BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

• Sala Pérez Bayer

23/07/20

Biblioteca tancada durant el mes d'agost

La Biblioteca Històrica romandrà tancada des de l'1 fins al 31 d'agost.

L'últim dia per a sol·licitar reproducció d’articles o cita prèvia per a préstecs, devolucions i consulta de fons antic, serà el dimecres 29 de juliol.

Consulteu l'horari d'estiu de les biblioteques de la UV.

• Catálogo de las obras que existen en la Biblioteca Universitaria y Provincial de Valencia procedentes de la Biblioteca del Duque de Osuna

28/06/20

Pràctiques d’alumnes del Màster de Patrimoni a la Biblioteca Històrica

Entre els mesos d’abril i juny, hem tingut l’oportunitat de comptar a la Biblioteca Històrica amb tres alumnes del Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Identificació, Anàlisi i Gestió, fent les pràctiques.

A causa del confinament, vam haver d’adaptar les pràctiques que havíem proposat inicialment perquè les pogueren fer de manera virtual. Això ha suposat un repte per a tots, però considerem que el resultat ha sigut magnífic.

Han estat treballant en un dels nostres manuscrits bibliogràfics, l’inventari de l’últim duc d’Osuna, que va pertànyer a una de les cases nobiliàries més importants d’Espanya i que va reunir una de les més importants biblioteques particulars del seu temps.

Continuarem en aquesta línia de col·laboració amb el Màster de Patrimoni i animem, tant a alumnes com a investigadors, a acostar-se als magnífics fons que custodia la Biblioteca Històrica en les seues futures pràctiques i investigacions. Estarem encantats d’ajudar-los.

• Consulta libro fondo antiguo

25/06/20

La Biblioteca Històrica reprèn serveis presencials

La Biblioteca Històrica augmenta els serveis oferts a partir de l’1 de juliol. Durant aquest mes, afegim als serveis de subministrament d’articles, reproducció de documents i digitalització per a inclusió en Somni, que ja s’estaven oferint, alguns serveis presencials:

• Préstec de fons modern, demanant cita prèvia a bibhistorica@uv.es. Més informació
    • Consulta en sala de fons antic, també mitjançant un sistema de cita prèvia. Més informació.

• icona servei de referència virtual xatUV

01/06/20

Nou servei de Xat al Servei de Biblioteques i Documentació

El Servei de Biblioteques i Documentació amplia, des de l'1 de juny, el seu servei de referència virtual amb XatUV. Aquesta aplicació combina la intel·ligència artificial amb agents en línia, per oferir un canal de comunicació que resol les consultes dels usuaris en temps real.

XatUV contesta mitjançant intel·ligència artificial les 24 hores del dia, qualsevol dia de la setmana, amb enllaços del nostre lloc web. Cas de necessitar més informació, es pot sol·licitar l'assistència d'un agent en línea.

L'horari d'atenció dels agents és:

• Dilluns a dijous: de 9:00 a 14:00 h. i de 16:00 a 18:00 h.
    • Divendres: de 9:00 a 14:00 h.

L'accés es realitza des de la icona flotant blava que es troba a les pàgines web de la UV.

Per a consultes més específiques sobre els serveis, els recursos i les activitats de la Biblioteca cal fer ús d'aquest formulari

• Entrada Biblioteca Històrica

29/05/20

Les biblioteques de la Universitat de València reobrin alguns serveis

El Servei de Biblioteques i Documentació ha decidit la reobertura d'alguns serveis després d'estudiar detalladament la legislació publicada pel Govern d'Espanya i la normativa elaborada per la Gerència de la Universitat.

Els serveis oferts a partir del 9 de juny a la Biblioteca Històrica seran:

De moment la Biblioteca Històrica romandrà tancada al públic.

Podeu consultar la legislació i la normativa aplicada en la nostra Guia de Normativa generada per la crisi de la Covid-19.

• Inventario de robbe

21/05/20

Presentació de "Manuscritos bibliográficos en bibliotecas de REBIUN"

El Grup de Patrimoni de REBIUN, del qual es membre la Universitat de València, presenta en accés obert el seu últim treball col·laboratiu, Manuscritos bibliográficos en bibliotecas de REBIUN. Aquest catàleg recopila aquells manuscrits que són una font imprescindible per a la investigació en la formació de les col·leccions universitàries, així com les diferents situacions, algunes tràgiques, que els han afectat.

L’obra conté cinc-cents cinquanta registres on s’inclouen catàlegs, índexs, inventaris, etc. que s’han conservat a les biblioteques universitàries al llarg de la seua història. La Universitat de València hi ha aportat cent onze documents entre els que destaquen les relacions de llibres del Convent del Carme, els catàlegs de Sant Miquel dels Reis, del Convent de Montesa o del Convent de San Francesc, així com nombrosos inventaris de donacions.

Cal destacar, entre altres, el manuscrit de 1897 amb la relació de les obres de la biblioteca del Duc d’Osuna, Catálogo de las obras que existen en la Biblioteca Universitaria y Provincial de Valencia procedentes de la Biblioteca del Duque de Osuna i el manuscrit 947, de 1525, que conté la relació dels béns patrimonials de Ferran d’Aragó, duc de Calàbria, entre els que es troba la seua biblioteca.

El Grup invita a bibliògrafs, investigadors i estudiants a utilitzar aquest recurs en línia amb la convicció que servirà d’estímul per a revelar, en un futur potser no gaire llunyà, fonts documentals i bibliogràfiques inèdites, que permeten escriure noves pàgines de la història de les biblioteques espanyoles.