Informació reconeixements
La sol·licitud es presenta a través de la Portal de Serveis (des del 15 de juliol fins el 30 de setembre de 2025)
Cal adjuntar:
- Certificat acadèmic oficial.
- Fotocòpia del pla d'estudis segellat pel centre.
- Fotocòpia dels programes de les assignatures cursades, segellades pel departament o el centre.
Si els estudis des dels que es sol·licita el reconeixement són de la pròpia Facultat de Ciències Socials només serà necessari presentar la sol·licitud.
Per a convalidar estudis estrangers, es necessari presentar traducció jurada de tota la documentació, legalitzada per via diplomàtica (d'acord amb el Conveni de la Haya, si procedeix) i el justificant d'haver abonat la taxa establerta per la comunitat autònoma per a l'estudi de les sol·licituds.
Taxes
Si la sol·licitud es ressol favorablement, es generarà el rebut corresponent per a que la persona interessada puga satisfer la taxa establerta per la Generalitat Valenciana (25% del preu dels crèdits a reconèixer).
No s'abonaran les taxes de reconeixement de crèdits quan es tracte d'estudiants de Grau que obtinguen el reconeixement de crèdits que tinguen caràcter bàsic en la titulació d'origen realitzades en la mateixa Universitat i adscrits a la mateixa rama de coneixement (Rama de Ciències). Aquesta exenció s'aplicarà per a un únic canvi de titulació i en un únic sentit (art. 148.9 del Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat).
La sol·licitud es realitza a través del Portal de Serveis (des del 15 de juliol fins el 30 de setembre de 2024).
Cal adjuntar:
- Certificat acadèmic oficial.
- Títol Oficial del Cicle Formatiu Grau Superior.
Taxes
Si la sol·licitud es ressol favorablement, es generarà el rebut corresponent per a que la persona interessada puga satisfer la taxa establerta per la Generalitat Valenciana (25% del preu dels crèdits a reconèixer).
Aquesta modalitat de reconeixement es troba regulada en esl articles 4 i 11 del Reglament per al reconeixement i la transferència de crèdits de la UV.
1. L’experiència laboral i professional acreditada també podrà ser reconeguda en forma de crèdits que computaran a l’efecte de l’obtenció d’un títol oficial, sempre que aquella experiència es mostre estretament relacionada amb els coneixements i competències pròpies del títol universitari.
2. La comissió acadèmica responsable del títol oficial corresponent determinarà el període mínim de temps acreditat d’experiència laboral o professional requerit per poder sol·licitar i obtenir aquest reconeixement de crèdits, que en cap cas podrà ser inferior a 6 mesos.
Aquest reconeixement ha de realitzar-se, amb caràcter general, respecte a l'assignatura "Pràctiques Externes".
El nombre de crèdits reconeguts no podrà ser superior al 15% del total de crèdits de la titulació.
La sol·licitud es realitza a través del Portal de Serveis des del 15 de juliol fins el 30 de setembre de 2025.
Documentació que cal adjuntar:
- Certificació de l'empresa u organisme en que es concrete que la persona interessada ha exercit o realitzat l'activitat laboral o professional per la que sol·licita el reconeixement i el període de temps de la mateixa, que necessàriament ha de coincidir amb el que es reflecteixe en l'informe laboral.
- Informe Vida Laboral que ha d'acreditar l'antiguitat laboral en el grup de cotització que la persona sol·licitant considere que guarda relació amb les competències previstes en els estudis corresponents.
Si l'activitat ha estat realitzada per conte propi, cal adjuntar certificat censal, certificat col·legial o qualsevol altra documentació que acredite que s'ha exercit l'esmentada activitat per conte propi.
Taxes
Si la sol·licitud es ressol favorablement, es generarà el rebut corresponent per a que l'interessat puga satisfer la taxa establerta per la Generalitat Valenciana (100% del preu dels crèdits a reconèixer).
L'estudiant pot incorporar al seu expedient, en forma de reconeixement acadèmic, fins a 6 crèdits ECTS per participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació, que hagen estat realitzades a la Universitat de València durant el període d'estudis universitaris, d’acord amb el reglament de la Universitat de València.
Es pot consultar el llistat d'activitats de participació proposades per la Universitat susceptibles de reconeixement en la web del Servei d'Estudiants
El reconeixement se sol·licitarà de manera conjunta i una vegada que l'estudiant s'haja matriculat de tots els crèdits necessaris per a acabar la titulació a excepció dels crèdits optatius dels quals vaja a sol·licitar el reconeixement. Això és important perquè una vegada matriculat, l'estudiant no podrà sol·licitar la baixa d'assignatures optatives per aquest motiu.
La sol·licitud es realitza durant el curs acadèmic, a través del registre electrònic adjuntant còpia escanejada dels certificats que acrediten la realització de les activitats universitàries de les quals se sol·licita el reconeixement.
Una vegada comprovada la documentació, si la resolució del reconeixement és favorable, l'estudiant rebrà una notificación de la Universitat, amb el avís per la generació el rebut corresponent a la taxa establerta per la Generalitat Valenciana (25% del preu dels crèdits a reconèixer) I disponible en la Secretària Virtual. Abonat el rebut, els corresponents crèdits s'incorporaran al seu expedient.