Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Ragnar Frisch

Benvinguda, Econometria: 43 anys sense Ragnar Frisch

1 de febrer de 2016

Un dels pioners en l'aplicació de fonaments quantitatius a l'economia va morir fa 43 anys. Ragnar Frisch encunyà el terme econometria i va asseure les bases per a vuitanta anys de recerca. Rememorem al primer Premi Nóbel d'Economia de la història.

• Software Econométrico Gratuito

Econometría: Software sin gasto

10 de desembre de 2015

Los paquetes de software estadístico llegaron a mediados de los años ochenta a los ordenadores personales de la época. Treinta años después, los mejores programas ofrecen posibilidades casi ilimitadas para la econometría financiera a un coste elevado. Sin embargo, abundan las alternativas open-source.