Són competències del Consell de Govern:
- Convocar eleccions a rector o rectora, tret de quan la competència corresponga al Claustre.
- Convocar eleccions per a la renovació total del Claustre.
- Aprovar i modificar els reglaments marc i els reglaments d’organització i funcionament de la Universitat, tret que aquests Estatuts o altres disposicions aplicables atribuesquen expressament aquesta competència a altres òrgans.
- Emetre tots els informes preceptius que determine la legislació vigent i aquests Estatuts.
- Aprovar i revocar tots aquells convenis adients per al compliment dels fins de la Universitat de València.
- Crear, modificar i suprimir departaments i els centres o les estructures que la legislació vigent no reserve a altres organismes.
- Crear i modificar serveis generals, així com proposar-ne al Claustre la supressió.
- Acordar, sense perjudici de les competències del Consell Social, la creació per la Universitat o en col·laboració amb altres institucions públiques o privades, d’empreses, fundacions o altres persones jurídiques, com també la participació en les que ja estan constituïdes. D’aquests acords n’haurà de ser informat el Claustre en la sessió següent.
- Aprovar o modificar els plans d’estudis conduents a l’obtenció de títols universitaris de caràcter oficial i validesa en tot l’Estat, així com determinar el centre propi al qual s’encarrega l’organització dels ensenyaments.
- Aprovar els títols propis de la Universitat de València i els seus plans d’estudis.
- Aprovar anualment el calendari acadèmic i l’oferta de curs acadèmic.
- Aprovar estudis i activitats d’extensió universitària.
- Aprovar plans propis de promoció i desenvolupament de la investigació i de formació d’investigadors, com també d’innovació educativa.
- Establir els criteris generals per a la configuració i l’actualització de la plantilla del personal docent i investigador i d’administració i serveis.
- Aprovar la relació de llocs de treball del personal docent i investigador i les seues modificacions, i proposar per a la seua aprovació, si s’escau, la relació de llocs de treball del personal d’administració i serveis i les seues modificacions.
- Aprovar els reglaments que regulen els concursos d’accés i els de selecció de personal docent i investigador contractat.
- Acordar les places de professorat que s’han de proveir mitjançant concurs d’accés entre habilitats, així com la convocatòria dels concursos d’accés corresponents.
- Acordar la convocatòria de concursos públics per a la selecció de personal docent i investigador contractat laboral de durada indefinida.
- Nomenar professors emèrits i acordar-ne la contractació i la pròrroga d’aquesta.
- Aprovar els reglaments de concessió del doctorat honoris causa i de la medalla de la Universitat, i atorgar aquestes distincions.
- Aprovar els procediments de selecció i provisió de llocs de treball, com també acordar la convocatòria de l’oferta d’ocupació pública i de la provisió de llocs de treball del personal d’administració i serveis.
- Proposar al Consell Social el reconeixement de les situacions que, a més de les que estableixen les disposicions de la Generalitat, puguen causar dret al component retributiu per mèrits de dedicació a la gestió universitària.
- Aprovar els reglaments dels procediments d’admissió d’estudiants i estudiantes, de gestió de matrícula i d’expedients acadèmics, de revisió de qualificacions i de concessió dels premis extraordinaris.
- Proposar, en l’elaboració del pressupost, la política pròpia de beques i d’ajuts a l’estudi.
- Aprovar les bases especials dels concerts singulars de la Universitat amb les institucions sanitàries en què s’hagen d’impartir ensenyaments universitaris.
- Aprovar les directrius generals de política lingüística i el reglament que les desenvolupe.
- Exigir responsabilitats als càrrecs o representants que elegeix i, si escau, revocar-los.
- En general, totes les competències que li atribueixen la llei i aquests Estatuts.