Logo de la Universitat de València Logo Servei Central de Suport a la Investigació Experimental Logo del portal

La Secció reanuda el servei el 18 de maig de 2020 de manera gradual.

Les instruccions de reinici d'actividad s'han de consultar en este enllaç

La Secció d’Estadística de la Universitat de València té com a objectiu oferir a la comunitat científica suport i assessorament en relació a les tècniques estadístiques més adequades als seus projectes d’investigació.

En aquest sentit, i a causa dels avanços realitzats en les tècniques de recollida de dades, el volum de dades quantificades és més gran, cosa que comporta resultats més complexos: mesurament d'un elevat nombre de variables, encara que en determinades àrees és escàs el nombre de mostres a conseqüència de les limitacions tècniques, els costos i/o el temps. En molts casos, aquestes dades no reben el tractament estadístic adequat, fet que produeix un menor rendiment de les investigacions (mala optimització i plantejament del problema) i que comporta que no s'extraga tota la informació que contenen les dades.

Que hi haja una Unitat d'Estadística permet un major rendiment dels diferents grups de treball: es realitzaran dissenys experimentals més eficients, sempre tenint en compte la bioètica quan l'experiment està relacionat amb animals, i l'anàlisi dels resultats serà la més adequada a les dades, amb extracció de la major quantitat d'informació.