Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Cultura Científica i de la Innovació Logo del portal

El neurocientífic Fernando Giráldez i el biòleg i periodista Martí Domínguez conversen sobre la influència de l’art en el cervell

  • Servei de Màrqueting i Comunicació
  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 26 de novembre de 2025
cartell

L’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València reunix aquest dimecres 3 de desembre a les 19 hores el neurocientífic Fernando Giráldez, autor del llibre Un neurocientífico en el Museo del Prado, i el biòleg, periodista i professor de la Universitat de València (UV) Martí Domínguez, per a conversar sobre aquesta obra.

Aquesta publicació redescobrix, a través de la neurociència, l’art clàssic. També ens revela la forma com personalitats de molta importància al món de la pintura van descobrir els secrets del cervell de forma involuntària.

En aquesta fusió d’art i ciència s’estudien les obres de grans pintors com el Bosco, Leonardo da Vinci, Tiziano, Velázquez o Sorolla. A través de les seues tècniques artístiques s’aconseguix impactar en els mecanismes de percepció visual.

Fernando Giráldez (Buenos Aires, 1952), catedràtic emèrit de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i expert en neurociències, ha investigat l’embriologia i la funció dels òrgans sensorials. També ha publicat més de cent articles científics i capítols en llibres i revistes internacionals.

En els últims anys ha centrat el seu estudi en l’impacte de les neurociències en el pensament  i les arts. A més, participa en activitats de promoció de la investigació científica, com a invitat en universitats i reunions científiques.

La conversa també compta amb la participació de Martí Domínguez (Madrid, 1966), doctor en Biologia, professor de Periodisme de la Universitat de València i director de la revista Mètode. Domínguez ha centrat la seua investigació en l’anàlisi d’estratègies de comunicació de continguts científics i dels gèneres d’opinió relacionats amb la ciència.

Aquesta activitat està coorganitzada per l’Espai Ciència de l’OCCC, iniciativa de l’Institut d’Estudis Catalans, que col·labora amb Acció Cultural del País Valencià, la Unitat de Cultura Científica i Innovació/Càtedra de Divulgació de la Ciència de la UV, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), el Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), la llibreria Fan Set i la revista Mètode.