Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

L'activitat investigadora del grup se centra en l'anàlisi de les indústries creatives i els mercats culturals des d'una perspectiva multidisciplinària i transversal que conjuga teories, principis i instruments d'economia, sociologia, management, màrqueting i finances. Des d'aquest enfocament s'aborden els principals efectes del canvi tecnològic, tant en l'oferta com en la demanda, en un escenari que ha permés l'emergència de nous mercats culturals. Així, la digitalització ha suposat per a la indústria una reducció dels costos fixos de producció, distribució i promoció, comportant innovacions en processos o productes i serveis. En referència als consumidors, ens trobem, entre altres, amb un canvi en els hàbits de consum, amb la reducció de costos de cerca i descobriment de nous productes i serveis, i la ruptura de barreres a la participació.

En concret, es persegueix analitzar tant qualitativa com quantitativament l'impacte que els canvis socials (diversitat i democratització) i tecnològics (acceleració de la digitalització de continguts) han tingut en els diferents agents que intervenen en els diferents mercats culturals. En aquest sentit l'àmbit d'estudi contempla l'anàlisi tant a nivell sectorial (música, audiovisual, videojocs, arts escèniques i plàstiques) com des d'una perspectiva més agregada.

Els membres del grup compten amb una dilatada trajectòria investigadora en el camp de l'economia i gestió de la cultura, les indústries creatives i les arts. En aquest context han desenvolupat investigacions centrades en analitzar l'ús de les TIC i la participació cultural, l'extensió de les audiències i els nous models de negoci sorgits arran del canvi tecnològic. A més, alguns membres de l'equip estan vinculats amb diferents associacions de caràcter acadèmic com a integrants dels seus comités científics: International Association of Arts and Cultural Management, AIMAC, Montreal; International Music Business Research Association, IMBRA, Vienna; Workshop on Cultural Economics and Management, WCEM, Sevilla. Al seu torn, han participat activament en la transferència de resultats de la investigació mitjançant la signatura de nombrosos convenis i contractes amb entitats vinculades al sector creatiu, cultural i social. Finalment, part dels membres d'aquest equip pertanyien a un grup ja registrat en l'Oficina de Transferència de Resultats de la Investigació (OTRI) de la Universitat de València.

Objectius CT
  • Avançar i aprofundir en la investigació sobre les indústries creatives i els seus mercats a través de teories, metodologies i tècniques diverses.
  • Desenvolupar mètriques de la qualitat dels productes i serveis en àrees on els resultats resulten complexos de quantificar de manera objectiva.
  • Incorporar la diversitat i la sostenibilitat social i ambiental en el marc de la investigació desenvolupada.
  • Aproximar i transmetre els coneixements aconseguits tant als sectors implicats com a diferents agents i a la societat.
Línies d'investigació
  • Diversitat als mercats culturals

    Estudi de la influència del gènere, l'orientació sexual i la pertinença a col·lectius minoritaris en el context dels projectes creatius i en la participació.

  • Big data aplicat a les industries creatives

    Desenvolupament de metodologies empíriques quantitatives i qualitatives utilitzant dades generades en plataformes digitals.

  • Comportament del consumidor 2.0

    Estudi de les diferents dimensions del consum cultural, la seua influència en l'experiència de consum (sensorial, afectiva, conductual, social i intel·lectual) i la seua implicació sobre la satisfacció, el benestar i la lleialtat dels consumidors.

  • Models microeconomètrics de partipació cultural

    Aplicació de metodologies estadístiques i economètriques per a l'anàlisi de dades procedents d'enquestes de participació cultural i altres.

Direcció
  • MONTORO PONS, JUAN DE DIOS
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa
Membres
  • CUADRADO GARCIA, MANUEL
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
  • ZORIO GRIMA, ANA
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Coordinador/a de Mobilitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
  • Director/a de Departament
Veure fitxa
Col·laboradors/es
  • MIQUEL ROMERO, MARIA JOSE
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Col·laboradors/es

  • Eduardo Fons D´Ocón - Universitat de València
  • Piergiacomo Mion Dalle Carbonare - Universitat de València 
Producció cientifica per investigador UV
  • CUADRADO GARCIA, MANUEL
    PDI-Catedratic/a d'Universitat
    Expandir
  • ZORIO GRIMA, ANA
    PDI-Catedratic/a d'UniversitatCoordinador/a de MobilitatDirector/a Titulacio Master OficialDirector/a de Departament
    Expandir
Estructura asociada
Comercialització i Investigació de Mercats
Dades de contacte del grup
Economia Creativa i Mercats Culturals (CREAMARKT)

Campus de Tarongers

Edifici Departamental Occidental. Av. dels Tarongers, s/n

46022 València (València)

963 828 963

Geolocalització

manuel.cuadrado@uv.es

Persones de contacte
  • MONTORO PONS, JUAN DE DIOS
  • PDI-Titular d'Universitat
Veure fitxa