Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

De la igualtat a la diversitat, una aproximació en l’àmbit universitari

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 01/04/2025
Data de finalització del curs 15/04/2025
Data d'inici d'inscripció 14/01/2025
Data de finalització d'inscripció 20/01/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 01/04/2025 09:00 01/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE
2 03/04/2025 09:00 03/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE
3 08/04/2025 09:00 08/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE
4 10/04/2025 09:00 10/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE
5 15/04/2025 09:00 15/04/2025 12:00 Aula PB SFPIE
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Andreu Muñoz, Sela
  • PAS-Etm Planificacio, Analisi i Avaluacio
Ver ficha
  • Lopez Frances, Inmaculada
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
Ver ficha
  • Ramos Tolosa, Jorge
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Gil Quintana, Javier
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Donato -, Donatella
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Objectius formatius

El compromís del reconeixement de la diversitat constitueix una aposta ferma i una prioritat per a la Universitat de València. Per aquesta raó es vol dotar el personal tècnic, de gestió i d’administració i serveis i el professorat de la Universitat de València de competències, habilitats i estratègies per al reconeixement i el respecte de les diversitats a través d’aquest curs de formació, que compleix els objectius específics següents:

 

  • Donar a conèixer els recursos universitaris en matèria de diversitat.
  • Facilitar la reflexió sobre els propis prejudicis, estereotips i actituds interioritzades en relació amb el gènere, les orientacions sexuals diverses, les diferents identitats i cultures; així com dotar de coneixements i consciènciar sobre aquestes realitats.
  • Oferir estratègies i recursos en relació amb aquests temes d’aplicabilitat en l’àmbit universitari.
  • Dotar d’instruments per al desenvolupament i la implantació de les normatives vigents, tant a nivel de l’estat com autonòmic així com dels protocols i normes universitàries.
Competències que es desenvoluparan
  • Formació i sensibilització en matèria de diversitat afectivosexual i de gènere, ètnicocultural, religiosa i familiar.
  • Instruments per a l’aplicació efectiva i sense discriminació de la normativa administrativa aplicable.
  • Coneixements de la realitat i els recursos universitaris disponibles en matèria de diversitat.

 

SESSIONS FORMATIVES:

 

  • Sessió 1. Presentació de diversitats i recursos universitaris – Sela Andreu.
  • Sessió 2. Introducció a la diversitat afectivosexual, de gènere i familiar – Inmaculada López.
  • Sessió 3. Introducció a la diversitat etnicocultural i religiosa – Jorge Ramos.
  • Sessió 4. La diversitat en l’activitat física i l’esport – Javier Gil.
  • Sessió 5. Cultura i història del poble gitano – Donatella Donato.

 

 

 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Sessions presencials dinàmiques, amb teoria i pràctica sobre el tema i treball en grup.

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció