Logo de la Universitat de València Logo del portal

22/02/18

Últim llibre digitalitzat en Somni

Ercilla y Zúñiga, Alonso de, 1533-1594

Araucana / de Don Alonso de Erzilla y Zuñiga ; dividida en tres partes ... En Madrid : en la imprenta del Reyno, 1632 (Signatura: BH Y-64/063)

• Últim manuscrit digitalitzat en Somni

22/02/18

Últim manuscrit digitalitzat en Somni

Planes, Isidor, m. 1729
    Sucessos fatales de esta ciudad y Reino de Valencia o Puntual diario de lo sucedido en los años de 1708 y 1709 [Manuscrit] : tomo II / Isidro Planes. [posterior a 1709] (Signatura: BH Ms. 0992)

• Contem amb la rèplica de la impremta de Gutenberg

15/02/18

Contem amb la rèplica de la impremta de Gutenberg

L’exposició "Descobrint tresors: manuscrits i incunables” es complementa amb la instal·lació de la rèplica de la impremta de Gutenberg, propietat del Senado del Museo de la Imprenta de València, que l’ha cedit amablement per il·lustrar la manera en què es produïen els primers llibres impresos (incunables) i l’ardu treball que comportava elaborar-los. Amb aquesta iniciativa, i dins del marc de l’any Gutenberg que se celebra arreu d’Europa, es pretén contribuir a la commemoració del 550è aniversari de la defunció d’un personatge que, amb el seu invent, va aconseguir desencadenar una autèntica revolució que va resultar essencial per al progrés de la humanitat.

La impremta és totalment funcional i mentre dure l'exposició contarem amb l'habilitat d'un mestre impressor que ens mostrarà el seu funcionament, imprimint el frontispici o primera pàgina del Tirant lo Blanc. Les demostracions tindran lloc els dimarts a la vesprada, de 17 a 20 h, i els divendres al matí, d'11 a 14.

Us esperem.

• Descobrint tresors: manuscrits i incunables

13/02/18

Descobrint tresors: manuscrits i incunables

Aquesta vesprada inaugurem l'exposició: "Descobrint tresors: manuscrits i incunables”, que es podrà visitar des del 13 de febrer fins al 15 d'abril a la Sala Duc de Calàbria de la Biblioteca Històrica.

El objectiu principal d’aquesta exposició és mostrar obres excepcionals, úniques, emblemàtiques i significatives en la història del llibre, que són objecte de gaudi personal per la seua bellesa artística, a més de pel seu valor històric i intel·lectual.

Amb aquesta finalitat s’han seleccionat divuit manuscrits i vuit incunables que formen part del tresor bibliogràfic custodiat a la Biblioteca Històrica. Entre els manuscrits del duc de Calàbria es pot admirar l’exemplar més antic conservat a la biblioteca, Expositio psalmorum, de sant Agustí, datat entre 1150 i 1175. A més del còdex de Francesco Filelfo Satyrae hecatosticae, el còdex gòtic de Guillaume de Lorris Roman de la Rose, un esplèndid volum amb les obres de Virgili o el Psalterium de Francesc d’Eiximenis, elaborat a València.

De la col·lecció d’incunables cal destacar dues obres, la considerada com la primera obra literària impresa a la península Ibèrica, de la qual l’únic exemplar conegut es conserva a la Universitat de València, Obres o trobes en llaors de la Verge Maria imprès a València per Lambert Palmart el 1474. També destaca la magnificencia de l’obra de Joanot Martorell, Tirant lo Blanc, impresa a València per Nicolau Spindeler el 1490, exemplar raríssim i obra emblemàtica per a tots els valencians, del qual només existeixen tres exemplars a tot el món.

L’objectiu de la Universitat de València és conservar i difondre el seu patrimoni bibliogràfic per arribar a tot el públic interessat a gaudir dels textos i la bellesa dels llibres.

Es podrà visitar:

De dimarts a dissabte, de 10:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 20:00 hores

Diumenges i festius, de 10:00 a 14:00 hores. Dilluns tancat

Entrada lliure.

• Últim document digitalitzat en Somni

12/02/18

Últim document digitalitzat en Somni

Clemencín, Diego, 1765-1834
    Mopso : egloga en la muerte del Ilustrisimo señor D. Manuel Rubin de Celis, Obispo de Cartagena ... / por Don Diego Clemenci [sic] ... Madrid : En la Imprenta del Real y Supremo Consejo de Indias : Se hallará en casa de Copin ..., 1784 (BH Var. 133(09)

• Últim document digitalitzat en Somni

12/02/18

Últim document digitalitzat en Somni