Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Plató TAU

• ‘Oro’, la pròxima ficció històrica espanyola que arribarà a la gran pantalla

11 de de gener de 2016

La ficció històrica de producció espanyola torna al cinema amb ‘Oro’, el film que dirigirà el guanyador de dos goyas en 1995, Agustín Díaz Yanes.

• Cinema per a tots amb Whatscine i Cine Accesible

7 de de gener de 2016

Whatscine i Cinema Accessible són dues iniciatives desenvolupades per institucions privades i universitats espanyoles que promouen l'accés a la cultura en condicions d'igualtat.

• Tot el que necessites saber sobre ‘l’etalonaje’

24 de de novembre de 2015

‘L'etalonaje’ és la correcció de color amb finalitats estètiques. Murnau ja va usar aquesta tècnica en la seua 'Nosferatu' de 1922 per a reforçar l'atmosfera de terror. Des de llavors, multitud de directors ho han convertit en el seu senyal d'identitat.

• Veure el cinema com mai ho havies vist, o sí?

18 de de desembre de 2015

Tarantino reprèn el format de 70 mm per a la projecció del seu nou western, ‘The hateful eight’. L'Ultra Panavision va ser un tipus de negatiu que va deixar d'usar-se en els 60 amb pel·lícules com ‘Ben Hur’.

• El debat entre Rajoy i Sánchez, el més vist de l'any

15 de de desembre de 2015

Conclou la ronda de debats televisius entre els candidats a la Presidència del Govern que, en aquesta ocasió, han destacat per la inclusió de les noves tecnologies.

• Finança el teu projecte amb les ajudes estatals

30 de de novembre de 2015

El Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a través de l'Institut de la Cinematografia i de les Arts Audiovisuals, convoca tots els anys ajudes al finançament de curtmetratges i llargmetratges. Ací teniu algunes.

• Mapa dels congressos audiovisuals a Espanya

4 de de desembre de 2015

La Universitat de València i el Màster Oficial en Continguts i Formats Audiovisuals organitzen tots els anys les Jornades CONTD de Continguts per a la Televisió Digital, que posen en contacte a alumnes i professionals del sector.

• Les dades revelen que majoritàriament consumim cinema i esport

Algunes consideracions sobre el consum televisiu a Europa

2 de de desembre de 2015

El Llibre Verd de la Comissió Europa ens ofereix dades sobre el tipus de consum televisiu que realitzem els ciutadans europeus, així com l'estat del sector audiovisual de la Unió Europea.

• Com escriure un bon guió en 7 passos

30 de de novembre de 2015

Reescriu i reescriu, ven la teua idea en 30 paraules, pensa una arrencada atractiva per a la teua peça i troba inspiració a la teua al voltant. Aquestes són algunes de les recomanacions que us donem per a escriure un guió en 7 passos.

• El multimèdia amplia les finestres d'exhibició

Audiovisual i multimèdia: una sinergia necessària

20 de de novembre de 2015

L'arribada de la tecnologia digital ha suposat una revolució en l'àmbit de la Comunicació Audiovisual. En la producció, han sorgit nous formats com el 'transmedia' i el 'crossmedia'.