Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

L’Aprenentatge Basat en Reptes i la seua aplicació a un Projecte Docent d’introducció de la Sostenibilitat i els ODS

Destinataris PDI, PIF
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Valencià
Durada total 15
Durada presencial 15
Programa Convocatòria 'Docència i investigació'
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 25/05/2025
Data de finalització del curs 28/05/2025
Data d'inici d'inscripció 07/04/2025
Data de finalització d'inscripció 29/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 14/05/2025 09:00 14/05/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 22/05/2025 09:00 22/05/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 28/05/2025 09:00 28/05/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI i PIF
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Campos Climent, Vanessa
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a de Programa de Doctorat
Ver ficha
  • Sanchis Palacio, Joan Ramon
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a de Departament
Ver ficha
  • Ejarque Catala, Ana Teresa
  • PDI-Ajudant Doctor/A
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
Objectius formatius

-Conèixer i saber interpretar i aplicar la metodologia de l’Aprenentatge basat en reptes.
-Analitzar i fer ús de les diferents fases o etapes de la metodologia de l’Aprenentatge basat en reptes.
-Saber aplicar la metodologia de l’Aprenentatge basat en reptes a projectes d’innovació educativa.
-Conèixer els conceptes bàsics de la sostenibilitat i els ODS per a aplicar-los a la docència universitària

Continguts

1.Introducció a la Metodologia de l’Aprenentatge basat en Reptes: plantejament de la situació (Sessió 1).
2.Fases del procés: repte proposat, activitats i recursos guia, solució, posada en comú i avaluació (Sessió 2).
3.Aplicació de l’Aprenentatge basat en Repte a un projecte docent d’introducció de la Sostenibilitat i els ODS en la docència universitària (Sessió 3).

Competències que es desenvoluparan

•Analitzar els conceptes de sostenibilitat i els ODS basant-se en l’Aprenentatge basat en reptes.
•Aplicar l’Aprenentatge basat en reptes per a introduir els conceptes de la sostenibilitat i ODS en la docència universitària.
•Aplicar la metodologia de l’Aprenentatge basat en reptes a qualsevol projecte d’innovació docent.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per aprovar el curs, l’estudiantat ha de completar i carregar el 100% de les tasques sol·licitades al llarg del curs.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a
 

Inscripció