
Dimecres 15 de gener tindrà lloc la jornada d'estudi "LIBRORVM FRAGMENTA. LLIBRES RECICLATS A LA BIBLIOTECA HISTÒRICA" que va ser posposada a causa de la DANA. La jornada, organitzada per la Biblioteca Històrica, vol donar visibilitat a l'estudi dels fragments de manuscrits i incunables que es conserven gràcies a que van ser reutilitzats per a confeccionar les cobertes o els reforços de les enquadernacions d'altres llibres. El seu estudi revela una part desconeguda del magnífic patrimoni bibliogràfic i documental que es custodia a les biblioteques i arxius.
A principis de 2024 es va celebrar una exposició, comissariada pel professor Francisco M. Gimeno Blay, el catàleg de la qual va rebre el premi a la millor edició concedit per la Xarxa Vives d’Universitats.
La jornada se celebrarà de 9.30 a 13.30 h a l'Aula Magna de la Universitat de València, en el centre cultural la Nau, Carrer de la Universitat, 2. 46003 València.
Serà una activitat gratuïta i oberta a tot el públic i es lliurarà certificat d'assistència.