Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Investigació en Didàctiques Específiques Logo del portal

  • Inserció dels ODS en l'ensenyament de les diferents assignatures com a contingut interdisciplinar, particularment en les assignatures de llengües.
  • Relat digital educatiu, gamificació, aprenentatge basat en reptes i aprenentatge basat en indagació (Inquiry-based learning) en el marc de l'ensenyament de llengües estrangeres.
     
  • Competència lectora, mediàtica i literària en contextos plurilingües (Autobiografies lectores, formació literària i mediàtica en el futur professorat...).
  • Diversitat(s), ecocrítica, patrimoni i identitat en l’educació literària.
  • Còmic, àlbum il·lustrat i discurs multimodal en la formació lectora i literària.
  • Plurilingüisme i ensenyament del valencià. Propostes didàctiques i  creences docents.
  • Tallers literaris i didàctica de l’escriptura creativa.
  • Recepció i creació poètiques en contextos escolars. Creences dels ensenyants sobre la poesia i la seua didàctica.
  • Usos escolars de la literatura popular oral (rondalles, llegendes i altres gèneres etnopoètics).
  • Espai i territori en educació literària. Rutes literàries, itineraris didàctics i experiències de transposició didàctica amb la mediació de l'espai i el paisatge.
  • Tecnologia educativa en l'ensenyament de l'espanyol i de l'anglés com a llengües estrangeres.
  • Introducció dels ODS en l'ensenyament de l'espanyol i de l'anglés com a llengües estrangeres.
  • Educació i el llenguatge en contextos multilingües i multiculturals.
  • Adquisició de segones i terceres llengües.
  • Llengües en contacte, contacte interlingüístic i intercultural
  • Transferències, interferències i interaccions lingüístiques entre l'espanyol i altres llengües en contacte.
  • Alfabetització d’alumnes i adults en contextos educatius desafavorits.
  • Consciència metalingüística en comprensió lectora i escriptura.
  • Polítiques lingüístiques i pràctiques educatives.
  • Revitalització i el rescat de les llengües minoritàries, especialment les llengües provinents de la immigració i les llengües indígenes d'amèrica llatina.
  • Didàctica de les llengües per a la formació de mestres.
  • Tic a les aules multilingües i multiculturals.
  • Llengua, gramàtica i ensenyament.
  • Ensenyament de la gramàtica i l’escriptura.
  • Història de la gramàtica escolar.
  • Història de la Didàctica de la Llengua: història de l’ensenyament de llengües, l’evolució metodològica de l’ensenyament lingüístic.
  • La formació lingüística de mestres al llarg de la història
  • Fonts documentals per a la configuració dels sabers disciplinaris.
  • Ensenyament i aprenentatge de la gramàtica i l'escriptura en L2 anglés.
  • Relat digital i TIC en l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglés com a llengua estrangera.
  • Identitat en l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglés com a llengua estrangera.
  • Ansietat i altres emocions en l'aprenentatge i l'ensenyament de l'anglés com a llengua estrangera.
  • Ensenyament i aprenentatge de l'espanyol com a llengua segona i estrangera.
  • Didàctica del vocabulari.
  • Coneixement disciplinar, el pensament docent i les estratègies didàctiques del professor de llengües en diversos contextos educatius.
  • Avaluació formativa i compartida (EOA) en entorns virtuals d’aprenentatge (EVA).
  • Ensenyament i aprenentatge de l'anglès com a estrangera
  • Comprensió i producció de textos en llengua extrangera y llengües primeres.
  • Anàlisi de didàctic del contingut i de materials per a l’ensenyament i aprenentatge de llengües primeres i estrangeres.
  • Gamificació en l’aprenentatge y ensenyament de llengües estrangeres i primeres.
  • Formació de lectors en contexts multiculturals i plurilingües
  • Lectura literària i tecnologies de la informació i la comunicació:
  • Identitat i diversitat (cultural, gènere, afectiu-sexual ...) en l'educació lectoliteraria.
  • Multimodalitat, intermedialidad i transmèdia en el desenvolupament de la competència literària: còmic, àlbum il·lustrat, booktrailers, booktubers ...
  • Literatura i cultura a l'ensenyament de L1 i L2.
  • Tecnologia educativa en la didàctica de la llengua i la literatura (TIC, vídeo educatiu, gamificació, xarxes socials, etc.) i competència digital docent.
  • Educació lingüística en entorns plurilingües (TIL, autobiografia lingüística i sistema educatiu valencià)
  • Treball per projectes i per àmbits.
  • Anàlisi de llibres de text i altres materials didàctics de llengua i literatura (L1 i ELE).
  • Actituds mediambientals i sostenibles a l'aula de literatura.
  • Metacognició i comprensió lectora.
  • Pensament crític.
  • Creativitat i pensament creatiu.
  • Educació literària, poètica i teatral i la seua convergència amb la perspectiva de gènere.
  • Escriptura creativa.
  • Educació intercultural.
  • Literatura infantil i juvenil: estudi i aplicacions didàctiques.
  • Còmics, videojocs i narratives transmèdia en l'educació lectora i literària.
  • Clàssics literaris en contextos educatius.
  • Metodologies actives per a l'ensenyament de la literatura.
  • Gegrafies literàries.
  • TIC i ensenyament de llengües.
  • La cançó des de l'interaccionisme sociodiscursiu.
  • Vicent Andrés Estellés.
  • Anàlisi de didàctic del contingut i de materials per a l’ensenyament i aprenentatge de llengües maternes i estrangeres.
  • El tractament de la diversitat en la literatura infantil.
  • Iniciació a la lectura i a l'escriptura.
  • Dramatització, titelles i formació literària.
  • Didàctica de l'anglès com a llengua estrangera.
  • Formació de professorat de llengua estrangera.
  • La multimodalidad i la pedagogia de les multiliteracitats.
  • La literatura i el desenvolupament de la competència literària.
  • Ensenyament i aprenentatge de l'espanyol com a llengua estrangera.
  • La dimensió afectiva i les relacions d'influència en l'aprenentatge de la LE.
  • "Educació lectora i literària i Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
  • Promoció de la creativitat literària en l'educació: seqüències didàctiques, projectes i tallers.
  • Ensenyar llengua i literatura en el marc de la LOMLOE: Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i Situacions d'Aprenentatge.
  • Llengua i literatura en el currículum: aprenentatge integrat de llengua i contingut, integració de llengües i transdisciplinarietat.
  • Didàctica de l'escriptura i de la revisió textual (ortografia / escriptura acadèmica).
  • Disseny i recerca en aprenentatge col·laboratiu.
  • Avaluació orientada a l'aprenentatge, especialment mitjançant TIC (EOA / e-EOA).
  • Currículum i anàlisi de contingut axiològic.
  • Didàctica del símbol en l'educació literària: identitat, estudis de gènere.
  • Persona i diversitat en el cinema d'animació.
  • Poesia a l'aula (Infantil / Primària / Secundària / ELE).
  •  Alfabetització inicial (ensenyament-aprenentatge de la llengua escrita dels 3 als 8 anys).
  • Ensenyament de la lectura i  l’escriptura mitjançant gèneres textuals i seqüències didàctiques en els primers cursos escolars.
  •  Les dificultats d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura en Educació Primària des d’una perspectiva inclusiva.
  • Didàctica del Multilingüisme. 
  • Traducció audiovisual (doblatge, subtitulació, veu superposada, audiodescripció) i ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres (francés i anglés).
  • Accessibilitat i adaptació de materials docents audiovisuals per a persones amb diversitat funcional sensorial (Audiodescripció i Subtitulació per a Sords).
  • Tractament Integrat de Llengües i Continguts.
  • Seqüències didàctiques en entorns multilingües, seguint el model del projecte EGRAMINT.
  • Adquisició de la lectura i l'escriptura
  • Adquisició i trastorns del llenguatge i de la parla: del TSH al TDL/TEL.
  • El llenguatge en el trastorn d'espectre autista. 
  • Educació democràtica i treball per projectes.
  • Pedagogia crítica en l'ensenyament de la llengua anglesa.
  • Pedagogies culturalment sostenibles en l'ensenyament de llengües: cultura, llengua i identitat.
  • Investigació acció educativa i desenvolupament professional del professorat.