Logo de la Universitat de València Logo del portal

• EX BIBLIOTHECA REGALIS CONVENTUS MONTESIÆ

07/12/17

EX BIBLIOTHECA REGALIS CONVENTUS MONTESIÆ

Des de l'11 de desembre de 2017 al 14 de gener de 2018 es podrà visitar en la Sala Duc de Calàbria de la Biblioteca Històrica l'exposició: EX BIBLIOTHECA REGALIS CONVENTUS MONTESIÆ. Els llibres de l'ordre de Montesa a la Universitat de València.

L'objectiu de la present exposició és donar a conèixer una breu mostra dels llibres ingressats a la Universitat de València procedents de la biblioteca de l'orde de Montesa.

L'exposició ha sigut dissenyada seguint l'ordenació per matèries ideada pel bibliògraf i erudit alemany Oliver Legipont. Aquest sistema, que divideix el coneixement en quatre classes (teològica, filosòfica, històrica i jurídica) i en divuit matèries, és coetani al moment en què Vicente Blasco va adquirir la majoria d'exemplars de la llibreria de Montesa i va servir com a model per a l'organització de la biblioteca universitària després de ser reoberta el 1837.

Es podrà visitar:

De dimarts a dissabte, de 10:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 20:00 hores

Diumenges i festius, de 10:00 a 14:00 hores. Dilluns tancat

Entrada lliure.

• Exposició virtual

27/11/17

Exposició virtual "La biblioteca errant. Juan Negrín i els llibres"

Amb l'exposició virtual “La biblioteca errant. Juan Negrín i els llibres”, la Biblioteca Històrica inicia una nova línia en la difusió del seu patrimoni bibliogràfic i documental, a través d’un espai virutal que pretén oferir una mostra de cadascuna de les exposicions que realitzarem en la Sala Duc de Calàbria, facilitant el coneixement del fons i, quan es trobe digitalitzat, l’accés al document complet en la biblioteca digital Somni.

En la present mostra, comisariada pel professor Salvador Albiñana, s’exposen llibres cedits per Carmen Negrín, néta de Juan Negrín, que ens ajuden a conèixer millor la figura del creador d'una prestigiosa escola espanyola de fisiòlegs i president del Govern de la República des de maig de 1937, des de la perspectiva del seu interès pels llibres i la lectura. L'exposició encara pot visitar-se en les instal·lacions de la sala Duc de Calàbria fins al dijous 30 de novembre.

L'exposició virtual s'estructura en diferents sales a les quals es pot accedir directament des del desplegable de la primera pàgina. Des de cada sala, amb una imatge representativa i un text informatiu, es dóna pas a les diferents obres que s'han seleccionat per a la mostra i que apareixen en una seqüència horitzontal abans de baixar a la següent sala. Al final, s'ofereix informació complementària, bé bibliografia d'interès o una galeria d'imatges relacionades.

• Últim incunable digitalitzat en Somni

21/11/17

Últim incunable digitalitzat en Somni

Vita diui Hieronymi Pauli primi heremitae. [Typ. Nebrissensis, 1496 Salamanticae] (Signatura: BH Inc. 269(4)