Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Xarrada ERI - Laura Gil: "Exemple de Transferència: Desenvolupament del Programa Entrelínies per a la millora de la comprensió lectora d'alumnat de Secundària"

  • 24 de març de 2023
Image de la noticia

31 març 2023. 12:00h. Sessió presencial. Idioma: espanyol.

Exemple de Transferència: Desenvolupament del Programa Entrelínies per a la millora de la comprensió lectora d'alumnat de Secundària

Laura Gil

Universitat de València (Espanya)

 

Un dels reptes de l'ERI-Lectura és transmetre i transferir el coneixement generat pels investigadors i les investigadores a contextos educatius. Aquesta xarrada es centrarà en presentar el procés de desenvolupament del Programa Entrelínies, dissenyat per millorar la comprensió lectora de l'alumnat dels quatre cursos que conformen l'educació Secundària. El programa ha estat elaborat per l'Editorial VOCA en estreta col·laboració amb diversos membres de l'ERI-Lectura. La seua estructura i metodologia didàctica ha estat dissenyada partint del marc teòric de PISA i diversos resultats d'investigació d'estudis previs en què ha participat l'ERI-Lectura.

 

Bio

Laura Gil Pelluch és professora al Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació de la Universitat de València i membre de l'Estructura de Recerca Interdisciplinar sobre la Lectura (ERI-Lectura). Va obtenir el Doctorat en Psicologia amb menció internacional el febrer del 2009 a la Universitat de València. A més, va ser becaria Posdoctoral Juan de la Cierva amb el Grup de Recerca "Pensament, comprensió i memòria operativa" a la UNED.

La seua carrera investigadora s'ha centrat en l'anàlisi, avaluació i intervenció en els processos de comprensió lectora de textos únics i múltiples. Té una àmplia experiència en el disseny de tasques per a la intervenció i l'avaluació dels processos de comprensió lectora. Actualment participa al Projecte de Recerca Lepanto, centrat a analitzar els efectes de la lectura en pantalla, a l'aula i a casa, en el desenvolupament de les habilitats de comprensió al llarg del darrer cicle d'educació Primària, mitjançant un estudi longitudinal.