Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Classe invertida ( flipped classroom)

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Valencià
Durada total 15
Durada presencial 12
Durada en línia asíncrona 3
Programa PAD
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2024
Data d'inici del curs 23/09/2024
Data de finalització del curs 14/10/2024
Data d'inici d'inscripció 05/09/2024
Data de finalització d'inscripció 13/09/2024
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 23/09/2024 15:00 23/09/2024 18:00 Aula PB SFPIE
2 30/09/2024 15:00 30/09/2024 18:00 Aula PB SFPIE
3 07/10/2024 15:00 07/10/2024 18:00 Aula PB SFPIE
4 14/10/2024 15:00 14/10/2024 18:00 Aula PB SFPIE
Professorat no UV

Mercedes Marqués Andrés

Professora Titular d’Universitat. Dep. d'Enginyeria i Ciència dels Computadors - Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial. Universitat Jaume I.

Objectius formatius

•    Dissenyar la docència per a la classe invertida mitjançant activitats d'aprenentatge no presencials (prèvies a la classe) i presencials (per fer a classe) alineades amb els resultats d'aprenentatge.
•    Conèixer metodologies actives per fer el disseny de les sessions de classe presencials (al campus, híbrides o en línia). 
•    Conéixer estratègies d'avaluació formativa per a integrar-les en el disseny de la docència de la classe invertida 

Continguts

1.    Alineació constructiva.
2.    Classe invertida: avantatges, estructura i guia de disseny.
3.    Metodologies actives per a l’aula: peer instruction, aprenentatge cooperatiu i eines per a la participació.
4.    Estratègies d’avaluació formativa: autoavaluació, coavaluació i elaboració d’instruments (llistes de control i rúbriques).
 

Competències que es desenvoluparan
  • Competència Metodològica: Aplicar estratègies metodològiques d'aprenentatge i d'avaluació adequades a les necessitats de l'estudiantat, de manera que siguen coherents amb els objectius i els processos d'avaluació.
  • Competència d'Innovació: Crear i aplicar nous coneixements, perspectives, metodologies i recursos en les diferents dimensions de l'activitat docent, orientats a la millora de la qualitat del procés d'ensenyament-aprenentatge.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:

  • Assistència almenys del 85% de les sessions.

Elaboració i lliurament de dos informes de disseny d'una classe.

Inscripció