Logo de la Universitat de València Logo Estructura de Recerca Interdisciplinar de Lectura Logo del portal

Xarrada ERI - Terje Throndsen: "Números que fan por (i com l'ansietat per les matemàtiques afecta el seu rendiment)"

  • 25 de novembre de 2022
Image de la noticia

2 desembre 2022. 12:00h. Sessió presencial (Sala de juntes, Facultat de Psicologia i Logopèdia). Idioma: anglès.

Números que fan por (i com l'ansietat per les matemàtiques afecta el seu rendiment)​

Terje Throndsen

Universitat d'Oslo (Noruega)

 

Sabem que l'ansietat per les matemàtiques té una relació negativa amb el rendiment en aquest camp, però encara no es coneixen els mecanismes subjacents a aquesta relació. Hem proposat que els pensaments de preocupació associats a l'ansietat per les matemàtiques ocupen part de la capacitat de la memòria de treball necessària per a la resolució de problemes. En els nostres estudis, hem fet servir la pupilometria per investigar si l'ansietat per les matemàtiques té un efecte sobre el nivell d'esforç cognitiu utilitzat per resoldre problemes matemàtics.

 

Bio

Terje Throndsen va començar la seva carrera pedagògica graduant-se com a mestre de preescolar el 2008 i treballant durant set anys en un centre de preescolar. Entre el 2015 i el 2017 va obtenir el títol de màster en educació especial, amb una tesi sobre les diferències de gènere en matemàtiques entre els xiquets amb baix rendiment. El 2019 va iniciar els seus estudis de doctorat al Departament d'Educació de Necessitats Especials de la Universitat d'Oslo.