
L'ERI Lectura de la Universitat de València té el plaer d'anunciar una propera sèrie de seminaris titulada The Many Faces of Assessment: From Accountability to Social Justice, que tindrà lloc durant el semestre de primavera de 2025. Aquesta sèrie pretén desafiar les opinions convencionals sobre les avaluacions educatives i explorar el seu potencial transformador.
Aquest cicle de seminaris està coorganitzat per la Universitat de Memphis (Profs. John Sabatini i Karen Weddle-West) i la Universitat de València (Prof. Lalo Salmerón).
Tot i que les avaluacions sovint es consideren meres eines per a l'avaluació, de vegades considerades com una càrrega necessària, són, de fet, motors vitals per a la innovació educativa i l'elaboració de polítiques. Les avaluacions influeixen en allò que s'ensenya, com s'ensenya i què es valora a l'educació. Tanmateix, també poden perpetuar les desigualtats, afectant diverses poblacions d'estudiants en funció de factors com la raça, la identitat de gènere, l'estat socioeconòmic i la neurodiversitat. En aquest panorama en evolució, les noves tecnologies, com ara la IA generativa i els grans models de llenguatge (LLM), ofereixen oportunitats per repensar les avaluacions, fent-les més justes, equitatives i fins i tot atractives.
Temes i temes clau:
• Innovacions en el disseny d'avaluació, incloent avaluacions basades en escenaris, projectes i avaluacions dinàmiques
• Perspectives crítiques sobre les pràctiques d'avaluació actuals
• Reformes destinades a fer les valoracions més equitatives i orientades a la justícia
• Aprofitar la IA per a avaluacions fiables, vàlides i justes
La sèrie de seminaris comptarà amb experts distingits de les principals universitats i institucions de recerca, que inclouen:
Date |
Speakers |
Title |
January 22, 2025 |
Dr. Karen Weddle-West (University of Memphis) & Dr. John Sabatini (University of Memphis) |
Introduction to The Many Faces of Assessment |
January 29, 2025 |
* Dr. Ladislao Salmerón (University of Valencia) |
Digital Reading Literacy and Teacher Practices: Lessons from Large-Scale Educational Assessments |
February 5, 2025 |
Dr. Brian Wright (University of Memphis) |
Assessing the Academic and Cultural Brilliance of Black Boys |
February 12, 2025 |
Dr. Michael Nettles (Morgan State University) |
History as Prologue for Contemporary Higher Education Assessment Designs (Remote) |
February 19, 2025 |
Dr. Zuowei Wang (Educational Testing Service) |
Scenario-Based, Socioculturally Responsive Assessments: Student Performance and Test Properties |
February 26, 2025 |
Dr. Jennifer Randall (University of Michigan) |
Validity and the Pursuit of Justice (Remote) |
March 5, 2025 |
Dr. Diego Zapata-Rivera (Educational Testing Service) |
Technology-Enhanced Learning and Assessment (Remote) |
March 19, 2025 |
Dr. Beverly Cross (University of Memphis) |
Using Culture and Identity to Create Transformative and Relevant Assessments |
March 26, 2025 |
Dr. Tenaha O’Reilly (Educational Testing Service) |
Leveraging AI for Good: Examples in Interdisciplinary, Composition, and Psychology Courses |
April 2, 2025 |
Dr. Sandra Cooley-Nichols (University of Memphis) |
Transforming Assessments for Special Needs Populations: Mitigating the Overrepresentation of Students of Color in Special Programs |
April 7, 2025 |
* Dr. Ernesto Panadero (Dublin City University) |
Transforming Assessment into a Learning Engine: Feedback and Self-Regulated Learning |
April 9, 2025 |
Dr. Jim Pellegrino (University of Illinois at Chicago) |
Fulfilling a Vision of Assessment in Support of Educational & Societal Good: Progress Made Yet Miles to Go |
April 15, 2025 |
* Dr. Jean-François Rouet (Université de Poitiers) |
Large-scale international assessment of adults' reading literacy skills: the OECD PIAAC framework, design, and some lessons from Cycle 2. |
April 16, 2025 |
Dr. Rosie Davis (University of Memphis) |
Deep Poverty: Creating Innovative and Authentic Assessment for Counseling Psychologists |
April 23, 2025 |
* Dr. Øistein Anmarkrud & Dr. Monica Melby-Lervåg (University of Oslo) |
Assessment in Low Incidence Languages: Language, Culture, and Controversies |
(*) Indica xerrades acollides a la Universitat de València.
Aquesta sèrie ofereix una oportunitat inestimable per relacionar-se amb acadèmics destacats i explorar perspectives crítiques i avantguardistes sobre les avaluacions en educació. Es recomana que hi assisteixin investigadors, professionals, estudiants i qualsevol persona interessada en l'evolució del panorama de l'avaluació educativa.
Per a més detalls i informació de matrícula, poseu-vos en contacte amb ERI Lectura de la Universitat de València.
Us esperem allà!