Logo de la Universitat de València Logo del portal

• INTRAS

Premi Ig Nobel de la Pau

Setembre 2018

El Dr. Francisco Alonso, Director de l'INTRAS i del grup d’investigació DATS, ha rebut el premi IG Nobel de la Pau, de mans del científic Premi Nobel de Medicina 2017 Michael Rosbash, a la Cerimònia dels 28th First Annual Ig Nobel Prize celebrada a la Universitat de Harvard el 13 setembre 2018, per la seva investigació reflectida en l'article científic "Shouting and Cursing While Driving: Frequency, Reasons, Perceived Risk and Punishment”

Cristina Esteban, Andrea Serge, Maria-Luisa Ballestar, Jaime Sanmartín, Constanza Calatayud, i Beatriz Alamar també han estat premiats com co-autors de l'article científic i/o de la investigació en la qual es basa: "La Justicia en el Tráfico: Conocimiento y Valoración de la Población Española"

Els Premis Ig Nobel honren els èxits que fan que les persones RIGUIN, i després PENSIN. Els premis tenen com a objectiu celebrar l'inusual, honrar l'imaginatiu i estimular l'interès de la gent en la ciència, la medicina i la tecnologia.

Premi Barcelona de Seguretat Viària Memorial M. Àngels Jiménez XV Edició

Abril 2010

Premi al Millor Treball Divulgatiu sobre Seguretat Viària, una de les tres modalitats que preveu la XV edició del Premi Barcelona de Seguretat Viària Memorial M. Àngels Jiménez en la modalitat de Millor Treball Divulgatiu sobre Seguretat Viària.

En la modalitat de Millor Treball Divulgatiu sobre Seguretat Viària, el jurat ha elegit la campanya de comunicació: “El carrer també és meu. Els nens, les ciutats i la seguretat viària” d'ATTITUDES, Iniciativa social d'AUDI. Institut de Trànsit i Seguretat Viària de la Universitat de València, per tractar-se d'una campanya divulgativa basada en els resultats d'un estudi que analitza els hàbits de desplaçament i que incideix en la millora de l'educació viària dels xiquets i les xiquetes i de les seues famílies.

Promogut per l'Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb el RACC, l'associació P(A)T i la companyia asseguradora AXA Seguros, l'objectiu del premi és promoure la recerca i difondre experiències o projectes sobre educació i seguretat viària urbana.

Premi "MetraSeis" a la contribució més innovadora

Setembre, 2006

El IV Congrés de Metodologia d'Enquestes, promogut per la Societat Internacional de Professionals de la Recerca en Enquestes (SIPIE) i organitzat per la Universitat Pública de Navarra, s'ha celebrat a Pamplona els dies 20 a 22 de setembre de 2006.

En la seva segona edició, el Premi MetraSeis a la contribució més innovadora en el camp de la metodologia d'enquestes va recaure en el treball 'Mètode Metras de seqüenciació d'esdeveniments en l'àmbit del qüestionari estadístic d'accidents de circulació' realitzat per M. Teresa Tormo, Jaume Sanmartín, Maurici Chisvert i Manuel Andreu, membres del grup de recerca METRAS del institut.

Premi internacional a l'estudi ALERTA

Al congrés anual de IBTTA (International Bridge, Tunnel & Turnpike Association), celebrat a Halifax (Canadà) li ha estat concedit un premi a l'estudi ALERTA (Factors i estratègies d'Intervenció Sobre el Nivell d'Alerta del conductor a l'Autopista), que ha desenvolupat l'INTRAS (Institut Universitari de Trànsit i seguretat viària) de la Universitat de València per encàrrec de AUMAR (Autopistes del Mare Nostrum).

La IBBTA és una prestigiosa associació mundial que representa societats i empreses de ponts, túnels i autopistes de peatge, amb membres en els cinc continents i que té la seu a Washington DC.

Tots els anys, en la reunió anual, atorguen un conjunt de premis a aquelles investigacions que consideren que són creatives i innovadores i que serveixen per millorar la fluïdesa del trànsit, les condicions mediambientals, la seguretat viària, etc., En aquestes vies de comunicació.