Universitat de ValènciaFaculty of Economics Logo del portal

De totes aquestes activitats us anirem informant, no sols a través del correu electrònic, sinó també a través d'aquesta pàgina web de "Formació per al professorat d'Economia i Economia de l'Empresa" de la Comissió de Cooperació amb Secundària de la Facultat d'Economia.

Curs febrer de 2026:  "Intel·ligència artificial aplicada a la docència en Secundària”

Dirigit a docents d'Educació Secundària, Batxillerat i Cicles formatius

Objectius:

Curs pràctic d'iniciació —per a nivell bàsic— dirigit a professorat de Secundària. Combina eines per a millorar la productivitat docent (materials, avaluació, feedback) i per a afavorir la innovació didàctica a l'aula, amb exemples pràctics. Incorpora referències a les polítiques i bones pràctiques de privacitat, RGPD, ús responsable amb menors i criteris per a avaluar la qualitat i els biaixos de les eixides de *IA.o.

Programa:

  1. Fonaments d'IA generativa aplicada a l'educació: Capacitats i límits; tipus de models; casos d'ús viables en el centre i a l'aula.
  2. Prompting eficaç i reusable: Rols, objectius, restriccions, exemples/contraexemples, cadenes d'instruccions; creació de plantilles de prompt i criteris de qualitat.
  3. Productivitat docent amb IA: Disseny de materials, rúbriques, bancs de preguntes i feedback; adaptacions per nivell i diversitat.
  4. Disseny didàctic amb IA a l'aula: Activitats d'indagació, simulacions, resolució de problemes, i avaluació autèntica amb traçabilitat del procés.
  5. Creació de solucions sense codi: GPTs personalitzats: instruccions, arxius de referència, àmbit i polítiques. Agents sense codi: automatitzar microtasques (p. ex., transformar resums en qüestionaris, generar retroalimentació amb rúbriques).
  6. Avaluació i verificació de resultats: Detecció d'al·lucinacions i biaixos; verificació, citació i millora iterativa.
  7. Privacitat, RGPD i propietat intel·lectual: Minimització de dades, avisos informatius, consentiment en l'àmbit educatiu, llicències i bones pràctiques amb menors.
  8. Bones pràctiques d'implementació i escalabilitat

Data de realització

  • 04 de febrer de 2026 de 18 a 20 hores.
  • 11 de febrer de 2026 de 18 a 20 hores.
  • 18 de febrer de 2026 de 18 a 20 hores.
  • 25 de febrer de 2026 de 18 a 20 hores.

Inscripció: 

Modalitat: online
Duració: 8 hores
Professorat:

  • Carlos García Atienza, Funcionari Docent expert en Intel·ligència Artificial i assessor digital en el CEFIRE - Subdirecció General de Formació del Professorat

Coordina: Cristina Crespo Soler (cristina.crespo@uv.es) i Amparo Gimeno Ruiz (amparo.gimeno@uv.es).
Col·labora:  Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat de Valencia.