Logo de la Universitat de València Logo del portal

• eleccions

09/05/19

Dia 26 de maig Sala Thesaurus tancada

El diumenge 26 de maig, la Sala Thesaurus romandrà tancada pel fet que l'edifici del Centre Cultural La Nau és seu de col·legi electoral.

• portada tesi

16/04/19

Presentació de tesi

La doctora Bárbara Barberá Matías, va presentar el passat 1 d’abril la seua tesi amb el títol “Eruditione vindicata. La vida y los libros de Francisco Pérez Bayer (1711-1794)”. En ella ha estudiat la biografia de l’erudit valencià i ha realitzat, per primera vegada, la reconstrucció de la seua biblioteca.

La donació que Pérez Bayer feu en 1785 de la seua llibreria va suposar l’origen de la Biblioteca de la Universitat.

Bárbara és membre del grup de treball que està estudiant els manuscrits medievals i renaixentistes conservats a la Biblioteca Històrica.

• cartell exposicio Fertis pels llibres

15/04/19

Inauguració d'exposició

L'exposició "Ferits pels llibres. Fons de bibliòfils a la Universitat de València" s'inaugura demà dimarts 16 d'abril a les 19:00 hores a la Sala Duc de Calàbria de la Biblioteca Històrica i es podrà visitar fins el 14 de juliol.

• Globus blavians Sala Duc de Calàbria

11/04/19

Horari de Setmana Santa i Pasqua 2019

La Biblioteca Històrica romandrà tancada a partir del dia 18 d'abril fins a l'1 de maig.

La Sala Thesaurus mantindrà el seu horari habitual, excepte els dies 22, 28 i 29 d'abril que restarà tancada. El divendres 19 i el dissabte 20 d'abril obrirà en horari festiu.

• BH Ms 836 Flavi

05/04/19

Exposició en preparació

Ferits pels llibres. Fons de bibliòfils a la Universitat de València

La Societat Bibliogràfica Valenciana Jerònima Galés (SBVJG) prepara una  exposició amb l’objectiu de mostrar una panoràmica de la trajectòria de la bibliofília i dels principals bibliòfils valencians, des del Renaixement fins a l'actualitat i proposar una reflexió sobre el significat de l'amor pels llibres i com es tradueix, a vegades, l'amor per ells.

En la mostra es recullen peces dels fons de la Biblioteca Històrica i de l'Arxiu Històric de la Universitat de València, que es corresponen amb diversos models de bibliofilia.

L’exposició s’inaugura el dia 16 d’abril i romandrà oberta fins al 14 de juliol.

• Porta Biblioteca Històrica

14/03/19

Horari de Falles 2019

La Biblioteca Històrica romandrà tancada del 15 al 20 de març amb motiu de la celebració de les festes de Falles.

La Sala Thesaurus mantindrà el seu horari habitual, excepte el dia 18 de març, que l'edifici romandrà tancat.