Logo de la Universitat de València Logo del portal

• INTRAS

Don Jaime Sanmartín, Director del INTRAS i D. Alfredo Pérez-Rubalcaba.Premi Solidari de Seguretat Viària "Línea Directa"

Línea Directa Aseguradora és una companyia socialment responsable profundament compromesa amb la reducció dels accidents de trànsit a Espanya. Des dels seus inicis ha desenvolupat noves vies d'investigació i anàlisi que han afavorit l'adopció d'hàbits de conducció segura al nostre país. Per això, ha volgut reconèixer novament la tasca d'aquelles entitats, fundacions socials o personalitats que hagin demostrat el seu compromís amb la seguretat viària.

Així, el Premi Solidari de Seguretat Viària Línea Directa ha recaigut en l'Institut de Trànsit i Seguretat Viària (INTRAS), en reconeixement a la feina de conscienciació social que desenvolupa aquesta organització, sent un pioner en el nostre país en l'aplicació de la investigació científica i aplicada a la seguretat viària. Jaume Sanmartín, director de l'INTRAS, va rebre el guardó de mans del ministre de l'Interior, l'Excm. Sr Alfredo Pérez-Rubalcaba.

Accèssit "Colaboración Universidad-Empresa"

Des de 1992 l'INTRAS i AUMAR estableixen una línia de col · laboració continuada per al desenvolupament d'una sèrie d'estudis, investigacions i accions al voltant de la millora de la seguretat a l'Autopista del Mare Nostrum (A7), de la qual és concessionària AUMAR.

L'objectiu de la col·laboració ha estat, entre altres, l'estudi dels accidents i incidents en l'autopistes, així com la investigació del nivell d'alerta en la conducció i la percepció del risc, per tal d'elaborar posteriorment un conjunt de mesures i accions per millorar la seguretat viària a l'autopista, les vies en què el trànsit és més segur i en què l'accidentalitat es veu majorment explicada pel factor humà. No cap la menor dubta que aquesta línia d'estudi i investigació desenvolupada entre l'INTRAS i AUMAR ha tingut i té un impacte social que transcendeix els límits de la cooperació universitat-empresa.