BibliotequesUVUniversitat de València Logo del portal

  • Fotografía sala lectura biblioteca
  • Historicomèdica

    22/12/25

    Horari de Nadal 2025

     

    Amb motiu de les festes de Nadal i Any Nou, la Biblioteca Historicomèdica tindrà el següent horari:


    • Sala d'investigadors i serveis assistits pel personal (préstec, consulta en sala, etc.): Tancada del 23 de desembre al 6 de gener, ambdòs inclosos. El dia 22 de desembre la sala romandrà tancada a la vesprada. El dia 7 de gener l'horari serà de 13:00 a 20:00 h.

     
    • Sala d'estudi: Tancada del 24 de desembre al 6 de gener, ambdòs inclosos, a excepció dels dies 29 i 30 de desembre, que estarà oberta de en horari de matí de 8:00 a 14:00 h.

     

     

    Bon Nadal!!

  • *

    16/12/25

    Publicació del monogràfic “Vernacularitats en la ciència medieval i renaixentista: textos, creadors, professionals” a la revista Magnificat

     

    S’acaba de publicar en el número 12 de la revista Magnificat. Cultura i literatura medievals, de la Universitat de València, el  dossier monogràfic “Vernacularitats en la ciència medieval i renaixentista: textos, creadors, professionals”, coordinat per Lluís Cifuentes (UV) i Carmel Ferragud (IILP-UV). Hi inclou nou articles de membres del projecte de recerca finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación, que porta el mateix nom que el monogràfic i que té per IP1 i IP2 tots dos coordinadors. Els treballs que inclou estan dedicats a les traduccions mèdiques catalanes (3), occitanes (5), castellanes (8) i venecianes (9); als textos mèdics en vulgar aljamiats en hebreu (1, 2); al lèxic especialitzat (2); a l’exercici de la medicina (3, 6, 7); i a l’entorn del metge i creador literari valencià Jaume Roig (4).

     

    Hi publiquen treballs Carmel Ferragud, investigador de l'Institut, i Marialuz López Terrada (INGENIO, CSIC-UPV), estreta col·laboradora:

     

    Lluís Cifuentes i Carmel Ferragud, "Joan Jacme, cirurgià de Jaume I i Pere el Gran, autor de la traducció catalana del "Kitāb al-ʿuyūn (‘Llibre dels ulls’) d’Alcoatí": https://turia.uv.es/index.php/MCLM/article/view/30840 

     

    Marialuz López Terrada"El ejercicio de la cirugía en un hospital renacentista: los cirujanos del Hospital General de Valencia en el siglo XVI"https://turia.uv.es/index.php/MCLM/article/view/29886

     

    Accés obert a tots els articles a: https://turia.uv.es/index.php/MCLM/index

  • HistoricoMedica

    18/11/25

    Tancament Biblioteca vesprades 21, 24 i 25 novembre

     

    La Sala d'Investigadors de la Biblioteca Historicomèdica romandrà tancada les vesprades dels propers 21, 24 i 25 de novembre (a partir de les 14:00h). Tindreu a la vostra disposició la Sala d'Estudi de la primera planta.

     

    En cas de devolució podeu deixar el llibre a la consergeria a la planta baixa.

     

    Disculpeu les molèsties

     

     

     

  • HistoricoMèdica

    21/10/25

    Tancament Biblioteca vesprades 30 i 31 octubre

     

    La Sala d'Investigadors de la Biblioteca Historicomèdica romandrà tancada les vesprades dels propers 30 i 31 d'octubre (a partir de les 14:00h). Tindreu a la vostra disposició la Sala d'Estudi de la primera planta.

     

    En cas de devolució podeu deixar el llibre a la consergeria a la planta baixa.

     

    Disculpeu les molèsties

     

  • Biblioteca Historicomèdica

    06/10/25

    Biblioteca tancada la vesprada del 8 d’octubre

    La Sala d'Investigadors de la Biblioteca Historicomèdica romandrà tancada la vesprada del dimecres 8 d’octubre (a partir de les 14:00h). Tindreu a la vostra disposició la Sala d'Estudi de la primera planta.

    En cas de devolució, podeu deixar el llibre a la consergeria a la planta baixa

    Disculpeu les molèsties.

  • Historicomèdica

    29/09/25

    Biblioteques tancades a causa del nivell 3 d'emergència

    Davant la declaració de nivell d’emergència 3 a la Universitat de València, a partir de les 00.01 h del dilluns 29 de setembre de 2025, les biblioteques i arxius romandran tancats durant tota la jornada.

     

    Segons les indicacions de la rectora i del Comité d’Emergències de la UV:

     

    • Se suspenen totes les activitats presencials (docents, administratives, investigadores, culturals i esportives).

    • Només es mantenen les tasques de suport i de manteniment d’instal·lacions crítiques.

    • El dilluns 29 no hi haurà activitat docent presencial ni en línia.

     

    El Servei de Biblioteques i Documentació informarà a través de la web i dels canals habituals en cas que la situació d’emergència es prorrogue.