Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Grup d'investigació DATS

Resultats de la cerca308 resultats

  • Imatge representativa de la publicació

    Jornada sobre Mobilitat Connectada

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso ha participat en l'Obertura de la Jornada de Mobilitat Connectada que s'ha celebrat el 30 de maig de 2018 en el Jardí Botànic de la Universitat de València, organitzada per ITS Espanya i el INTRAS. Així mateix, ha impartit la ponència "Mobilitat Connectada: Component essencial per a un transport més segur, sostenible i eficient" dins de la temàtica "Gestió de la Mobilitat connectada"

  • Imatge representativa de la publicació

    XVIII Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso ha impartit la ponència titulada "Mobilitat Connectada: Component essencial per a un transport més segur, sostenible i eficient" en el XVIII Congrés Espanyol sobre Sistemes Intel·ligents de Transport, organitzat per ITS Espanya i celebrat del 17 al 19 d'abril de 2018 a Madrid.

  • Imatge representativa de la publicació

    3er Workshop AECLAB

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso ha impartit la ponència "Deficiències i limitacions dels sistemes actuals en la gestió de la mobilitat i la seguretat viària” dins el 3er Workshop AECLAB, que s'ha celebrat a Madrid el 5 d'abril de 2018

  • Imatge representativa de la publicació

    Work Environment, Stress and Driving Anger: A Structural Equation Model for Predicting Traffic Sanctions of Public Transport Drivers

    Luis Montoro, Sergio Useche, Francisco Alonso, Boris Cendales

    (2018). Article

    International Journal of Environmental Research and Public Health. Num.15(3):497

    Public transport is an effective and sustainable alternative to private vehicle usage, also helping to reduce the environmental impact of driving. However, the work environment of public transport operators is full of adverse conditions, which, together with their high mileage, may increase the occurrence of negative safety outcomes such as traffic accidents, often preceded by risky road behaviors enhanced by stress, anger, and difficult operating conditions. The aims of this study were, first, to determine the association between work-related psychosocial factors and individual characteristics of public transport drivers and the rate of traffic sanctions they are subject to; and second, to...

    Public transport is an effective and sustainable alternative to private vehicle usage, also helping to reduce the environmental impact of driving. However, the work environment of public transport operators is full of adverse conditions, which, together with their high mileage, may increase the occurrence of negative safety outcomes such as traffic accidents, often preceded by risky road behaviors enhanced by stress, anger, and difficult operating conditions. The aims of this study were, first, to determine the association between work-related psychosocial factors and individual characteristics of public transport drivers and the rate of traffic sanctions they are subject to; and second, to assess the mediation of driving anger in this relationship. A sample of professional drivers (57.4% city bus, 17.6% taxi, and 25% inter-urban bus male operators) was used for this cross-sectional study, responding to a five-section survey including demographic data and driving-related factors, psychosocial work factors including job stress, driving stress, risk predisposition, and driving anger. The results of this study showed significant associations between work-related factors: measures of stress and self-reported rates of traffic fines. Second, it was found that driving anger mediates the associations between driving stress, risk predisposition, and traffic sanctions; and partially mediates the association between driving experience, hourly intensity, and job stress. This study supports the idea that traffic penalties reported by public transport rates are preceded by work-related, personality, and other individual factors that, when combined with driving anger, enhance the occurrence of road misbehavior that may affect overall road safety.

    Llegir mésOcultar DOI: 10.3390/ijerph15030497
    ISSN: 1661-7827
  • Imatge representativa de la publicació

    Seminaris de Transport 2018

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El 7 de març de 2018, el Dr. Francisco Alonso va impartir la ponència "Trànsit i Seguretat Viària: la rellevància i incidència del factor humà", a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona. La ponència, dirigida als estudiants d'Enginyeria Civil, va culminar amb un col·loqui obert amb els assistents i forma part dels Seminaris de Transport 2018 organitzats per la Càtedra Abertis de la UPC-Barcelona Tech en col·laboració amb l'Associació Catalana de Ciència Regional, i que es desenvolupen entre el 14 de febrer i el 9 de maig de 2018.

  • Imatge representativa de la publicació

    3rd World Congress on Public Health and Nutrition

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso, ha impartit la conferència "Relations between Public Health and Road Safety", dins el 3rd World Congress on Public Health and Nutrition celebrat a Londres del 26 al 28 de Febrer de 2018 El Dr. Alonso va descriure els principals problemes de salut que els conductors reconeixen que pateixen, ja siguin físics o psicològics, així com els coneixements, percepcions, actituds i comportaments que tenen en diferents contextos i les opinions sobre diferents solucions.

  • Imatge representativa de la publicació

    Taller consulta pública Pla Estratègic Nacional de Seguretat de Motociclistes a República Dominicana

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso, Director de l'INTRAS i assessor de l'institut Nacional de Trànsit i Transport Terrestre (INTRANT) de la República Dominicana, ha impartit una ponència sobre el Pla Nacional de Seguretat per Motociclistes a República Dominicana, desenvolupat pel INTRAS, dins el taller de consulta pública organitzat pel INTRANT per consolidar la proposta, que és part del Pla Estratègic Nacional de Seguretat Viària al país, amb les parts que integren el sector de motociclistes. Posteriorment, les taules de treball per a l'elaboració del "Pla Nacional Estratègic de Seguretat per Motociclistes", van presentar les seves propostes enfocades en els eixos plantejats: factor humà,...

    El Dr. Francisco Alonso, Director de l'INTRAS i assessor de l'institut Nacional de Trànsit i Transport Terrestre (INTRANT) de la República Dominicana, ha impartit una ponència sobre el Pla Nacional de Seguretat per Motociclistes a República Dominicana, desenvolupat pel INTRAS, dins el taller de consulta pública organitzat pel INTRANT per consolidar la proposta, que és part del Pla Estratègic Nacional de Seguretat Viària al país, amb les parts que integren el sector de motociclistes. Posteriorment, les taules de treball per a l'elaboració del "Pla Nacional Estratègic de Seguretat per Motociclistes", van presentar les seves propostes enfocades en els eixos plantejats: factor humà, investigació, vehicles de motor, infraestructura i normativa.

    Llegir mésOcultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Infrastructural and Human Factors affecting Safety Outcomes of Cyclists

    Sergio A. Useche; Luis Montoro; Francisco Alonso; Oscar Oviedo-Trespalacios

    (2018). Article

    Sustainability. Num.10(2)

    The increasing number of registered road crashes involving cyclists during the last decade and the high proportion of road crashes resulting in severe injuries and fatalities among cyclists constitutes a global issue for community health, urban development and sustainability. Nowadays, the incidence of many risk factors for road crashes of cyclists remains largely unexplained. Given the importance of this issue, the present study has been conducted with the aim of determining relationships between infrastructural, human factors and safety outcomes of cyclists. Objectives: This study aimed, first, to examine the relationship between key infrastructural and human factors present in cycling,...

    The increasing number of registered road crashes involving cyclists during the last decade and the high proportion of road crashes resulting in severe injuries and fatalities among cyclists constitutes a global issue for community health, urban development and sustainability. Nowadays, the incidence of many risk factors for road crashes of cyclists remains largely unexplained. Given the importance of this issue, the present study has been conducted with the aim of determining relationships between infrastructural, human factors and safety outcomes of cyclists. Objectives: This study aimed, first, to examine the relationship between key infrastructural and human factors present in cycling, bicycle-user characteristics and their self-reported experience with road crashes. And second, to determine whether a set of key infrastructural and human factors may predict their self-reported road crashes. Methods: For this cross-sectional study, a total of 1064 cyclists (38.8% women, 61.2% men; M = 32.8 years of age) from 20 different countries across Europe, South America and North America, participated in an online survey composed of four sections: demographic data and cycling-related factors, human factors, perceptions on infrastructural factors and road crashes suffered. Results: The results of this study showed significant associations between human factors, infrastructural conditions and self-reported road crashes. Also, a logistic regression model found that self-reported road crashes of cyclists could be predicted through variables such as age, riding intensity, risky behaviours and problematic user/infrastructure interactions. Conclusions: The results of this study suggest that self-reported road crashes of cyclists are influenced by features related to the user and their interaction with infrastructural characteristics of the road.

    Llegir mésOcultar DOI: 10.3390/su10020299
    ISSN: 2071-1050
  • Imatge representativa de la publicació

    Simposium Ciutats intel·ligents i valor del temps: Planificació del transport per a la societat "en moviment”

    Francisco Alonso

    (2018). Participació en congressos

    El Dr. Francisco Alonso ha impartit la ponència "Seguretat viària a República Dominicana i el paper de la gestió de la infraestructura" juntament amb la directora de Mobilitat Sostenible, Eng. Alexandra Cedeño, al Symposium Ciutats intel·ligents i valor del temps: Planificació del transport per a la societat "en moviment” Aquest simposi, celebrat els dies 18 i 19 de gener de 2018 a Santo Domingo (República Dominicana), té com a objectiu contribuir al debat sobre la planificació del sistema de transport i el desenvolupament urbà d'acord amb les necessitats i activitats empreses pels ciutadans de la societat moderna "en moviment". El simposi va ser organitzat en col·laboració amb l'Institut...

    El Dr. Francisco Alonso ha impartit la ponència "Seguretat viària a República Dominicana i el paper de la gestió de la infraestructura" juntament amb la directora de Mobilitat Sostenible, Eng. Alexandra Cedeño, al Symposium Ciutats intel·ligents i valor del temps: Planificació del transport per a la societat "en moviment” Aquest simposi, celebrat els dies 18 i 19 de gener de 2018 a Santo Domingo (República Dominicana), té com a objectiu contribuir al debat sobre la planificació del sistema de transport i el desenvolupament urbà d'acord amb les necessitats i activitats empreses pels ciutadans de la societat moderna "en moviment". El simposi va ser organitzat en col·laboració amb l'Institut Tecnològic de Santo Domingo (INTEC) i la Universitat de Twente als Països Baixos.

    Llegir mésOcultar
  • Imatge representativa de la publicació

    Plan Estratégico Nacional para la Seguridad Vial de la República Dominicana 2017 – 2020

    Francisco Alonso; Cristina Esteban

    (2017). Llibre

    El PENSV 2017-2020 es caracteritza per ser un pla integral, que planteja atendre tots els factors i actors que tenen responsabilitat en l'àmbit del trànsit i la seguretat viària, procurant donar una resposta sistèmica i robusta a aquesta problemàtica a República Dominicana. Pensat per i per a les persones, és el resultat d'un procés participatiu i inclusiu, ja que en la seva elaboració van participar representants del sector públic, privat i de la societat civil, aconseguint amb això considerar les necessitats de tots. La seva implementació reeixida requereix per igual el repte d'aconseguir el involucrament actiu dels diversos actors de la societat dominicana que incideixen en la solució...

    El PENSV 2017-2020 es caracteritza per ser un pla integral, que planteja atendre tots els factors i actors que tenen responsabilitat en l'àmbit del trànsit i la seguretat viària, procurant donar una resposta sistèmica i robusta a aquesta problemàtica a República Dominicana. Pensat per i per a les persones, és el resultat d'un procés participatiu i inclusiu, ja que en la seva elaboració van participar representants del sector públic, privat i de la societat civil, aconseguint amb això considerar les necessitats de tots. La seva implementació reeixida requereix per igual el repte d'aconseguir el involucrament actiu dels diversos actors de la societat dominicana que incideixen en la solució dels problemes associats al trànsit i la seguretat viària.

    Llegir mésOcultar
 
 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies