Logo de la Universitat de València Logo Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats Logo del portal

Cursos d’adaptació

¿Quin és el seu objectiu?

El Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats acull estudiants procedents de titulacions molt diverses. Per tal de garantir una base comuna de coneixements i facilitar el seguiment del programa, s’han dissenyat uns cursos gratuïts, anomenats cursos d’adaptació, especialment adreçats a aquelles persones que NO provenen de titulacions directament relacionades amb l’àmbit del màrqueting o de l’empresa, és a dir, graus, enginyeries, llicenciatures o diplomatures en Administració i Direcció d’Empreses, Empresarials, Investigació i Tècniques de Mercat, Publicitat i Relacions Públiques o Màrqueting i Gestió Comercial.

Aquests cursos permeten a l’estudiant adquirir els coneixements fonamentals per a traure el màxim rendiment de les assignatures, seguir les classes amb més facilitat, participar amb més confiança en projectes i afrontar amb èxit el Treball de Fi de Màster (TFM).

¿Qui els ha de cursar obligatòriament?

La realització d’aquests cursos és obligatòria per a aquells estudiants que:

  • No provenen de titulacions afins com Administració i Direcció d’Empreses, Empresarials, Investigació i Tècniques de Mercat, Publicitat i Relacions Públiques o Màrqueting i Gestió Comercial.
  • No puguen acreditar formació prèvia en màrqueting, investigació de mercats o estadística.
  • No puguen justificar experiència professional en aquests àmbits.

Aquest compromís de realització dels cursos ha d’haver sigut assumit com a part del procés d’admissió al Màster.

¿A qui van adreçats?

Aquests cursos, que faciliten la incorporació al Màster amb uns coneixements mínims adequats, estan adreçats a tots els estudiants matriculats en el programa i són especialment recomanats per a aquells que:

  • No hagen cursat assignatures de màrqueting ni d’investigació de mercats.
  • Tinguen coneixements previs en aquestes àrees, però desitgen reforçar-los abans d’iniciar el curs.
  • Vulguen actualitzar conceptes clau i familiaritzar-se amb noves eines i enfocaments de màrqueting.

Contingut i duració

Els cursos s’imparteixen a l’inici del curs acadèmic i tenen un enfocament pràctic, participatiu i actualitzat. Són els següents:

CURS DE MÀRQUETING: Amb una duració aproximada de 5 hores, s’hi aborden els principals conceptes clau del màrqueting des d’una perspectiva molt aplicada. S’hi analitzen àrees fonamentals com la segmentació de mercats, el posicionament i les estratègies de màrqueting-mix, entre altres, amb un enfocament pràctic per a afrontar adequadament els desafiaments actuals de l’entorn.

CURS D’INVESTIGACIÓ DE MERCATS: Amb una duració aproximada de 10 hores, s’hi cobreixen les etapes essencials per a desenvolupar una investigació de mercats rigorosa, des de la definició del problema i dels objectius de recerca, la selecció dels mètodes de recollida de dades, fins a l’anàlisi i interpretació dels resultats.

Tots dos cursos incorporen, a més, una introducció a l’ús ètic i eficient de la intel·ligència artificial (IA) com a recurs d’aprenentatge.

Dates i inscripció

Els cursos s’imparteixen entre l’última setmana de setembre i/o la primera setmana d’octubre, coincidint amb l’acte d’inauguració del Màster.

Les dates i aules provisionals s’indiquen en els horaris publicats al mes de juny.

A la segona quinzena de setembre s’informa de les dates i aules definitives i de l’enllaç per a la inscripció.