Logo de la Universitat de València Logo Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats Logo del portal

TFM

Descripció general

Aquest treball és obligatori per a l’obtenció del títol i consta de 6 crèdits ECTS.

Consisteix en la realització d’un projecte individual per part de l’estudiant, en el qual s’adopte un enfocament multidisciplinari en la presa de decisions de màrqueting dins d’una indústria, sector o empresa determinada. En particular, es tracta d’elaborar un Pla de Màrqueting aplicat a un producte.

De manera excepcional, el TFM pot tindre caràcter investigador o estar orientat cap al Programa de Doctorat.

Amb aquest treball, l’estudiant ha de ser capaç de demostrar l’assimilació dels coneixements rebuts al llarg del curs i d’aplicar-los de manera pràctica.

El treball serà supervisat per un/a tutor/a assignat/da, la funció del/de la qual és guiar en l’elecció del tema, en l’elaboració del guió, en el desenvolupament de les parts del treball, en l’ús de les fonts d’informació, etc., i ajudar en la reflexió crítica dels anàlisis i de les estratègies i/o decisions de màrqueting.

El treball serà exposat públicament en un acte de defensa per a ser avaluat per un Tribunal.

Es pot presentar en les dues convocatòries oficials.

Requisits

Un TFM inclòs en el pla d’estudis d’aquest Màster ha de complir els requisits següents:

  • Ser un pla de màrqueting.
  • Incloure una investigació de mercats quantitativa amb una mostra de 100 qüestionaris vàlids (o 50 si són d’empreses).
  • Aplicar com a mínim alguna tècnica bivariant (i alguna tècnica multivariant per a optar a Sobresalient).

Per a realitzar el dipòsit i, en conseqüència, la presentació i defensa del TFM, l’estudiant ha d’haver superat 34 crèdits de les assignatures obligatòries cursades en el primer quadrimestre.

Estructura

Les parts que ha de contindre un TFM són les següents:

  1. Resum executiu
  2. Anàlisi de la situació
  3. Investigació de mercats
  4. Diagnòstic DAFO
  5. Fixació d’objectius de màrqueting
  6. Estratègies de màrqueting
  7. Disseny dels plans d’acció o màrqueting-mix
  8. Cronograma i pressupost
  9. Control

Bibliografia i fonts d’informació

Les referències bibliogràfiques s’han d’incloure al final del document i abans dels annexos, utilitzant el format de les normes APA: https://normas-apa.org/referencias/.

Les fonts d’informació emprades han de ser formals, actuals, pertinents i, prioritàriament, acadèmiques i/o professionals.

Es desaconsella l’ús excessiu de fonts no especialitzades o poc contrastades, com ara blogs personals, fòrums o llocs web sense revisió editorial.

Ús ètic de la informació

S’ha de fer un ús ètic de la Intel·ligència Artificial.

L’estudiant ha d’emplenar i signar un document on declare la seua responsabilitat i autoria del treball.

Es recomana consultar el document “Pautes per a un ús adequat de la IA per part de l’estudiantat en educació superior”, disponible en: https://www.uv.es/uvweb/departamento-comercializacion-investigacion-mercados/es/departamento/pautes-us-a-1286382622402.html

Està prohibit realitzar qualsevol còpia o plagi, així com l’ús individual d’algun treball fet en grup en alguna assignatura del Màster on l’estudiant haja sigut un/a dels/de les participants.

En cas d’incompliment d’aquesta norma, s’aplicarà el Protocol d’actuació davant pràctiques fraudulentes de la Universitat de València (ACGUV 123/2020).

Format

Les qüestions formals més importants són les següents:

  • Bon ús del llenguatge, les expressions i els signes ortogràfics.
  • No està permés l’ús de la 1a persona del singular (“jo”).
  • Extensió: 100 pàgines (sense incloure annexos, índexs ni bibliografia).
  • Tipus de lletra: es recomana Cabrili, Arial o Times New Roman.
  • Mida de lletra: 12 punts per al text general, 14 o 16 punts per als títols i 8 o 10 per als peus de pàgina.
  • Interlineat: màxim d’1,5 punts.
  • Text justificat a dreta i esquerra.
  • Índexs de contingut i de taules, quadres, figures o gràfics.
  • Ús adequat de característiques tipogràfiques (negretes, cursives, subratllat, colors, etc.).
  • Marge de la pàgina: 2,5 punts (a dalt, baix, dreta i esquerra).
  • Assignar títols a les taules, quadres, figures o gràfics, indicar-ne la font i l’any i referenciar-los o mencionar-los en el text.

Exposició i defensa

La defensa del TFM davant el tribunal es realitza en format en línia en les dates publicades en els horaris.

La presidència del tribunal donarà les instruccions sobre el procés, i l’estudiant disposarà de 10 minuts per a exposar oralment el seu treball.

Després, començarà el torn dels/de les membres del tribunal, que faran les observacions i/o preguntes que consideren oportunes.

Per a preparar la presentació, es recomana utilitzar formats com PowerPoint, Prezi, Canva, etc., presentar un esquema o índex amb les parts de la presentació, fer com a màxim 15 diapositives i que aquestes continguen poc text, una mida de lletra visible, esquemes, punts o vinyetes, gràfics, etc.