En ella es duu a terme, entre altres funcions:
- En relació a la informació i atenció al públic:
- Adoptar les mesures necessàries per a assegurar una adequada atenció als usuaris,
- En relació a la legislació i normativa:
- Col·laboració en l'elaboració i aplicació de normes internes o directrius de funcionament sobre matèries de la seua competència.
- Conéixer i aplicar les disposicions legals i normes relacionades amb les matèries de la seua competència.
- En relació als expedients i tràmits:
- Responsabilitzar-se de la custòdia, control i ús correcte de la documentació i béns assignats.
- En relació a la gestió dels serveis que es presten pel SCSIE:
- Gestió de les altes d'usuaris en la Plataforma Lims de la UV,
- Facturació de serveis prestats.
- Actualització de Preus Públics.
- En relació a la gestió d'adquisició d'instrumental científic per al SCSIE:
- Col·laborar en la redacció dels Plecs de condicions Tècniques.
- Sol·licitud, tramitació i seguiment de despeses corresponents a adquisició d'infraestructura científica amb fons FEDER, coordinats amb el Servei de Contractació Administrativa de la Universitat de València.
- Seguir i col·laborar en la coordinació del manteniment d'infraestructura científica.
- En relació a la gestió d'assumptes generals del SCSIE:
- Col·laboració en l'elaboració de memòries anuals.
- Col·laboració en el manteniment de pàgina web i plataforma @LIMS.
- Coordinació de reunions internes i manteniment reglamentació interna.
- Altres tràmits administratius, relacionats amb el Servei.
- En relació a la gestió dels espais assignats al SCSIE,
- Gestió de manteniment de les instal·lacions,
- Actualització en el catàleg d'espais
- Seguir i col·laborar en la coordinació del manteniment de les instal·lacions del SCSIE.
- En relació a la gestió de personal del SCSIE:
- Gestió d'absències, cursos de formació i altres procediments relatius al personal dependent del Servei.
- Gestió de contractes, programes, etc, coordinats amb els Serveis de Recursos Humans PAS de la Universitat de València.
- - En relació a la gestió de despeses del SCSIE:
- Gestió del pressupost propi,
- Tramitació de despeses
- Manteniment de l'inventari propi.