
El paper dels pares en el desenvolupament de la competència lectora dels seus fills
Mauro Mediavilla1 i José García Clavel2
1 Universitat de València i Institut d'Economia de Barcelona
2 Universitat de Múrcia
En aquesta xerrada es descriuen els objectius d'investigació i les conclusions principals de l'estudi sobre la influència dels pares en el desenvolupament de la competència lectora dels seus fills, elaborat a partir de les dades de l'edició 2009 de el programa PISA (Programme for International Student Assessment). La nostra anàlisi mostra que no només els pares que gaudeixen llegint tenen fills que llegeixen millor, sinó que els fills llegeixen millor precisament perquè els seus pares són lectors entusiastes.
Estudi disponible en lliure accés aquí.
Bio
Mauro Mediavilla es professor del departament d'Economia Aplicada de la Universitat de València i investigador associat de l'Institut d'Economia de Barcelona. Premi a la millor tesi doctoral en Economia de l'educació. Assessor de l’Institut d’Educació Superior d’Amèrica Llatina i el Carib (UNESCO) i del programa Prometeo del govern de l’Equador. Ha realitzat algunes visites acadèmiques als diferents països: Argentina, Brasil, Colòmbia, Dinamarca i Equador.
José García Clavel és Professor Titular en el Departament de Mètodes Quantitatius per a l'Economia i l'Empresa de la Universitat de Múrcia. Ha estat professor visitant en l'Ontario Institute for Studies in Education (University of Toronto) i en el Indira Gandhi Institute of Development Research (Mumbai). La seva investigació recent aborda la mesura de les habilitats no cognitives i la seva repercussió en els processos educatius