Logo de la Universitat de València Logo Unitat de Cultura Científica i de la Innovació Logo del portal

La Universitat de València consolida el Portal de Producció Científica com a referent de la recerca universitària

  • Servei de Màrqueting i Comunicació
  • Unitat de Cultura Científica i de la Innovació
  • 7 d’octubre de 2025
Image de la noticia

La Universitat de València ha consolidat el Portal de Producció Científica com una ferramenta d’accés lliure per a donar difusió i visibilitat a la producció científica i de transferència del personal investigador de la institució, dirigida tant a la comunitat universitària com a la societat. El Personal Docent i Investigador (PDI) pot enriquir la seua fitxa afegint indicadors i producció pròpia, amb accés identificat.

 

Actualment, el Portal de Producció Científica conté 244.789 publicacions, de les quals una gran part són articles científics, provinents de 6.205 investigadores i investigadors. També s’hi inclouen 638 grups de recerca, 936 projectes, 15.457 tesis i 107.580 documents en accés obert, que abasten des de la meitat del segle XX fins a l’actualitat.

La informació està organitzada per departaments, centres i instituts, i inclou articles, capítols de llibres, tesis llegides, dirigides o tutoritzades, així com producció de transferència (resultats d’investigació i patents). La producció s’incorpora automàticament des de Dialnet, Scopus, Web of Science i l’Oficina Espanyola de Patents i Marques.

La gestió i el manteniment del Portal corresponen al Servei de Biblioteques i Documentació, que facilita al PDI la possibilitat d’afegir producció científica no reflectida, descarregar el currículum en format CVN o obtenir l’impacte normalitzat de les publicacions en Scopus, entre altres funcionalitats. El portal disposa també d’una guia d’ajuda i del servei d’atenció La Biblioteca Respon per a consultes i incidències. Des de la seua posada en marxa, s’han millorat i ampliat les dades i funcionalitats, com ara la incorporació de nous grups d’investigació, la millora de les afiliacions i àrees de coneixement, i la integració de nous indicadors de producció científica.

El portal ofereix la descàrrega d’informes amb indicadors de qualitat, tant per al personal investigador com per a la gestió de la investigació en la institució. A hores d’ara s’han descarregat més de 900 informes amb indicis de qualitat, i des de gener de 2025 és possible també descarregar informes per a la convocatòria de sexennis.

Amb aquesta eina, la Universitat de València reafirma el seu compromís amb la ciència oberta, la transparència i la visibilitat de la recerca universitària.

 

Més informació: https://producciocientifica.uv.es/