Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Tècniques per a la Gestió del Medi Ambient i del Territori Logo del portal

Satisfacció dels estudiants 22-23 amb el màster

  • Jaime Escribano Pizarro
  • 29 de maig de 2023
Satisfacció estudiants

Els resultats de les enquestes de satisfacció dels estudiants del curs 22-23 amb el títol no poden ser millors: 4.58 punts sobre 5.00

 

Ja disposem dels resultats de les enquestes de satisfacció dels nostres estudiants del present curs 22-23 amb el màster. Dotze de quinze (80%) són els que han respost a tots els ítems que componen l'enquesta en qüestió, organitzada al voltant de set grans apartats. Tenint en compte que la puntuació màxima és de 5.00 punts, els resultats són molt satisfactoris:

 

1. Programa formatiu

  • Els objectius del màster i el perfil d'egrès es detallen amb claredat sent accessibles i públics.

Hem passat de 4,08 de 21-22 a 4,58 en 22-23.

  • Les matèries que has cursat i els seus continguts, s'han adequat als objectius del màster.

Hem passat de 3,85 de 21-22 a 4,50 en 22-23.

  • La proporció entre la teoria i la pràctica ha sigut adequada.

Hem passat de 3,38 de 21-22 a 4,33 en 22-23.

  • Els continguts impartits en el màster han sigut realment diferents dels estudiats durant els estudis de grau.

Hem passat de 3,08 de 21-22 a 3,09 en 22-23.

  • La seqüència de les matèries és adequada, ja que evita buits i duplicitats

Hem passat de 3,08 de 21-22 a 3,92 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 3,48 en 21-22 a 4,10 en 22-23.

 

2. Organizació de l'ensenyament

  • La informació que contenen els programes o guies docents de les assignatures ha sigut àmplia i detallada.

Hem passat de 3,62 de 21-22 a 4,08 en 22-23.

  • Els programes o guies docents han estat disponibles abans de la matrícula

Hem passat de 3,67 de 21-22 a 3,82 en 22-23.

  • La gestió i organització del màster ha sigut adequada

Hem passat de 2,31 de 21-22 a 4,42 en 22-23.

  • La informació que es proporciona als estudiants per a la gestió/organització del màster ha sigut adequada

Hem passat de 4,30 de 21-22 a 4,45 en 22-23.

  • Els mitjans de comunicació per a donar a conèixer els diferents aspectes del màster han sigut adequats

Hem passat de 3,67 de 21-22 a 4,09 en 22-23.

  • S'ha respectat la planificació inicial i les activitats programades

Hem passat de 4,33 de 21-22 a 4,18 en 22-23.

  • La coordinació entre el professorat ha sigut adequada

Hem passat de 3,54 de 21-22 a 4,33 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 3,60 en 21-22 a 4,20 en 22-23.

 

3. Infraestructures

  • Les aules destinades a la docència i el seu equipament han sigut adequades

Hem passat de 3,92 de 21-22 a 4,08 en 22-23.

  • Els espais destinats al treball i estudi i el seu equipament s'han adequat a les necessitats del màster

Hem passat de 4,23 de 21-22 a 4,25 en 22-23.

  • Els laboratoris, tallers i espais experimentals i el seu equipament han sigut adequats

Hem passat de 3,50 de 21-22 a 4,08 en 22-23.

  • Les infraestructures de la biblioteca i les sales de lectura han sigut adequades

Hem passat de 4,58 de 21-22 a 4,58 en 22-23.

  • La quantitat, qualitat i l'accessibilitat de la informació de la biblioteca i els fons documentals adequats

Hem passat de 4,30 de 21-22 a 4,45 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 3,48 en 21-22 a 4,29 en 22-23.

 

4. Atenció a l'estudiant

  • L'atenció tutorial ha sigut adequada

Hem passat de 3,67 de 21-22 a 4,62 en 22-23.

  • Els professors han complit amb l'horari d'atenció tutorial

Hem passat de 4,44 de 21-22 a 4,62 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 4,06 en 21-22 a 4,62 en 22-23.

 

5. Procés d'ensenyament-aprenentatge

  • En general, les metodologies docents utilitzades han afavorit la implicació dels estudiants amb la materia

Hem passat de 3,92 de 21-22 a 4,33 en 22-23.

  • Les metodologies d'ensenyament-aprenentatge utilitzades han fomentat l'anàlisi i la síntesi

Hem passat de 3,58 de 21-22 a 4,25 en 22-23.

  • Les pràctiques dels mòduls s'han adequat a la teoria impartida

Hem passat de 3,92 de 21-22 a 4,25 en 22-23.

  • Els materials recomanats s'han adaptat a les exigències de la docència

Hem passat de 4,09 de 21-22 a 4,75 en 22-23.

  • La bibliografia dels diferents mòduls ha sigut adequada i actualitzada

Hem passat de 3,92 de 21-22 a 4,67 en 22-23.

  • El calendari de treball inicial s'ha complit adequadament respecte als continguts que s'han impartit

Hem passat de 3,83 de 21-22 a 4,17 en 22-23.

  • Els coneixements, habilitats i actituds proposats en les guies docents s'han desenvolupat adequadament

Hem passat de 4,00 de 21-22 a 4,73 en 22-23.

  • Els procediments i criteris d'avaluació desenvolupats, s'han ajustat als objectius proposats

Hem passat de 3,92 de 21-22 a 4,58 en 22-23.

  • El nivell d'exigència en l'avaluació s'ha adequat a la docència impartida

Hem passat de 4,23 de 21-22 a 4,42 en 22-23.

  • He acudit regularment a les classes presencials i a la resta d'activitats programades en el màster

Hem passat de 4,91 de 21-22 a 4,92 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 4,03 en 21-22 a 4,50 en 22-23.

 

6. Actitud docent

  • El professorat ha complit amb l'horari previst

Hem passat de 4,75 de 21-22 a 4,55 en 22-23.

  • El professorat que impartix docència ha demostrat tindre un adequat coneixement dels temes tractats

Hem passat de 4,67 de 21-22 a 4,92 en 22-23.

  • L'actitud del professorat cap als estudiants ha sigut positiva

Hem passat de 4,83 de 21-22 a 4,92 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 4,75 en 21-22 a 4,79 en 22-23.

 

7. Visió general

  • Satisfacció del màster

Hem passat de 3,54 de 21-22 a 4,58 en 22-23.

  • Qualitat del professorat

Hem passat de 4,31 de 21-22 a 4,50 en 22-23.

  • Interès del màster

Hem passat de 4,15 de 21-22 a 4,50 en 22-23.

  • Bona relació qualitat/preu

Hem passat de 3,62 de 21-22 a 4,08 en 22-23.

  • Recomanaria aquest postgrau a altres companys

Hem passat de 3,62 de 21-22 a 4,42 en 22-23.

  • Utilitat del curs

Hem passat de 3,69 de 21-22 a 4,45 en 22-23.

  • La mitjana del bloc ha passat de 3,82 en 21-22 a 4,42 en 22-23.

 

Encara que les valoracions més significatives són les apreciacions qualitatives que ens traslladen els estudiants que han participat en l'enquesta. Entre aquestes, destaquen asseveracions com per exemple:

El contingut del màster em pareix molt adequat per a ampliar coneixements.

Professors apassionats, experts a més tant en el seu camp com en l'ensenyament de les matèries. A partir del segon mòdul, la majoria de les classes es basen en projectes i posen l'accent en el desenvolupament de noves habilitats, la qual cosa és estupend. Crec que vaig millorar diverses competències. Èmfasi en el TFM i les Pràctiques Externes alhora que es dona molta autonomia a l'alumne durant tot el procés, la qual cosa emula els entorns professionals.

El sistema d'ensenyament (sobretot en la part SIG) ens ha permés utilitzar gran varietat d'eines, útils en el nostre futur. La gran quantitat de pràctica curriculars et permet triar opcions bastant satisfactòries, i que s'ajusten a la demanda de la majoria d'alumnes. Els professors són uns grans professionals, i es nota en la qualitat de les classes, que solen ser bastant amenes i interessants.

La cobertura de tècniques i metodologies de gestió del medi ambient i del territori és bastant àmplia i útil; la qualitat dels docents és molt bona, són tots de primer nivell tant acadèmic com professional; i la possibilitat de fer pràctiques professionals és molt bona i, a més, existeix alta demanda per la nostra formació en el mercat tant públic com privat; també el poder participar en beques d'Erasmus, o altres activitats d'integració i extensió és molt útil per a aconseguir una formació integral. Excel·lent és poder fer eixides de camp o terreny perquè permet una mirada pràctica sobre el territori.

Formació de qualitat, amb criteris i aprenentatge per a la vida laboral. Nombrosos seminaris de formació com a complement a les matèries del màster.