Logo de la Universitat de València Logo Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats Logo del portal

Practiques Voluntàries

Este Màster no inclou pràctiques curriculars en el seu pla d'estudis. No obstant això, si estàs interessat a realitzar pràctiques en empresa, pots acollir-te a la modalitat de PRÀCTIQUES EXTRACURRICULARS O VOLUNTÀRIES. Per a això, consulta detingudament la informació sobre pràctiques extracurriculars de la Fundació Universitat Empresa Adeit, que és l'òrgan que gestiona les pràctiques de la UV: https://www.adeituv.es/practicas-solicitar-extracurriculares/

L'elecció de les pràctiques voluntàries la pots realitzar de dos maneres: 1) buscant i contactant directament amb una empresa que t'interesse, o 2) seleccionant una plaça de pràctiques de les oferides per Adeit. En qualsevol dels 2 casos, a continuació, es detalla la documentació que has d'enviar a l'adreça del Màster (master.marketing@uv.es), juntament amb les indicacions per a agilitzar el tràmit i facilitar l'inici de les pràctiques.

DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA:

Els 3 documents que has d'enviar són els següents:

1 Comunicació de Selecció d'Estudiant en Pràctiques: Emplena les teues dades i en l'apartat de TUTORS, hauràs de posar com a “tutora de la Universitat de València” el nom d'una de les dos codirectores del Màster (Beatriz Moliner o Berta Tubillejas). El tutor de l'empresa haurà d'acabar d'emplenar este document i firmar-lo. La plantilla està en: https://www.adeituv.es/download/2025_comunicado-de-seleccion-practicas/

2 Autorització del Director/a del Màster: Emplena totes les dades, descrivint amb detall els objectius i les activitats a realitzar. En l'apartat de “Director/a” has de posar el nom de les dos codirectores (Beatriz Moliner y Berta Tubillejas). La plantilla està en: https://www.adeituv.es/download/autorizacion-director-a-de-master-y-doctorado/

3 Carta de compromís: Perquè la direcció del Màster et puga autoritzar la realització de les pràctiques voluntàries, és condició necessària realitzar i presentar el TFM en el curs en el qual fas les pràctiques i no demorar-lo a altres cursos posteriors. Per tant, has de preparar i firmar un escrit on et comprometes formalment a realitzar el TFM en el present curs, seguint les directrius del tutor assignat (o que se t'assigne) i en els terminis i convocatòries establides a este efecte. La direcció del Màster podrà fer un seguiment del TFM a través del teu tutor per a comprovar el grau d'avanç del treball i, conseqüentment, el compliment del teu compromís. Eixe escrit és personal, l'has d'elaborar tu mateix i ha de contindre el següent:

  • Totes les teues dades personals (nom i cognoms, DNI o NIF, nacionalitat, curs d'inici del màster, especialitat triada, etc.).
  • Informació de la pràctica (empresa, període, horari, tutor de l'empresa, tutor de les pràctiques en la universitat, etc.).
  • La teua motivació no sols per a fer pràctiques voluntàries, sinó també per a fer-les en eixa empresa en particular.
  • El teu compromís ferm per a acabar i presentar el TFM este curs indicant qui és el teu tutor del treball i en quina convocatòria el presentaràs. Si les pràctiques comencen a partir de l'1 de gener d'este curs, s'ha d'indicar també el tipus de treball que realitzaràs, el tema que has triat, els contactes que has tingut amb el tutor i la fase en la qual es troba el projecte. Es recomana afegir un cronograma o pla de treball real que ajude a valorar el compliment dels terminis.
  • Firma i data

Una vegada envies els documents a la dirección del Màster (master.marketing@uv.es), les codirectores valorarem la teua solicitud i, en el cas d'autoritzar-te les pràctiques, t'enviaran el document d'Autorització del Director/a del Màster firmat perquè pugues remetre'l a Adeit i et puguen formalitzar el conveni de pràctiques.

Una vegada enviats els 3 documents, la sol·licitud serà revisada per la Direcció del Màster. En cas de detectar dades incompletes, errors o incoherències en la informació proporcionada, se sol·licitaran les correccions pertinents. La duració del procés dependrà del número i tipus d'ajustos requerits. Per a agilitzar este tràmit i facilitar l'inici de les teues pràctiques, es recomana seguir les següents indicacions.

INDICACIONS PER A L'ENVIAMENT DE LA DOCUMENTACIÓ:

  • Revisió prèvia: Abans d'enviar els 3 documents, revisa acuradament cada un d'ells per a assegurar-te que no falta cap dada i que no existixen errors. Esta comprovació prèvia és responsabilitat del/la estudiant i resulta clau per a agilitzar el tràmit.
  • Enviament unificat: Si has mantingut comunicació prèvia amb l'adreça del Màster per correu electrònic, respon a l'últim correu rebut incloent els 3 documents en un únic missatge. Això permet mantindre l'historial de la comunicació per a consultar instruccions i evitar errors. No envies els documents per separat.
  • Termini mínim: És imprescindible que existisca un marge de, almenys, una setmana entre la data d'enviament dels 3 documents i la data d'inici de les pràctiques proposades. Este termini és obligatori fins i tot si l'adreça del Màster sol·licita correccions o si has de reexpedir documentació modificada, ja que garantix el temps necessari perquè es puguen avaluar els canvis, verificar que s'han esmenat els errors, confirmar les dades amb el/la tutor/a del TFM i procedir a la firma de l'autorització. A més, este termini permet a ADEIT elaborar i formalitzar correctament l'acord de pràctiques.

En el cas d'autoritzar-te les pràctiques, t'enviarem el document d'Autorització del Director/a del Màster firmat perquè pugues remetre'l a ADEIT i et puguen formalitzar l'acord de pràctiques.

Correus de contacte:

  • Qualsevol dubte sobre les pràctiques, enviar un email a: uvpracticas@uv.es
  • Qualsevol dubte sobre l'autorització de les pràctiques per part de la direcció del Màster, enviar un email a: master.marketing@uv.es