El personal responsable o gestor de fons públics és convidat a sessions formatives dissenyades des del Servei de Gestió de la Investigació.
Determinades sessions incloses en el pla de formació contínua són gestionades a través del Servei de Formació Permanent.
Els cursos que anualment el Servei imparteix són: Iniciació a la Gestió de la Investigació i Gestió de Projectes d'Investigació.
En altres ocasions, és el mateix Servei de Gestió de la Investigació el que tenint en compte la dificultat que determinades matèries puguen comportar, ofereix seminaris en línia i tallers la finalitat dels quals pretén donar a conéixer als participants l'adequada execució i gestió econòmica de fons públics des d'un punt de vista més pràctic oferint així suport pròxim i directe al personal que el necessite.
Si bé la responsabilitat sobre l'adequada execució dels projectes correspon exclusivament als investigadors principals, la gestió econòmica és responsabilitat del personal d'administració i serveis destinat en les seues unitats.
Les conseqüències econòmiques de la correcta execució dels projectes són importants, per això es fa imprescindible establir ponts de col·laboració entre el personal del servei de gestió de la investigació i les persones que efectivament duen a terme la gestió.
Mitjançant aquests cursos, tallers i seminaris en línia es donen a conéixer als participants nocions bàsiques i aplicacions utilitzades diàriament en la gestió de despeses realitzades amb fons de projectes d'investigació de tota mena.