Universitat de ValènciaEstructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

ERI Lectura col·labora amb U. Memphis organitzant Cognitive Science Seminar

  • 12 de febrer de 2025
Cognitive Science seminar

L'ERI Lectura de la Universitat de València té el plaer d'anunciar una propera sèrie de seminaris titulada The Many Faces of Assessment: From Accountability to Social Justice, que tindrà lloc durant el semestre de primavera de 2025. Aquesta sèrie pretén desafiar les opinions convencionals sobre les avaluacions educatives i explorar el seu potencial transformador.

Aquest cicle de seminaris està coorganitzat per la Universitat de Memphis (Profs. John Sabatini i Karen Weddle-West) i la Universitat de València (Prof. Lalo Salmerón).
Tot i que les avaluacions sovint es consideren meres eines per a l'avaluació, de vegades considerades com una càrrega necessària, són, de fet, motors vitals per a la innovació educativa i l'elaboració de polítiques. Les avaluacions influeixen en allò que s'ensenya, com s'ensenya i què es valora a l'educació. Tanmateix, també poden perpetuar les desigualtats, afectant diverses poblacions d'estudiants en funció de factors com la raça, la identitat de gènere, l'estat socioeconòmic i la neurodiversitat. En aquest panorama en evolució, les noves tecnologies, com ara la IA generativa i els grans models de llenguatge (LLM), ofereixen oportunitats per repensar les avaluacions, fent-les més justes, equitatives i fins i tot atractives.
Temes i temes clau:
• Innovacions en el disseny d'avaluació, incloent avaluacions basades en escenaris, projectes i avaluacions dinàmiques
• Perspectives crítiques sobre les pràctiques d'avaluació actuals
• Reformes destinades a fer les valoracions més equitatives i orientades a la justícia
• Aprofitar la IA per a avaluacions fiables, vàlides i justes
La sèrie de seminaris comptarà amb experts distingits de les principals universitats i institucions de recerca, que inclouen:

Date

Speakers

Title

January 22, 2025

Dr. Karen Weddle-West (University of Memphis) & Dr. John Sabatini (University of Memphis)

Introduction to The Many Faces of Assessment

January 29, 2025

* Dr. Ladislao Salmerón (University of Valencia)

Digital Reading Literacy and Teacher Practices: Lessons from Large-Scale Educational Assessments

February 5, 2025

Dr. Brian Wright (University of Memphis)

Assessing the Academic and Cultural Brilliance of Black Boys

February 12, 2025

Dr. Michael Nettles (Morgan State University)

History as Prologue for Contemporary Higher Education Assessment Designs (Remote)

February 19, 2025

Dr. Zuowei Wang (Educational Testing Service)

Scenario-Based, Socioculturally Responsive Assessments: Student Performance and Test Properties

February 26, 2025

Dr. Jennifer Randall (University of Michigan)

Validity and the Pursuit of Justice (Remote)

March 5, 2025

Dr. Diego Zapata-Rivera (Educational Testing Service)

Technology-Enhanced Learning and Assessment (Remote)

March 19, 2025

Dr. Beverly Cross (University of Memphis)

Using Culture and Identity to Create Transformative and Relevant Assessments

March 26, 2025

Dr. Tenaha O’Reilly (Educational Testing Service)

Leveraging AI for Good: Examples in Interdisciplinary, Composition, and Psychology Courses

April 2, 2025

Dr. Sandra Cooley-Nichols (University of Memphis)

Transforming Assessments for Special Needs Populations: Mitigating the Overrepresentation of Students of Color in Special Programs

April 7, 2025

* Dr. Ernesto Panadero (Dublin City University)

Transforming Assessment into a Learning Engine: Feedback and Self-Regulated Learning

April 9, 2025

Dr. Jim Pellegrino (University of Illinois at Chicago)

Fulfilling a Vision of Assessment in Support of Educational & Societal Good: Progress Made Yet Miles to Go

April 15, 2025

* Dr. Jean-François Rouet (Université de Poitiers)

Large-scale international assessment of adults' reading literacy skills: the OECD PIAAC framework, design, and some lessons from Cycle 2.

April 16, 2025

Dr. Rosie Davis (University of Memphis)

Deep Poverty: Creating Innovative and Authentic Assessment for Counseling Psychologists

April 23, 2025

* Dr. Øistein Anmarkrud & Dr. Monica Melby-Lervåg (University of Oslo)

Assessment in Low Incidence Languages: Language, Culture, and Controversies

 

(*) Indica xerrades acollides a la Universitat de València.
Aquesta sèrie ofereix una oportunitat inestimable per relacionar-se amb acadèmics destacats i explorar perspectives crítiques i avantguardistes sobre les avaluacions en educació. Es recomana que hi assisteixin investigadors, professionals, estudiants i qualsevol persona interessada en l'evolució del panorama de l'avaluació educativa.
Per a més detalls i informació de matrícula, poseu-vos en contacte amb ERI Lectura de la Universitat de València.
Us esperem allà!