Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Servei d'Informàtica

La Universitat de València posa a disposició de tots els seus investigadors equips orientats cap al càlcul científic. Es tracta de sistemes especialment instal·lats i configurats per l'execució de simulacions numèriques. A més, compta amb el suport adequat per facilitar el seu ús.

En aquests moments l'equip instal·lat per aquesta finalitat s'anomena LluísVives que en la seua segona versió (instal·lada en juliol de 2018) disposa de:

• partició per càlculs MPI: 720 cores en 20 nodos Intel Skylake Gold 6154 de 18c a 3,0GHz i 192 GB de memòria RAM DDR4.
  • partició per càlculs de memòria compartida: dos nodes amb quatre processadors Intel Xeon Skylake Gold 6154 de 18c a 3,0GHz i 1,5TB de memòria RAM DDR4.
  • Un sistema d'emmagatzematge compartit basat en Lustre amb un total de 346TB de capacitat.
  • Xarxa d'interconnexió Infiniband EDR 100 Gbps amb una topologia fat-tree 2:1.

Aquestes xifres proporcionen a LluísVives-2 un total de 82 Tflops de rendiment (Rpeak).

El nou sistema de càlcul de la UV és fruit de la col·laboració de la Universitat de València i diversos grups d'investigació que comparteixen interessos comuns en els temes de càlcul científic. Aquesta col·laboració es va materialitzar en una ajuda per infraestructures i equipament cientificotècnic del Subprograma estatal d'infraestructures científiques i tècniques i equipament, que compta amb cofinançament del Programa Operatiu de Creixement Intel·ligent FEDER 2014-2020 gestionat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat.

La Universitat de València tambè gestiona el sistemes de la Xarxa Espanyola de Supercomputació, que pot consultar en aquest enllaç.