Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Identitat acadèmica i visibilitat de la investigació. Normalització de la signatura, perfils d'autor i xarxes socials

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 08/05/2023
Data de finalització del curs 17/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 08/05/2023 09:30 08/05/2023 13:30 Aula 1.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 10/05/2023 09:30 10/05/2023 13:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 15/05/2023 09:30 15/05/2023 13:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 17/05/2023 09:30 17/05/2023 12:30 Aula 1.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Lopez Martinez, Amelia Lucia
  • PAS-Facultatiu/Va
  • (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
Ver ficha
Objectius formatius
  • Conéixer les recomanacions per a seleccionar la forma de la signatura normalitzada.
  • Mostrar les diferents eines per a la difusió de la signatura i donar visibilitat a les publicacions del currículum.
  • Seleccionar les eines que més s'adeqüen a les necessitats de l'investigador.
  • Creació i curació de perfils.
Continguts

1ª sessió (4h):

  • Identitat acadèmica digital: definició i característiques.
  • Per què normalitzar la teua signatura?
  • Perfils d'autor i xarxes socials: característiques.
  • Indicadors bibliomètrics associats als perfils: la seua importància en l'avaluació científica.

2ª sessió (4h):

  • ORCID com a principal identificador d'autor.
  • Scopus Author Identifier

3ª sessió (4h):

  • WoS/Publons (Researcher ID)
  • Google Acadèmic

4ª sessió (3h):

Xarxes socials: Researcher Gate i Twitter

Competències que es desenvoluparan

Capacitat analítica

Us de les TIC en el context profesional

Gestió de la informació

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Se seguirà una metodologia activa en la qual s'alternaran les sessions expositives necessàries per a l'assoliment dels coneixements teòrics o teoricopràctics amb sessions de caràcter pràctic, organitzades a través del treball per tasques. Al final de cada bloc expositiu es realitzarà un torn obert de debat per a resoldre qualsevol qüestió i compartir reflexions.

Entre les tasques a realitzar destinades a avaluar l’activitat, l'alumne haurà de revisar la documentació aportada i realitzar les pràctiques indicades.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

 

Inscripció