Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 30/05/2024 09:30 | 30/05/2024 13:30 | Aula PB SFPIE | |
2 | 03/06/2024 09:30 | 03/06/2024 13:30 | Aula PB SFPIE |
- Iranzo Garcia, Valeriano
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Coordinador/a de Programa de Doctorat
- Luque Martin, Victor Jose
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Perez Gonzalez, Saul
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Coordinador/a Curs
- Terres Villalonga, Maria Del Pilar
- PDI-Ayudante Doctor/A
El desenvolupament del pensament crític és un dels principals objectius educatius. No obstant això, la seua caracterització i demarcació respecte d'altres àrees és sovint problemàtica. En aquest curs, des d'un marc integrador, abordarem la caracterització del pensament crític i les principals estratègies per al seu desenvolupament. Analitzarem les principals figures retòriques involucrades en els nostres intercanvis argumentatius i els processos cognitius que influeixen en la nostra presa de decisions. Finalment, mostrarem la importància del pensament crític respecte a diversos problemes ètics i socials.
BLOC 1: Caracterització del pensament crític (Recursos cognitius i actituds involucrades en el pensament crític; pensament crític i pensament creatiu; el pensament crític en l'educació).
BLOC 2: Teoria de l'argumentació (Lògica informal; construcció de discurs; lògica i retòrica; tipus d'arguments; fal·làcies formals i informals; anàlisi dels camps de l'argumentació).
BLOC 3: Vigilància epistèmica (Mecanismes i biaixos cognitius; avaluació de missatges [contingut i fonts]).
BLOC 4: Autoritat i credibilitat (Identificació i avaluació d'experts; confiança i veracitat).
1. Desenvolupar estratègies per a potenciar el pensament crític.
2. Analitzar i classificar arguments.
3. Reconéixer fal·làcies formals i informals.
4. Identificar els mecanismes cognitius involucrats en l'avaluació de missatges.
5. Reconéixer vertaders experts.
6. Distingir entre debats científics genuïns i espuris.
7. Identificar estructures socials que afavoreixen (o impedeixen) el pensament crític.
Se seguirà en tot moment la normativa específica del SFPIE. Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
• Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent.
• Compliment de la normativa del SFPIE respecte a l'assistència.