Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Investigació en Llengües i Literatures Logo del portal

Blog

  • libro y hojas secas caídas de los árboles

    10 bons llibres per a la tardor

    19 de de setembre de 2017

    Amb l'arribada de setembre i l'inici d'un nou curs és fàcil que la falta de temps lliure et faça abandonar el meravellós hàbit de la lectura. Nosaltres volem evitar que açò ocórrega i hem demanat als directors del màster que ens recomanen lectures per a aquesta tardor.

  • Entrevista a Matei Visniec en la seua visita a Madrid

    4 de de maig de 2017

    El escriptor Matei Visniec, autor de "La paraula progressa en boca de la meua mare sonava tremendament falsa", ha sigut convidat per l'Institut de Francès de Madrid, dins dels esdeveniments commemoratius del Dia de la Francofonia 2017, amb motiu del premi Jean Monnet de Literatura Europea amb què ha sigut guardonada la seua novel·la "Li Marchand dónes premières phrases'' en 2016.

  • Mujer, traducción y censura

    Projecte Mute: Dona, Traducció i Censura

    13 de de desembre de 2016

    El grup d’investigació en Comunicació Intercultural i Traducció (CiTrans) de la Universitat de València desenvolupa actualment una investigació mitjançant l’anàlisi de tota la traducció realitzada de novel·listes angleses del segle XX a l’espanyol amb el fi últim de contribuir a una història real del moviment traductològic quant a literatura anglosaxona de dones a Espanya, sovint apartades en aproximacions a una història de la traducció al nostre país.

  • biblioteca

    L’Humanisme literari, un canvi de paradigma

    24 de de novembre de 2016

    A partir de la “XIII Reunió Científica d’humanistes espanyols. Perspectives, interessos i tendències des de l’interior i l’exterior de la península” celebrada la setmana passada en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València; hem volgut preparar aquest post sobre l’humanisme literari.

  • Logo feminista

    “Quaderns Feministes” de la Universitat de València

    29 de de setembre de 2016

    A través del Instituto Universitario de la Mujer (IUED), que agrupa a un conjunto de profesores, investigadores y estudiantes de Postgrado;  la Universitat de València realiza una importante labor en el campo de la investigación interdisciplinar, con el objetivo de lograr una actualización científica, revisar materiales didácticos en uso e impulsar la creación y utilización de materiales no sexistas.

  • La digitalització literària

    13 de de setembre de 2016

    Si busquem l’oposat a la macroliteratura, arran dels llibres publicats per l’escriptor Franco Moretti, podem determinar que aquest seria la filologia o el close reading. L’autor defenia una lectura comparada de la literatura internacional on el microscopi (les figures, els poemes, els llibres o els autors concrets) tingueren menor importància que el macroscòpic (els gèneres o els números de traduccions). No obstant això, des que Moretti publicara els seus plantejaments ja hi han passat més de 15 anys i el procés de digitalització s’ha fet imparable. El big data “ha canviat la nostra forma d’entendre el món”, tal com explica Jorge Carrión al seu article “Literatura i ‘big data’”, publicat pel periòdic La Vanguardia.

  • Isak Dinesen, novelista danesa

    De noble danesa a grangera en Kènia: biografia d’Isak Dinesen

    7 de de setembre de 2016

    Tal dia com hui, però fa prop de 54 anys, va morir Karen Blixen a causa d’una prolongada malaltia que li va contagiar el seu marit i que va minvar les seues forces en l’etapa final de la seua vida. La sífilis ja havia marcat prèviament la vida de Blixen, quan amb tan sols 10 anys el seu pare, al qual estava molt unida, es va suïcidar a causa d’aquesta malaltia. Actualment ella es troba soterrada en la seua ciutat natal, Dinamarca; lluny d’Àfrica, continent que va inspirar la seua més famosa novel·la: “Memòries d’Àfrica” (1937).

  • una mano y un ordenador

    La literatura i la seua relació amb les TIC

    21 de de juliol de 2016

    Internet aporta nous objectius a l’educació literària, donat que no podem obviar la presència de la literatura en la xarxa o les noves formes de lectura digitals. De fet, aquestes ferramentes estan contribuint a fomentar la comprensió dels textos, al mateix temps que proporcionen ferramentes i recursos multimèdia per a la seua producció, així com per a la seua possible publicació.

  • Estudiantes Universitarios

    Formant “ciutadans” de la cultura escrita

    8 de de juliol de 2016

    La gramàtica, dins del camp de la lingüística, es defineix com a un conjunt organitzat de sabers respecte del sistema de la llengua. Així mateix, cada teoria construeix la seua pròpia estructura conceptual en funció dels seus supòsits epistemològics sobre els quals fonamenten la totalitat del seu constructe teòric, metodològic i analític. Així ho determina María Cecilia Gaiser al seu estudi: “Apunts sobre teories lingüístiques, els seus postulats gramaticals i el seu impacte en l’ensenyament” publicat en 2011.

  • Un libro abierto con un boli

    Canvis en la didàctica: pas de “l’ensenyament de la literatura” a “l’educació literària”

    30 de de juny de 2016

    La didàctica de la literatura com a àrea de reflexió s’ha format en les últimes dècades, segons afirma Teresa Colomer al seu estudi: “La didàctica de la Literatura: temes i línies d’investigació i innovació”.