Logo de la Universitat de València Logo Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats Logo del portal

REQUISITS ESPECÍFICS, CRITERIS DE VALORACIÓ I DOCUMENTACIÓ REQUISITS ESPECÍFICS

Els REQUISITS ESPECÍFICS per a accedir al Màster en Màrqueting i Investigació de Mercats són els següents:

  1. Tindre interés pel Màrqueting. Aquest requisit serà valorat per Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster, especialment a través de l'afinitat de la titulació de procedència al Màrqueting i la carta de motivació/entrevista.
  2. Nivell avançat d'espanyol. Aquelles persones la llengua materna de les quals no siga l'espanyol, han de justificar un nivell de coneixement adequat que els permeta el seguiment òptim de les classes. Per a acreditar el nivell d'espanyol, s'ha d'aportar un certificat oficial de nivell avançat (B2)1. La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster avaluarà cada situació i podrà concertar una entrevista per a verificar el nivell d'espanyol.

1 Aquells/lles estudiants que desitgen cursar el Màster de Màrqueting i Investigació de Mercats, l'idioma dels quals no siga l'espanyol, hauran d'acreditar el coneixement de l'espanyol a nivell B2 presentant justificació COM A MÍNIM d'algun dels següents títols expedits pels centres que es relacionen a continuació:

  • Institut Cervantes: Diploma d'Español com a Llengua Estrangera (DELE B2) - (DELE intermedi)
  • Escola Oficial d'Idiomes (967/1988): 1r i 2n curs del Cicle Superior i certificat d'Aptitud.
  • Escola Oficial d'Idiomes (944/2003 i 1629/2006): 1r i 2a curs Nivell Avançat i certificat de Nivell Avançat.

A més, la competència en llengua espanyola podrà ser reconeguda mitjançant certificat de realització i superació d'una prova de nivell B2, en algun dels centres acreditats per a això i reconeguts per la Universitat de València:

CRITERIS DE VALORACIÓ:

Els CRITERIS DE VALORACIÓ DE MÈRITS, propis del títol d'aquest Màster, són valorats per la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) per a atorgar una puntuació total al/la candidata/a i establir l'ordre d'admissió. Aquests criteris són els següents:

Criteris de valoració (taula de baremació):

CRITERIS

PUNTUACIÓ MÀXIMA

  1. Formació de partida (afinitat al Màrqueting)

5 punts

  1. Calificació media del expedient de la titulació

4 punts

  1. Investigació acreditada

4 punts

  1. Experiència professional acreditada en Màrqueting

3 punts

  1. Carta de motivació/entrevista

2 punts

  1. Idiomes acreditats

0,5 punts

TOTAL

18,5 punts

NOTA: Tot mèrit que no estiga acreditat no es tindrà en compte per a la puntuació total del/a candidat/a.

A continuación, se explican los criterios detallando cómo se evalúan los méritos y cómo se deben acreditar:

1. Formació de partida (afinitat al Màrqueting) (fins a 5 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà l'afinitat de la formació del/a candidat/a atorgant una puntuació fins a 5 punts donant prioritat a les titulacions de partida relacionades amb el camp del Màrqueting. És a dir, tenen preferència ho/as candidats/as que posseïsquen títols afins a aquest Màster. Es consideren afins els següents títols: Llicenciatura en Administració i Direcció d'Empreses, Llicenciatura en Investigació i Tècniques de Mercat, Llicenciatura en Publicitat i Relacions Públiques, Diplomatura en Empresarials i tots aquells nous graus o altres titulacions en les quals el/a candidat/a faig cursat matèries de Màrqueting que representen almenys el 10% dels crèdits totals de la titulació.

Per a valorar l'afinitat, es tindran en compte els següents coneixements que han de ser acreditats: Fonaments de Màrqueting (funció de màrqueting en l'empresa i màrqueting mix o operatiu) , Investigació Comercial (elements bàsics per al disseny i desenvolupament d'una investigació de mercats) i Estadística (descriptiva i aplicada) . Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant certificats de superació d'aquestes matèries, d'assistència a seminaris o cursos afins, d'obtenció del títol d'altres Màsters relacionats o d'experiència professional en el camp del Màrqueting i/o Investigació de Mercats.

Per a acreditar la titulació, s'ha d'aportar una còpia del títol oficial. Si el títol s'haguera obtingut en una institució d'educació superior estrangera, s'hauran d'aportar les homologacions corresponents: ser un títol oficial, estar expedit per les autoritats competents (d'acord amb l'ordenament jurídic del país d'origen) i complir amb els requisits de Legalització i Traducció Oficial. Consultar en: https://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/masters-oficials/preinscripcio-/-admissio/requisits-acces-1285846650476.html

2. Qualificació mitjana de l'expedient de la titulació (fins a 4 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà la qualificació mitjana de l'expedient de la titulació amb la qual accedeix el/a candidat/a, atorgant una puntuació fins a 4 punts:

  • 1 punt si és Aprovat
  • 2 punts si és Notable
  • 3 punts si és Excel.lent
  • 4 punts si és Matrícula d’Honor

Per a acreditar la nota mitjana, s'ha d'aportar un certificat acadèmic oficial de la titulació on s'especifiquen les assignatures cursades amb les seues corresponents qualificacions, així com la qualificació mitjana obtinguda. Si el títol s'haguera obtingut en una institució d'educació superior estrangera, s'hauran d'aportar les homologacions corresponents: ser un certificat oficial, estar expedit per les autoritats competents (d'acord amb l'ordenament jurídic del país d'origen) i complir amb els requisits de Legalització i Traducció Oficial. Consultar en: https://www.uv.es/uvweb/universitat/ca/estudis-postgrau/masters-oficials/preinscripcio-/-admissio/requisits-acces-1285846650476.html

3. Investigació acreditada (fins a 4 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà l'experiència investigadora del/a candidat/a, especialment en el camp del Màrqueting, fins a 4 punts. Per a acreditar aquesta part, s'han d'aportar evidències de publicacions científiques, d'assistència a congressos acadèmics, d'estades d'investigació o del títol de Doctor en àrees relacionades amb el Màrqueting.

4. Experiencia profesional acreditada en Marketing (fins a 3 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà l'experiència professional del/a candidat/a en el camp del Màrqueting fins a 3 punts. Per a acreditar aquesta experiència laboral, s'han d'aportar evidències que demostren el càrrec exercit i el període de temps: contracte laboral, certificat expedit per l'empresa, fulla de vida laboral, etc.

5. Carta de motivació/entrevista (fins a 2 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà fins a 2 punts l'interés del/a candidat/per cursar aquest Màster. Aquesta valoració es podrà realitzar a través de:

  • Carta de motivació. Es valorarà una carta de motivació personal del/la candidat/a en la qual expresse les seues motivacions i aspiracions referent a l'àmbit del Màrqueting. Aquesta carta haurà de contindre tota la informació i dades del/la candidat/a al fet que siguen necessaris per a explicar i justificar per què està interessat a aconseguir aquest títol. No es valoraran les cartes de motivació generals en les quals el/la candidata/a no expresse clarament i de manera específica el seu interés i motivació per aquest Màster en particular.
  • Ordre de preferència del Màster. Es valorarà més positivament que el candidat/a haja triat aquest Màster com a primera opció en el procés de preinscripció.
  • Entrevista personal. Si la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster el considera oportú, podrà concertar una entrevista amb el/la candidat/a per a ampliar o confirmar la informació i els mèrits acreditats.

6. Idiomes acreditats (fins a 0,5 punts):

La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà el nivell de coneixements d'idiomes diferents a l'espanyol fins a un màxim de 0,5 punts. Per a acreditar el nivell d'idiomes, s'ha d'aportar un certificat reconegut pels sistemes recollits en la Taula d'Equivalències de Llengües de la Universitat de València (consultar en taula d'equivalències).

DOCUMENTACIÓ:

D'acord amb els requisits específics d'accés al Màster i atesos els criteris de valoració de mèrits (taula de baremació), els documents a aportar en format PDF són els següents:

DOCUMENTS OBLIGATORIS. Perquè una sol·licitud siga valorada per la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster, és obligatori aportar aquests documents:

  • Sol.licitud de preinscripció al Màster
  • Fotocòpia del títol oficial de procedència
  • Certificat acadèmic de notas de la titulació
  • Acreditació nivell d'espanyol (si la llengua materna no és l'espanyol).

DOCUMENTS ADDICIONALS. La Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster valorarà els documents que acrediten qualsevol altre mèrit del/la candidat/a recollit en la taula de baremació, atorgant la puntuació corresponent, com poden ser:

  • Carta de motivació
  • Certificats d’investigació en Màrqueting
  • Certificats d'experiència professional en Màrqueting
  • Certificats de cursos relacionats o afins al Màrqueting
  • Certificats d'idiomes diferents a l'espanyol

DOCUMENT COMPLEMENTARI. Un breu Curriculum vitae que continga dades personals, formació acadèmica, experiència professional i habilitats, fent especial referència a la seua vinculació amb els continguts del Màster, pot servir de suport a la Comissió de Coordinació Acadèmica (CCA) d'aquest Màster en la valoració de la sol·licitud del/la candidat/a, encara que no atorgue puntuació.