través de capacitacions dirigides a nens i adolescents durant l'escolaritat

Amb motiu de l'aprovació per part del Poder Executiu a República Dominicana de sis reglaments derivats de la Llei 63-17 de Mobilitat, Transport Terrestre, Trànsit i Seguretat Viària, elaborats sota l'assessorament de l'INTRAS, el 31 de gener de 2019 s'ha realitzat una trobada amb els mitjans de comunicació on el Dr. Francisco Alonso, Director de l'INTRAS i assessor de l'institut Nacional de Trànsit i Transport Terrestre (INTRANT) de la República Dominicana, va declarar que amb això es pretén canviar el problema de la inseguretat vial, mitjançant la implementació de noves polítiques i normatives en tot el país.

 
Desterrar l'ús del mòbil al volant

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per Tele5 per als seus Informatius en la seva emissió del 30 d'octubre del 2018, pel que fa a l'ús del telèfon mòbil en la conducció i els camions camuflats amb els que està experimentant la DGT, des dels quals els agents poden veure millor als que ho estiguin utilitzant, i que és una mesura que ja funciona a Anglaterra des de fa anys.

 
Estem jugant amb la vida dels altres

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per Apunt Radio per al seu programa “Al ras”, dirigit per Jèssica Crespo, en la seva emissió del 3 de juliol de 2018.

El Dr. Alonso considera que les principals causes dels accidents de trànsit són les drogues i l'alcohol, les distraccions (destacant l'ús del telèfon mòbil) i la velocitat.

Aquestes causes, directament relacionades amb el factor humà, necessiten d'una educació viària des dels col·legis. "La qüestió rau, no tant en conèixer unes normes, sinó en saber que estem jugant amb la vida dels altres".

Entrevista
Objectiu: carreteres convencionals segures

El Dr. Francisco Alonso,ha estat entrevistat per la Revista Tráfico de la DGT, per al seu article "Objectiu: carreteres convencionals segures", publicat en el seu número 247 del mes de juliol de 2018.

El Dr. Alonso proposa dissenyar carreteres pensant en la gent gran: Senyalització, la justa (de vegades hi ha massa), senyals fàcils de comprendre, adequada il·luminació i inclusió de sistemes intel·ligents (per exemple, il·luminació interactiva, avisos en temps real de condicions adverses, etc.).

Veure número 247
El telèfon mòbil té aplicacions que poden ajudar en la seguretat viària

El Dr. Francisco Alonso,ha estat entrevistat per Cope Valencia per al seu programa “Luz de cruce”, dirigit per Vicente Herranz, en la seva emissió del 18 de juny de 2018.

El Dr. Alonso ha parlat sobre l'ús del mòbil relacionat amb el tràfic (planificadors de ruta, elecció de tipus de transport, ticketing, mobilitat), la perillositat del carril bus-bici que s'estudia aplicar a València i el que afecten les drogues i l'alcohol en la conducció.

Entrevista
El color del cotxe té relacions significatives amb l'agressivitat

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat pel diari El País, per al seu article "¿Pagues més segur per un cotxe vermell? Mites i veritats sobre els colors", publicat el 13 de maig de 2018.

El Dr. Alonso explica que les investigacions demostren que els colors foscos es relacionen amb major agressió en els homes i amb les accions "accelerar quan un altre conductor vol avançar" i "canviar freqüentment de carril"

Pel que fa a la percepció del cotxe basada en els efectes del seu color, Alonso opina que seria interessant que, a l'hora de triar un vehicle, els conductors consideressin el color des de la perspectiva de la seguretat viària com un criteri afegit a tenir en compte.

Veure article
Afavorir la multimodalitat en els desplaçaments urbans

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per la Cadena Ser per al seu programa "Hoy por hoy” en la seva emissió del 4 maig 2018, pel que fa als canvis que s'estan produint a la ciutat de València en temes de mobilitat.

Segons el Dr. Alonso, cal fomentar el transport públic i els desplaçaments a peu o en bicicleta però en el marc de transport intermodal que també integri altres mitjans de transport privat segons els motius i necessitats de desplaçament.

Concretament, pel que fa a les línies de separació vermella per a aquestes últimes en carrils bus, considera que incrementen la inseguretat vial ja que no han d'interactuar en el mateix espai.

Entrevista
Menys accidents a més presència de la informació viària als mitjans

El periòdic El País ha entrevistat el Dr. Francisco Alonso per al seu article “¿Por qué no dejan de aumentar las muertes en carretera?", publicat el 22 de febrer de 2018

El Dr. Alonso considera que la premsa compleix una funció destacada en l'accidentalitat ja que, a més presència de la informació viària als mitjans, es constaten menys accidents de qualsevol tipus i també menys accidents mortals. "La gent es consciència de les mesures de seguretat a través dels mitjans”.

Veure article
L'INTRAS reclama control, conscienciació i millores

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat pel periòdic Levante-EMV a conseqüència del seu article publicat el 31 de juliol de 2017 amb motiu de l'onada d'accidents que es van registrar els últims mesos i l'engegada de les deu rutes segures per a ciclistes a la Comunitat Valenciana.

El Director de l'Institut d'Investigació de Trànsit i Seguretat Viària de la Universitat de València (INTRAS) aplaudeix el reforç de la vigilància però sense oblidar el manteniment de carreteres.

Veure article
La bicicleta. ¿Un mitjà de transport perillós?

El periòdic digital eldiario.es ha entrevistat el Dr. Francisco Alonso per al seu article “La bicicleta a la carretera: més ciclistes i més accidents però no més morts ", publicat el 12 de juny de 2017, amb motiu dels accidents ocorreguts el cap de setmana en què han mort 5 ciclistes a les carreteres espanyoles i dos han resultat ferits greus.

Francisco Alonso ha posat èmfasi que els ciclistes "són un grup de risc sobre el qual cal cridar l'atenció" i en les mesures que han de posar en marxa les institucions per frenar el risc.

Veure article
El trànsit i els accidents s'han incrementat en les vies urbanes

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat pel diari Levante EMV per al seu article "S'ha perdut la percepció del perillós que és conduir", publicat el 5 de gener de 2017, on parla de la manca de mesures davant l'augment de les morts a la carretera.

Els accidents mortals per distraccions van augmentar en 2016 un 50%, cosa que Alonso atribueix "principalment a la utilització de telèfons mòbils, no només per a trucades sinó per l'ús del WhatsApp i de xarxes socials, cosa que és una insensatesa. La necessitat d'estar connectat permanentment també és un problema per als vianants que es tradueix en més atropellaments".

Veure article
La Comunitat Valenciana lidera el rànquing de morts a la carretera de 2016
El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per la Cadena Ser per al seu programa "Hoy por hoy” en la seva emissió del 4 gener 2017.

Segons el Dr. Alonso, pel que fa a l'augment de la sinistralitat a les nostres carreteres no hi ha una explicació única però influeix l'augment de la mobilitat i caldria introduir noves mesures atenent a nous factors (l'ús del mòbil per part dels vianants, conduir sota els efectes de les drogues, la vulnerabilitat dels ciclistes, ...)

També ha destacat l'alta eficàcia que ha demostrat la implementació del carnet per punts i la modificació del Codi Penal en determinat tipus de conductes (alcohol, velocitat, ...) però considera necessari intensificar la detecció d'aquelles persones que són infractors d'una manera relativament sistemàtica, conductors que comentin infraccions, especialment en l'àmbit urbà, que no estan sent controlats adequadament.

Entrevista
2016 ha acabat amb un augment dels morts en accidents de trànsit
El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per la cadena de televisió Tele 5 per als reportatges emesos en l'Informatiu de les 15:00 hores, presentat per Isabel Jiménez, i l'Informatiu de les 21:00 hores, presentat per Pedro Piqueras, el 3 de gener de 2017.

El tema de la notícia està relacionat amb l'augment de la sinistralitat per primera vegada en 13 anys, ja que el 2016 es van produir 1.038 accidents mortals en vies interurbanes en què van morir 1.160 persones i altres 5.067 van necessitar hospitalització com a conseqüència de les ferides sofertes.

Video. Emissió 15:00 hores
Video. Emissió 21:00 hores
   
L'Educació Viària a examen
El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per la Revista Tráfico de la DGT, per al seu article publicat el 23 de novembre de 2016 i relacionat amb l'informe realitzat pel grup DATS del Intras per a la DGT que ha avaluat l'impacte de l'ensenyament de l'educació viària en els alumnes de primària, secundària i batxillerat d'Espanya.

Les principals qüestions plantejades en aquest estudi han estat:

  • Quin ha estat el grau de participació en l'educació viària?
  • Quins són els coneixements, actituds, percepció del risc i comportaments dels nens?
  • És efectiva l'Educació Viària?
  • La influència del comportament segur en els pares
Veure article
L'increment d'atropellaments deixa la major sinistralitat en vies urbanes en 15 anys
El Dr. Francisco Alonso, ha estat entrevistat pel diari Informació, d’Alacant, per al seu article publicat el 21 de novembre de 2016.

Francisco Alonso, al·ludeix a l'increment de la mobilitat urbana, i molt especialment la que es realitza a peu o amb bicicleta, junt amb l'envelliment demogràfic i que hi haja més vianants d'edat avançada.

Alonso incideix en la vulnerabilitat afegida de vianants, gent gran, ciclistes i motociclistes, pel que considera fonamental que s'intensifiquin les intervencions de seguretat viària en l'àmbit urbà. A més, insisteix en la necessitat de conscienciar, mitjançant les oportunes campanyes a la ciutadania, sobre els comportaments de poc respecte que es donen envèrs los usuaris vulnerables.
Veure article
¿Uses el mòbil al volant? Doncs és com conduir begut
El Dr. Francisco Alonso, ha estat entrevistat per el periòdic El País, per al seu article publicat el 7 d'agost de 2016 en el seu portal El Motor.com

"Los smartphones tenen una influència molt negativa en la conducció. Quan els utilitzem, les nostres reaccions davant dels esdeveniments a què ens enfrontem són més lentes i a vegades inexistents", sosté Francisco Alonso.

"Cal oblidar-se del mòbil durant la conducció o quan ens desplacem a peu. Res és tan urgent i ningú ens té perquè requerir aquesta urgència quan juguem amb la vida ", reflexiona Alonso.

Veure article
Al volant, ¿millor sol o acompanyat?
El Dr. Francisco Alonso, ha estat entrevistat per la Revista Tráfico, editada per la Direcció General de Trànsit, en el seu número 235 d'abril 2016.

"No és qüestió de triar sinó d'aprendre bones conductes per a no ser una font de distracció addicional", diu Alonso.

Alonso opina, a més, que "és fonamental conscienciar el copilot com a element que pot ser d'ajuda si ho fa bé, amb unes pautes per maximitzar la seva utilitat i minimitzar distraccions i riscos". I el conductor, per la seva banda, "també ha de ser actiu i dir-li al copilot com pot ajudar i quines accions li poden distreure".
Veure article
¿Per què canviem al volant?

L'agressivitat quan estem al volant és una cosa que està a l'ordre del dia. ¿Què té conduir un cotxe que fa aflorar la violència fins i tot en les persones més tranquil·les?

El Dr. Francisco Alonso ha estat entrevistat per la Revista Mía, per al article publicat en el seu número 1538.

Els conductors espanyols perceben una freqüència alta d'agressivitat: 7,4 sobre 10, segons un estudi d'Attitudes i l'Institut Universitari d'Investigació en Trànsit i Seguretat Viària de la Universitat de València

30/03/2016
¿Influeixen els pares en els seus fills? ¿I els nens en els seus pares?

El número 234 (Febrer, 2016) de la revista Tráfico, editada per la Dirección General de Tráfico, recull l'estudi desenvolupat per l'INTRAS per a aquesta entitat: “Avaluació del estat actual de l'educació viària”, que situa els pares, mares i policia entre els principals educadors vials, segons els petits.

Francisco Alonso, investigador responsable de l'estudi, assenyala que "hi ha una incongruència entre el que s'ensenya als nens i el que aquests observen dels seus pares"

Veure article
El Dron. Més àgil, més ràpid i més barat, per al seu ús en el control del trànsit
El Dr. Francisco Alonso ha fet unes declaracions en l’informatiu de Telecinco, relatives a les noves tecnologies aplicades al trànsit, en concret l’ús de drons en el control del trànsit, destacant la importància del desenvolupament de nous sistemes tecnològics que ajudin a reduir la sinistralitat.
24/10/2015
Les turbo-rotondes podrien començar a estendre per Espanya
El Dr. Francisco Alonso, ha fet unes declaracions en el diari en línia The Huffington Post per a l’article “Turbo-glorietes: un pas per acabar amb els problemes de les rotondes” el 7 de febrer de 2015.

Segons el Dr. Alonso, aquests nous dissenys requereixen que els conductors s'acostumin a ells i aprenguin la forma de circular, de manera que hauran de ser reforçades amb més senyalització.

Veure article
Millorar la formació dels motoristes amb menys experiència sobre dues rodes

El Dr. Francisco Alonso ha realitzat unes declaracions en l’informatiu de Telecinco, relatives als accidents de motocicletes a les ciutats.

La major part dels motoristes que pateixen accidents tenen el carnet de moto més bàsic o, simplement, el de cotxe, que permet també portar motos de fins a 125 cc., I sense experiència prèvia en aquests vehicles.

19/11/2014
La nova amenaça a la seguretat viària es diu WhatsApp
Experts en trànsit detecten un repunt de la sinistralitat per distraccions.

El Dr. Francisco Alonso ha realitzat unes declaracions al diari Las Provincias on alerta que s'està observant un augment de l'ús del mòbil dins del vehicle (ja batejat com 'texting'), sobretot propiciat per la citada aplicació i per "la relaxació i l'excés de confiança que genera la reducció dels accidents mortals i que fa que disminueixi la percepció de risc"

Veure article
¿Hi hauria d’haver una edat límit per conduir?
El Dr. Francisco Alonso ha fet unes declaracions al diari en línia The Huffington Post, per a l’article en el qual els experts es mostren contraris al fet que la Direcció General de Trànsit posi un límit a l'edat de conducció.

Encara que amb l'edat sobrevenen dèficits perceptius, cognitius i motors que afecten les capacitats necessàries per conduir, el Dr. Alonso reconeix que moltes persones grans són "molt conscients" de les seves limitacions i són més previnguts i "s'autolimiten" anant a menys velocitat , agafant el cotxe només pel dia o circulant únicament per autopistes i autovies.

Veure article
El trànsit puja a València enguany per primera vegada després d’haver caigut un 15,5% des del 2008
Amb motiu de l’augment del trànsit a la ciutat de València, el Dr. Francisco Alonso ha fet unes declaracions al diari 20 minutos.

Segons el Dr. Alonso, caldrà estar atents per veure quines conseqüències té aquest augment de trànsit a l'accidentalitat, sobretot per l'important augment d'usuaris de les motos i de les bicis.

Veure article
Les futures tecnologies i l'ús de drogues en la conducció, principals carències en què cal investigar
RNEAmb motiu del recent nomenament del professor Dr. Francisco Alonso com a Director de l’INTRAS, l’han entrevistat els coneguts periodistes Amadeo Salvador i Arturo Blay en el programa “Hoy por hoy. Locos por Valencia”, de la cadena Ràdio València de la Cadena Ser.

El Dr. Alonso ha parlat sobre la tasca que es realitza a l'Institut Universitari d'Investigació en Trànsit i Seguretat Viària des de fa 20 anys, i sobre les principals carències en les que cal investigar. També considera que caldria aprofundir en els grups de risc de les motos i els vianants.

Entrevista
Quan parlem de la mortalitat, quasi la mitat dels accidents laborals són accidents laborals de trànsit
El Dr. Francisco Alonso ha participat en el programa de televisió Luz de Cruce, programa degà del motor a la Comunitat Valenciana, que dirigeix Vicente Herranz i on es presenten totes les novetats del món de l’automoció que té en la seguretat viària el protagonista principal i s’emet en TV Mediterráneo.

A més dels accidents laborals en el trànsit (in itinere i en missió), altres temes a tractar han estat l'ús dels dispositius de retenció infantil, la influència de les emocions en la conducció i la prosocialitat en el trànsit.

Video
¿A quina edat hem de deixar els infants anar sols a escola?

Amb motiu de la recent presentació de l’app Ruta Segura d’Audi Attitudes, el Dr. Francisco Alonso ha fet unes declaracions al suplement “Família” del diari ABC, per a l’article “A quina edat hem de deixar els infants anar sols a escola?”

Segons l'opinió de Francisco Alonso, un nen a partir dels 10 anys ja està preparat des del punt de vista de desenvolupament psicomotor per fer el trajecte. Però fins als set anys "un menor compta amb limitacions de camp visual i també cognitives a l'hora de reconèixer els perills que se li puguin presentar i per reaccionar correctament davant d'ells"

Veure article
Campanya de comunicació de l’app d’Audi Attitudes "Ruta Segura"

El Dr. Francisco Alonso participa en la campanya de comunicació de l’app Ruta Segura.

Audi Attitudes ha llançat aquesta aplicació per a mòbils que, a més d’ensenyar els infants a anar a l’escola pel carrer de forma segura, també vol que els pares se senten més tranquils quan es facen aquests desplaçaments.

L’app es basa en l’estudi dirigit pel Dr. Alonso sobre els infants i les ciutats

Videocomunicat
¿Condueix la seva ira o condueix vostè?
La Dra. Cristina Esteban és entrevistada per la Revista Tráfico, editada per la Dirección General de Tráfico, per al seu número 224 (febrer, 2014) amb la pregunta "¿Influeixen les emocions en la conducció?"

La nostra investigadora afirma que "tot i que en la conducció influeixen tant les emocions positives com les negatives, en l'àmbit vial s'ha estudiat en major grau les emocions negatives (enuig, ira, irritació, agressió), perquè aquestes suposen més directament l'adopció de comportaments insegurs i perillosos en el trànsit".

Veure article
Consells per a l'operació de tràfic "Constitució-Immaculada"
RNEAmb motiu de l'operació de tràfic "Constitució-Immaculada", el professor Alonso ha sigut entrevistat per RNE para el seu espai territorial de notícies "13 hores Comunitat Valenciana" el 5 de desembre de 2013.

Es calcula que hi haurà 1.900.000 moviments de vehicles en les carreteres de la Comunitat Valenciana.

Revisar l'estat en general dels automòbils, usar el cinturó de seguretat i evitar el consum d'alcohol i/o medicaments són alguns dels consells a seguir per a evitar accidents.

Entrevista
7000 conductors sense carnet
TD Telediario El 10 d'agost de 2013, el professor Alonso ha estat entrevistat per al Telenotícies Nacional en La 1 de RTVE, en les seves emissions de les 15:00 i 21:00 hores.

En el primer semestre d'aquest any, 7000 conductors han perdut els punts, la qual cosa comporta la retirada del carnet i l'obligació de tornar a examinar-se.

El 30% dels conductors que han comès delictes de tràfic i estan a la presó, ho estan per haver perdut els punts, diu Alonso, però l'omissió d'auxili agreuja les conseqüències d'aquesta conducta.

Durant aquesta setmana almenys tres persones han mort atropellades sense rebre auxili per part dels conductors, que es van donar a la fugida, i a més a un d'ells li havien retirat el carnet fins a 2017, tot això considerat delicte amb pena de presó.

Video emissió 15:00 hores
Video emissió 21:00 hores
7.000 conductores sin carné   Francisco Alonso   En prisión por delitos contra la seguridad vial
Les infraccions de tràfic en l'informatiu territorial de la Comunitat Valenciana de RTVE

Informativo TerritorialEl 9 d'agost de 2013, el professor Alonso ha estat entrevistat per a l'Informatiu Territorial de la Comunitat Valenciana en La 1 de RTVE.

El 60% dels conductors desconeix cuales són les infraccions que comporten pèrdua de punts. De fet, la gran majoria no sap quants punts té.

En algunes èpoques de l'any, el 30% dels conductors infractors són estrangers que, segons indica el professor Alonso, desenvolupen conductes que mai desenvoluparan al seu país. El motiu és que a Espanya no existeix una pressió social cap a aquest tipus de conductes.

La Comunitat Valenciana ocupa el tercer lloc en el llistat de Comunitats amb més infraccions de tràfic.

Veure video
 Francisco Alonso   Guardia Civil. Punto verificación alcoholemia
Nova proposta Reglamento de Circulació
Intereconomía El 9 de juny’13, el professor Francisco Alonso va ser entrevistat al programa AutoRadio, d'Intereconomía Radio, dins de l'espai dedicat a la seguretat vial.

El tema principal va ser la proposta del nou Reglament de Circulació presentada per la DGT i mes concretament, l'ús del casc per part dels ciclistes en vies urbanes i l'augment de la velocitat màxima a 130 km/hora en determinats trams de via.

A tenor d'això últim, Francisco Alonso va ressaltar la campanya iniciada per l'AEC (Associació Espanyola de la Carretera) que reclama mesures urgents que obliguin a la conservació de les carreteres, atès que el percentatge de trams on seria possible aquesta velocitat seria mínim en la situació actual .

Entrevista
Accidents in itinere i en missió
Intereconomía "Durant l'any 2012, un de cada tres accidents laborals van ser per tràfic. Els accidents in itinere i en missió representen el 10% dels accidents laborals amb baixa".

Així es va expressar el professor Francisco Alonso en l'entrevista realitzada per Intereconomía Radio el 3/2/2013 per al seu programa AutoRadio, dins del seu espai dedicat a la seguretat vial.

Així mateix, va destacar la importància dels mitjans de comunicació per a la difusió de dades relacionades amb aquest tipus d'accidents, ja que sempre es parla dels accidents en cap de setmana o dates especials i el risc també existeix en els desplaçaments entre setmana relacionats amb el treball o els estudis.

Entrevista
Vianants a la ciutat
Para Todos La2 Para Todos La2Participació al programa de televisió espanyola "para todos la 2".

El 18 de febrer de 2011, el professor Alonso, director de DATS, va participar en la tertúlia del programa "Per Tots la 2", de la segona cadena de televisió espanyola, on es va parlar del risc dels vianants a la ciutat i la percepció que aquests tenen del mateix, el coneixement i respecte de les normes, etc...

La tertúlia, moderada pel presentador Juanjo Pardo, va tenir també la participació de Nieves Peña Martos (Vicepresidenta de "Vianants de Sevilla"), Ramón Moles (Director del Centre d'Investigació "Gobernanza del Risc" de la UAB) i Luis Carlos Arias Alonso (Sergent de la Policia Municipal de Madrid).

Segons Francisco Alonso, Psicòleg i Director del Grup d'Investigació DATS, de l'Institut Universitari de Tràfic i Seguretat Vial de la Universitat de València, les dues raons principals per les quals els vianants no respectem els semàfors és pel ritme accelerat de vida que portem però sobretot perquè no percebem aquest comportament com una conducta de risc.

Veure video
Francisco Alonso   Semáforo   Debate para Todos La2
Fumar mentre es condueix: Una distracció que requereix la nostra atenció

InfoTransitEl professor Francisco Alonso ha estat entrevistat per al nº 4 de la revista infoTrànsit , editada pel Servei Català de Trànsit, i que s'ha publicat al desembre de 2010.

Fumar és una d'aquestes activitats que contribueix a la distracció però no se li atribueix una importància diferencial ni per part dels investigadors, ni per part dels conductors, ni per part de les autoritats.

No obstant això, fumar durant la conducció porta en moltes ocasions a maniobres inadequades com un temps de frenada tardà davant una intersecció

Veure revista
infoTransit. Sumari   Doble Sentit. Fumar, conducció i distracció
L'institut de tràfic i seguretat vial afirma que les dones són més segures al volant que els homes

Cadena SerUn estudio del Instituto de Tráfico y Seguridad Vial a petición de la Confederación Nacional de Autoescuelas desvela que las mujeres son más seguras al volante que los hombres.

El Instituto de Tráfico y Seguridad Vial apunta a un perfil de infractor habitual: hombre, soltero y joven.

Veure video
Per què arrisquem al volant?

Psycholgies EspañaAmb aquest títol comença l'article pel qual ha estat entrevistat el professor Francisco Alonso i que publica la revista Psychologies en el seu número 2 de març de 2005.

"Conduir de pressa té a veure amb factors relacionats amb el temps (...) Una altra de les raons és la recerca intencionada del risc, l'activació i les emocions intenses (...) Ens costa molt creure en la possibilitat de la nostra pròpia mort, convençuts que els accidents només els passen als altres."

Veure article
Conducció: diferències de gènere

Tv 3Segons el primer estudi realitzat a Espanya sobre la conducció social: “La conducta social en el tràfic: Pràctica i valoració de la població espanyola”, elaborat per l'Institut de Tràfic i Seguretat Vial de la Universitat de València i Audi, el perfil d'un conductor amb conductes antisocials és el d'un home d'entre 18 i 35 anys, mentre que el perfil d'un conductor ideal és el d'una dona d'entre 35 i 65 anys.

Segons Francisco Alonso, psicòleg de l'Institut de Tràfic i Seguretat Vial de la Universitat de València, els homes utilitzen els cotxes per la cerca de sensació mentre que les dones condueixen per raons més funcionals i útils.

Veure video
Conducció: diferències de gènere   Conducció: diferències de gènere

 

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies