Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques Logo del portal

  • Educació històrica, representacions socials i ciutadania.
  • Els itineraris historicoartístics: la ciutat com a espai d'ensenyament-aprenentatge de la Història.
  • “Cartografies del malestar”: recursos educatius per a problematizar el present en l'ensenyament de les Ciències Socials".
  • Desenvolupament de la imaginació històrica i el pensament històric en l'alumnat d'Educació Primària
  • Anàlisi i ús didàctic de recursos educatius (llibres de text, àlbums il·lustrats, fonts històriques...) en Ciències Socials
  • Evolució històrica de la Didàctica de les Ciències Socials des d'una perspectiva nacional i internacional
  • Materials curriculars i Tecnologia educativa aplicada a la Didàctica de les Ciències Socials (TIC).
  • Competència Digital Docent i Competències Socials i Ciutadanes: exercicis amb fonts digitals per a l'aprenentatge de la història. 
  • Estratègies per a la construcció del pensament històric en Educació Primària i Secundària. 
  • Manuals escolars en l'ensenyament de les Ciències Socials.
  • Tractament educatiu de passats traumàtics i conflictes socials.
  • Ensenyament de les Ciències Socials i construcció d'identitats col·lectives (gènere, classe, nacional, política, etc.) 
  • L'avaluació de l'aprenentatge històric. 
  • Desenvolupament del pensament històric.
  • Inclusió educativa en l'aprenentatge de la Història. 
  • Recursos didàctics i construcció del pensament històric.
  • Educació geogràfica, representacions socials i ciutadania per a un desenvolupament sostenible.
  • Representació de la geografia i promoció del pensament geogràfic: formació del professorat i ensenyament de problemes soci-ambientals en Educació Infantil, Primària, Secundària i universitat.
  • L'educació rural en perspectiva comparada: investigació acadèmica i innovació escolar.
  • Educació patrimonial: Didàctica en museus i jaciments arqueològics per a l'escola, anàlisi del discurs educatiu sobre el passat, integració curricular des del patrimoni històric i des de l'espai geogràfic.
  • Inclusió educativa en la didàctica de la geografia i la història des del feminisme.
  • Desenvolupament professional docent en Didàctica de les Ciències socials: formació inicial i permanent.

Morote Seguido, Álvaro-Francisco alvaro.morote@uv.es  https://orcid.org/0000-0003-2438-4961

  • Epistemologia i evolució de la Geografia Escolar.
  • Investigacions sobre el tractament didàctic dels  riscos naturals (inundacions, sequeres, etc.), canvi climàtic, des d'enfocaments geogràfics i històrics.
  • Representacions socials i anàlisi de manuals escolars en relació amb la Climatologia, canvi climàtic, riscos naturals, recursos naturals (aigua), paisatge, etc.
  • Altres geografies (“geografies invisibles”) i currículum ocult en relació a l'ensenyament-aprenentatge de la Geografia.
  • L'Educació Ambiental i la seua representació social: Espais subjectius i representació social de la problemàtica ambiental.
  • Itineraris didàctics i aprenentatge en el mitjà.
  • Educació Ambiental, modificació d'actituds i Educació Emocional. Estudi interdisciplinari del paisatge.
  • Formació docent: incidència de la dimensió social en l'Educació Ambiental.
  • Estudi de l'entorn en l'etapa d'infantil.
  • Tractament de l'espai geogràfic en Educació Infantil.
  • Memòria i representació social de les disciplines escolars d'Humanitats i Ciències Socials.
  • Ensenyament/aprenentatge de les Ciències Socials i construcció d'identitats col·lectives.
  • Educació històrica, representacions socials i ciutadania.
  • Anàlisi de materials curriculars des de la perspectiva de gènere.
  • Gènere i formació de docents. Ensenyament de la història i representacions socials.
  • Ensenyament/aprenentatge de les Ciències Socials i construcció d'identitats de gènere.
  • Didàctica de la Història de l'Art.
  • Imatge i cultura audiovisual.
  • Cinema, sexisme i estereotips.
  • Educació històrica i identitats nacionals.
  • Pensament històric entre estudiants i futurs docents: presència, coneixement i ús de competències històriques.
  • Narratives nacionals, argumentació històrica i competències: llibres de text i narratives.
  • Pensament històric i competències en llibres de text.
  • Pensament històric i identitats nacionals en recursos audiovisuals: la ficció històrica televisiva.