Comença ‘Nits de Cinema al claustre de La Nau’

Nits de cinema

Entre el 15 i el 26 de juliol, l’Aula de Cinema de la Universitat de València posa en marxa ‘Nits de cinema al claustre de La Nau’. Es tracta de projeccions nocturnes a l’aire lliure, a partir de les 22 hores, que en la seua quarta edició s’han convertit en una de les opcions d’esplai estiuenc dels aficionats al cinema. Les pel·lícules s’agrupen en dos cicles: ‘Abans de la claror. Films d’una nit’ i ‘Neo Noir. Thriller americà modern’.

El primer cicle abasta films de diversos gèneres, nacionalitats i moments històrics, amb diferents modes de representar i narrar històries que succeeixen en una sola nit. El segon és la col·laboració de l’Aula de Cinema de la Universitat amb l’ampla i ambiciosa aposta de La Filmoteca del IVAC per revisar el cinema negre des de la modernitat fins a hui.

Les sessions segueixen l’esquema habitual de l’Aula de Cinema de la UV, amb entrada lliure i presentació prèvia de cadascuna de les pel·lícules. Després de les projeccións hi haurà un col·loqui on el públic podrà participar.

La varietat d’aquest cicle permetrà gaudir de plantejaments tan dispars com ara el d’en Wong Kar-Wai a Chungking express (Chong qing sen lin. Chungking Express 1994) o Jim Jarmusch a Noche en la tierra (Night on Earth, 1991). També la delirant versió de la nit d’Scorsese amb ¡Jo, qué noche! (After Hours, Martin Scorsese, 1985) o la dramàtica posada en escena de ¿Quién teme a Virginia Woolf? (Who’s Afraid of Virginia Woolf?, Mike Nichols, 1966). Antes del amanecer (Before Sunrise, Richard Linklater, 1995) serà la nota candor juvenil i Nocturna (Adrià Garcia, Víctor Maldonado, 2007), meravellós exemple d’animació espanyola recent, permetrà (dissabte 23) que xiquets i xiquetes també puguen apropar-se a aquest cinema a la fresca oferit per la Universitat de València.

Al segon cicle, Neo Noir. Thriller americà modern, l’Aula de Cinema de la Universitat de València col·labora amb La Filmoteca de l’IVAC per a revisar el cinema negre dels Estats Units posterior al clàssic. Harry el sucio (Dirty Harry, Don Siegel, 1971), es podrà veure dissabte 16 de juliol. També Fuego en el cuerpo (Body Heat, Lawrence Kasdan, 1981), títol que va explicitar les pulsions eròtiques implícites des del cinema negre clàssic; o Cliente muerto no paga (Dead Men Don’t Wear Plaid, Carl Reiner, 1982), comèdia que ret un homenatge cinèfil al cinema negre clàssic.

Chinatown (Roman Polanski, 1974) i Sangre fácil (Blood Simple, Joel Coen, 1984), ambdós títols fonamentals en l’evolució del gènere, completen l’aportació de l’Aula de Cinema. El cicle seguirà en La Filmoteca d’Estiu (del 29 de juliol al 28 d’agost) en el llit del Túria, on es podrà veure 6 títols recents, produïts majorment en l’última dècada.

Dijous 21 de juliol a les 22 hores, dins del cicle Neo Noir. Thriller americà modern, en el claustre de La Nau es projectarà Chinatown (Roman Polanski, 1974) i es presentarà el número 12 de L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos. Javier Alcoriza, autor de l’article dedicat a Roman Polanski en este nou número de la publicació, presentarà el film. Prèviament, a les 20 hores hi haurà una presentació de la publicació en La Casa del Llibre per part de Rebeca Romero (directora de la publicación) i Jordi Revert (coordinador del número). Aquesta publicació està editada pel Cinefòrum L’Atalante amb la col·laboració de l’Aula de Cinema de la Universitat de València.

Més informació:
www.uv.es/auladecinema
auladecinema@uv.es
cineforum.atalante@gmail.com

El resum de cada pel·lícula es pot consultar polsant ACÍ.
 

Data d'actualització: 16 de de juliol de 2011 08:04.

Llista de notícies