BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

• Sala Duc de Calàbria

04/02/21

Reprenem "Els diumenges, a la Històrica!"

A partir del dia 7 de febrer, en l'incomparable espai que és la sala Duc de Calàbria, la biblioteca tornarà a exhibir la seua exposició permanent cada diumenge. La mostra conté una selecció de facsímils d'algunes de les obres més emblemàtiques ací custodiades, com el mapamundi de Ptolomeu, les Obres o Trobes en Lahors de la Verge Maria, primer llibre literari imprès a la península Ibèrica en 1474, o el fantàstic incunable del Tirant lo Blanc.

La visita, en horari de 10:00 a 14:00 h, és d'accés lliure i gratuït i compta amb les mesures higienicosanitàries adients per garantir la seguretat.

Es tracta d'una magnífica oportunitat per gaudir d’un espai privilegiat i d’una col·lecció excepcional. Vine a conèixer els tresors de la Biblioteca Històrica!

• Reconstruint una biblioteca particular: els llibres de la Casa d'Osuna

03/02/21

Taula redona “Reconstruint una biblioteca particular: els llibres de la Casa d'Osuna”

Durant una sessió de treball del Grup de Treball de Patrimoni Bibliogràfic de REBIUN, l'any 2013, comença a tirar arrels la idea de posar en marxa un projecte que, entorn de la biblioteca ducal de Casa d'Osuna, ens permeta una reconstrucció d'aquesta.
    Com a primera acció, inevitablement mediatitzada per la situació pandèmica en la qual ens trobem, ens vam proposar organitzar una taula redona, concebuda com l'inici d'un projecte més ambiciós que anirà desenvolupant-se en el temps.
    La Biblioteca d'Osuna va ser, durant els quatre segles de la seua existència, una de les més riques i importants d'Espanya, fins que, a causa de la ruïna i l'endeutament del dotzé duc, Mariano Téllez-Girón, els seus fons van ser adquirits per l'Estat i, posteriorment distribuïts entre diverses biblioteques, moltes d'elles universitàries.
    Amb aquesta taula redona, que celebrarem en línia el dia 10 de febrer de 2021, a les 11.00 h., 10.00 a Canàries, pretenem donar a conéixer la història d'aquesta particular biblioteca, la situació dels seus fons coneguts, així com el projecte que emprenem des del Grup de Patrimoni de REBIUN.
    L'esdeveniment serà públic, i es podrà accedir des del següent enllaç: https://eu.bbcollab.com/guest/1bac5937924441ee97ce67e13f193329

• facsímil

21/01/21

Biblioteca tancada festivitat Sant Vicent

La Biblioteca Històrica romandrà tancada, per la festivitat de Sant Vicent, divendres 22 i dissabte 23 de gener.

La sala d'exposicions Duc de Calàbria obrirà en el seu horari habitual:

- De dimarts a dissabte, de 10:00 a 14:00 i de 16:00 a 20:00 h
    - Diumenge i festius, de 10:00 a 14:00 h

Podeu consultar els horaris extraordinaris de gener que ofereixen les biblioteques de la Universitat de València durant aquests dies festius.

• Biblioteca tancada el 29 de desembre

28/12/20

Biblioteca tancada el 29 de desembre

Demà, 29 de desembre, la biblioteca romandrà tancada per motius tècnics. La sala d'exposicions Duc de Calàbria obrirà en horari de vesprada (16:00 a 20:00 h).

• Horari nadal 2020

18/12/20

Horari Nadal

L'horari d'obertura de la Biblioteca Històrica durant les festes de Nadal serà el següent:

• Oberta: 28, 29 i 30 de desembre de 8:30 a 14:30 h.
    • Tancada: 24, 25 i 26 i del 31 de desembre al 7 de gener

Podeu consultar els horaris de Nadal de la resta de biblioteques de la Universitat de València.

• Prestages Sala Pérez Bayer

30/11/20

Horari pont de desembre

La Biblioteca Històrica romandrà tancada des del dia 5 fins el 8 de desembre.