Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Estudiants del màster

Les matemàtiques de la desigualtat

Conferència ‘Les matemàtiques de la desigualtat’, de la professora Eva Ferreira, en la passada edició de Zientziateka (2014).

23 de febrer de 2017

Eva Ferreira és professora del Màster en Banca i Finances Quantitatives. Llicenciada en Matemàtiques, va ampliar els seus estudis en Probabilitat i Estadística en Nova York (Courant Institute, NYU). Posteriorment es va doctorar en Economia i des del 2006 es Catedràtica d’Economia Aplicada en la universitat del País Basc. Actualment exerceix com a directora de UNIBASQ (Agencia d’Avaluació del Sistema Universitari Basc).

En la passada edició de Zientziateka 2014, Eva Ferreira va explicar en què poden contribuir les matemàtiques a entendre les causes i l’evolució de les desigualtats, revelant, per exemple, com funciona l’efecte ‘sostre de cristall’.