Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

XARRADA ERI: "Projecte NATDAH: Perfil d'habilitats pragmàtiques en xiquets amb TDAH"

  • 13 de gener de 2021
Image de la noticia

11:00h, xarrada online.

Idioma: espanyol.

Projecte NATDAH: Perfil d'habilitats pragmàtiques en xiquets amb TDAH​

Verónica Moreno Campos

Universitat de València

 

Es presenta un estudi pilot que ha servit com a base d'un protocol per a determinar si existeix un perfil d'habilitats pragmàtiques en xiquets amb TDAH. 

S'han analitzat les categories que integren la pragmàtica textual en mostres d'escriptura lliure de caràcter narratiu en xiquets amb i sense TDAH de 3r, 4t i 5é de primària.

Els resultats, encara que preliminars, indiquen l'existència d'un perfil diferenciat per a xiquets amb *TDAH. La consergeria de Múrcia ha autoritzat per al segon trimestre del curs 2020-2021 la passada d'aquest protocol a més de 500 alumnes.

.

 

Bio

Verónica Moreno Campos és llicenciada en Filologia Hispànica, diplomada en Logopèdia i doctora en Psicologia per la Universitat de València. Ha treballat en l'àmbit clínic i actualment és professora ajudant doctora en l'àrea de Lingüística. Les seues investigacions s'emmarquen en l'àmbit de la Lingüística Clínica.