INPSYD
PID2021-128044NA-100
El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) i el trastorn de l’espectre de l’autisme (TEA) són dos dels trastorns del neurodesenvolupament més prevalents en la infància i generen un impacte significatiu en el benestar dels xiquets i de les seues famílies. Encara que presenten diferències en la seua simptomatologia nuclear, tots dos s’associen amb dificultats persistents que afecten el funcionament diari i la qualitat de vida familiar, especialment a causa dels elevats nivells d’estrés parental i de les demandes d’ajuda continuada.
En resposta a aquestes necessitats, aquest projecte proposa el disseny i desenvolupament d’un programa d’intervenció psicosocial estructurat amb suport digital, impartit de manera virtual i síncrona, dirigit a famílies de xiquets/es de 7 a 11 anys amb TEA sense discapacitat intel·lectual i amb TDAH. El programa integra estratègies basades en l’evidència per a potenciar les habilitats socials, atencionals i cognitives dels xiquets, així com components de formació parental centrats en el maneig conductual, la millora de les competències educatives i la reducció de l’estrés familiar.
S’avaluarà l’impacte de la intervenció en variables del domini parental (estrés parental, habilitats d’afrontament i suport social) i del domini infantil (funcionament executiu, funcionament familiar, problemes de son i conducta d’aprenentatge). A més, s’analitzarà l’adherència i sostenibilitat del format digital, orientat a superar barreres logístiques i millorar l’accés a la intervenció.
Intervenció psicosocial, digital, TEA, TDAH
- Berenguer Forner, Carmen
- PDI-Titular d'Universitat
- Rosa Martinez, Eva Maria
- PDI-Titular d'Universitat
- Pastor Cerezuela, Gemma
- PDI-Titular d'Universitat
- Director/a de Servei General
- Pardo Salamanca, Ana Belen
- Doctorand.
Cristina Santamarina (Universidad Politécnica de Valencia)
Soledad Gómez (Universidad Católica de Valencia)
Spanish project PID2021-128044NA-100 (Ministerio de Ciencia e Innovación MCIN/AEI/10.13039/501100011033/FEDER)

- AGE - Projectes de generació de coneixement






